quote:
Op 25 april 2011 21:29 schreef SQT het volgende:
Jij hebt helemaal geen idee wat voor homostellen er in het verleden allemaal kinderen opgevoed hebben.
Ah. jij wel? Ik zie graag de niet bestaande bronnen tegemoet. Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat homofilie danwel als iets negatiefs werd gezien danwel als iets positiefs, maar dat bij de culturen waarvan we dat laatste weten er naar mijn weten *geen* beschrijvingen zijn van kinderen die opgevoed werden door homoparen.
quote:
Op 25 april 2011 21:29 schreef SQT het volgende:Denk je nou serieus dat homofilie iets van de laatste paar decennia is?
Wat een hoop denkfouten hier (Ei kwoot maar ff). Wat heeft de bestaansduur van het homofilie hier nou weer mee te maken? Het gaat erom of we weten of er kinderen door homoparen zijn opgevoed tot nu toe, en ik zeg dat dat het veilig is om te zeggen dat als dit al het geval zou zijn, dit statistisch gezien een verwaarloosbaar aantal is.
quote:
Op 25 april 2011 21:29 schreef SQT het volgende:Wat een bizar lompe, nergens op gestoelde vergelijking. Ga je schamen.
Ehm nee. Feel free om gewoon objectief te lezen wat ik schrijf (2 extremen voorbeelden om aan te geven dat als we van bepaalde mensen eigenschappen kennen die een goede vervulling van de ouderrol in de weg staan) of ervoor te kiezen om allerlei beledigingen tussen de regels door te lezen die er niet zijn
quote:
Op 25 april 2011 21:29 schreef SQT het volgende:Ouders zijn niet de enige rolmodellen, er staat nergens dat een homofiel paar die rolmodellen niet kan verzorgen
Er staat nergens dat ze het wel kunnen. Net zo'n onzinnige opmerking als de jouwe. Eerlijkheid dient te zeggen dat we het niet weten. En gezien het feit dat de natuur wel een mannetje en een vrouwtje installeert, is het welicht logischer om te denken dat een afwijking van dit patroon wellicht nader onderzoek naar functioneren verdient, dan niet.
quote:
Op 25 april 2011 21:29 schreef SQT het volgende:en zo belangrijk zijn die rolmodellen waar jij het over hebt nou ook weer niet.
Wederom ben ik benieuwd naar de onderzoeken die jij nu kunt citeren, want anders zou het niet veel meer dan je mening en eigen gedachtengang zijn?
quote:
Op 25 april 2011 21:29 schreef SQT het volgende:Het gaat om een kind dat goed kan meedraaien in de samenleving en de kans heeft op een leven dat hij of zij wil leven (in ieder geval, hier in het Westen)
Eens.
quote:
Op 25 april 2011 21:29 schreef SQT het volgende:Naast het feit dat ik het bizar vind dat jij denkt dat homo's zoiets niet kunnen bereiken
Zucht. Weer zo iemand. Ik zeg dit nergens. Ik zeg alleen dat het potentieel waarschijnlijker is dat heteroparen bij gelijke omstandgheden het beter zouden doen. En dit zeg ik eigenlijk alleen maar vanwege de schreeuwerige post van OWW dat ie t belachelijk vind dat er mensen zijn die niet gigantisch fel pertinent voorstander zijn van homo-paren die kinderen opvoeden.
Om je maar even duidelijk te maken dat je eerst goed moet lezen en alleen op wat je leest moet afgaan en je niet door allerlei anti-homofobie gevoelens moet laten leiden. Dat doen anderen hier al voor je.
[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 26-04-2011 22:25]