|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Maar niet ex-ZelThor? When your people matter, menstrual health matters |
|
headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
Boeiender |
|
Hij is leuk Maar goed, als we dan toch zaken overdrijven (zie die van Faith voornamelijk), kan ik er ook wel eentje maken, waarbij ik dan die van Science uitbreid met commerciele belangen, kritisch zijn op onderzoeksresultaten, infalibiliteit en internalisme (interpretaties van meetresultaten zijn ook 'maar' cognitieve processen!),en leken die over wetenschap praten/posten en hun interpretatie van wetenschap die qua halsstarrigheid en onwetendheid grenst aan die van religieuze fanatici edit: ik bedoel dat plaatje hierboven dan he... [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 11-11-2010 12:36] When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Direct onderzoek niet, klopt, maar dat kan ook niet. Er zijn wel erg sterke aanwijzingen dat het zo werkt en eigenlijk niet echt reden om aan te nemen dat het niet zo werkt. En ja, ik blijf het specifiek hebben over de gelovigen van vroegâh. Verregaande conclusies zoals dat wij zónder religie niet meer aan normen en waarden kunnen doen onderstreep ik pertinent NIET. Ik bedoel, volgens mij werkt zoiets als de Donald Duck als een prima ethisch manifest quote: Het punt was wel dat het religieus zíjn tot een betere retentie van normen en waarden leidt. Waarom we religieus zijn is daarbij niet zo aan de orde. Daarom stelde ik het zo simpel voor, omdat het er -mits dat punt klopt- niet toe doet. Of nog beter gezegd, daar wilde ik gewoon niet over beginnen, verkeerde topic enzo, hehehe. quote: Precies. Dat wil ik ook geenszins ontkennen, dat er nadelige zaken aan zitten. quote: Yup. Fascinerend wel! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ook waar, ja Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
@ zelthor: jah ben ik het er ook wel mee eens, maar vind dat je toch altijd moet oppassen met dat soort uitspraken. Evolutie is altijd net even wat ingewikkelder. Heb van de week een college gehad van een archeoloog over het maken van vuistbijlen in het vak Human Evolution. Hij wilde in zijn onderzoeksveld mensen erop wijzen dat er ook naar genetische achtergrond gekeken moet worden en niet alleen naar culturele aspecten. Hij bedoelde het leuk maar wist totaal geen samenhangend verhaal te maken en zn ideeen gingen er bij de biologen helemaal niet in. Hij kreeg zn ideeen niet echt op een goede evolutionaire manier geformuleerd terwijl hij het natuurlijk wel bij het juiste eind heeft. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik had ook ooit een visje op mijn net gekochte autootje, maar die viel er na drie dagen zomaar vanaf |
|
quote: Het werk van den Duivel! Boeiender |
|
quote: Je hebt helemaal gelijk! quote: Heel herkenbaar dit soort dingen. Wel hulde voor die archeoloog Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: je kunt dat niet naast elkaar zetten, dat hebben al genoeg filosofen gedaan. Niks met elkaar van doen. Al is het alleen al de rationele benadering ervan [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 11-11-2010 23:32] |
|
ra·ti·o·neel bn; -neler, -st 1 redelijk |
|
quote: Jawel hoor, dat kun je heel goed naast elkaar zetten, dat zie je toch? Also: Bedankt voor het bewijzen dat die diagrammen kloppen [Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 11-11-2010 23:39] Black seeds of bunny! |
|
Als ik de Here Jezus was zou ik mensen als ProgTon súúúpervermoeiend vinden. |
|
Als ik de here God was zou ik hem in ieder geval een gratis typcursus aanbieden. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Wat een gemartel is dat uitschrijven zeg, tering! Ik ben nu al met mijn twintigste mail bezig, ik snap die knapen daar niet, wat heb je nu aan een persoon in je register die zich volledig distantieert van de kerk Het blijkt dus dat als je verhuist je gelijk een nieuwe parochie krijgt? Godverdomme zeg, kan ik weer helemaal op nieuw beginnen om een hele reeks mailtjes naar die hufters te sturen Against God and Government |
|
Maar .. Jezus houdt van je! |
|
quote: stel je niet zo aan denk dat hij meer vermoeid wordt van mensen die zich bezig houden met wetenschap. Nader verklaard: rationeel bewijs te vinden voor alles wat er is en gebeurdt op aarde (onmogelijk) [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 13-11-2010 11:18] |
|
eigenlijk zijn er twee kanten hier ik geloof in een God die er waarschijnlijk is ik geloof niet in een God die er waarschijnlijk niet is |
|
Of je wacht gewoon tot je dood bent, dan ben je er snel achter of er iets is na de dood. Kun je tijdens het leven dingen gaan doen die er toe doen. Hoef je ook geen tijd te verspillen aan iets waarvan je niet zeker kunt weten of dat wel/niet bestaat. Zwart/wit ik weet het maar het werkt voor mij igg. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: Ik zie 't al voor me. God: 'Godver, ze hebben uitgevonden dat de zon toch niet om de aarde draait, nu moeten mijn aardse autoriteiten zich weer in allerlei bochten wringen om na jaren van vervolging van wetenschappers schoorvoetend te accepteren dat de bijbel niet juist was. IK WORD HIER ZO MOE VAN! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Dat er een museum van creationisme is en wetenschappers zijn verkettert geeft aan dat grrrrristenen de vergelijking zelf ook graag aanhalen. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: De kerk houdt hun volgelingen graag dom. Bovenstaande quote is daar een perfect maar schrijnend voorbeeld van. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |