IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 21:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 21:52 schreef Gemene Lepel het volgende:
'Herp derp, ik gebruik in de discussie alleen een definitie van christen die ikzelf accepteer, nu heb jij ongelijk!'



LOLS, ik argumenteer wel het gebruik van het woord Christen, wellicht heb je dat handig ontweken in je impulsieve reactie.


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-04-2011 21:55 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Jongen, als jij een dergelijke herinvulling van de term christen wil beargumenteren kan je echt niet met een forum post van een halve alinea aankomen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2011 21:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

En dan nog. Ik begrijp de strekking van dat soort argumenten, maar het is gewoon niet werkbaar. En loos.


I wish I was a butterfly


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-04-2011 21:59 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 25 april 2011 21:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En dan nog. Ik begrijp de strekking van dat soort argumenten, maar het is gewoon niet werkbaar. En loos.


Helaas vrij populair, zeker in het moslim debat (zie de discussie met Kwelgeest in het politiek topic).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 22:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 21:55 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jongen, als jij een dergelijke herinvulling van de term christen wil beargumenteren kan je echt niet met een forum post van een halve alinea aankomen.


erg stoer van je

wellicht heb jij wel de waarheid in pacht om echt woorden te gebruiken zonder ze te hullen in een waas van gebakken lucht. Iets in de zin van "een mening hebben" in plaats van alleen meningen af te breken door middel van relativering en overal pragmatisch zaken te benaderen zodat ze nooit bespreekbaar worden.


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 25-04-2011 22:02 by stigma Profiel van stigma

Ik vind dat, en je zou het haast anders mogen verwachten, de mannen best onlief tegen elkaar zijn hier.


Subtiel kamerolifantje


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2011 22:02 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 april 2011 21:53 schreef stigma het volgende:
Te gek!

@Varg: Moet ze nog wel even maken. Ben door de wintercollectie heen. Maar hey, custom-made beebies.
Mag ook wel gewoon massaproductie zijn hoor. Zolang het vlees maar een beetje zacht is en tegen invriezen kan.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 22:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

laten we alles lekker algemeen houden en niet dieper ingaan in de verschillende stromingen, wiii,

oo, en weet je wat, als er dan een onderstroom plots wel een andere mening heeft dan de grote groep, laten we dan ook doen alsof de ganse groep plots vooruitstrevend is


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-04-2011 22:03 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mijn punt betreffende essentialistische benaderingen van (religieuze) groepen:

quote:
Op 11 april 2011 12:36 schreef Gemene Lepel het volgende:
Heel simpel gesteld: de hoofddoek is voortgekomen, niet uit een 'ware' interpretatie van de Koran, noch uit een Islamitische essentie, maar uit een menselijke interpretatie. Vergelijkbaar: ik zou stellen, de kerstboom was geen christelijk symbool, maar is dat wel geworden, en is nu al hard op weg om een seculier symbool te worden. De opmerking dat het niet christelijk is vanwege een 'on-christelijke' oorsprong vind ik onnodig omdat er dan moet uitgegaan worden van een christelijke essentie die onveranderlijk is, en nog belangrijker, een essentie die wij, dwars door de barrières van tijd en ruimte, zouden kunnen 'ontdekken' als een abstract idee van Plato's ideeënwereld. In de context van een kerstening in Germaanse gebieden is de kerstboom een onchristelijk symbool dat ingang vind in de nieuw geïntroduceerde christelijke cultuur. In de context van de een katholiek gezin in de 20ste eeuw is het een christelijk symbool, en in de context van een een Aziatische 'shopping mall' is het eerder een 'Westers' symbool.



Reageer maar in het christendom topic, is wellicht beter .

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 25-04-2011 22:04]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-04-2011 22:03 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 25 april 2011 22:02 schreef Vargen666 het volgende:
Mag ook wel gewoon massaproductie zijn hoor. Zolang het vlees maar een beetje zacht is en tegen invriezen kan.
Wat niet in de vriezer past kun je altijd nog roken.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 25-04-2011 22:04]


 


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 25-04-2011 22:04 by stigma Profiel van stigma

Jij moet niet denken dat jij mn beebies krijgt!


Subtiel kamerolifantje


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-04-2011 22:04 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 25 april 2011 22:04 schreef stigma het volgende:
Jij moet niet denken dat jij mn beebies krijgt!


Wie, ikke?


 


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-04-2011 22:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 25 april 2011 22:02 schreef stigma het volgende:
Ik vind dat, en je zou het haast anders mogen verwachten, de mannen best onlief tegen elkaar zijn hier.


Ze zijn aan het kijken wie de langste pik heeft. De uitkomst past best wel in dit topic.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 25-04-2011 22:05 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/

oké... ik heb 8 pagina's aan comments gemist. This is weird?


[/zachteG]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 22:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 22:04 schreef BenKnuckles het volgende:
Ze zijn aan het kijken wie de langste pik heeft. De uitkomst past best wel in dit topic.


geen idee wie de langste heeft, maar bij het diepste gat kan ik me meer voorstellen.


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-04-2011 22:06 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Nu trek je het wel erg breed.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 22:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2011 22:06 schreef BenKnuckles het volgende:
Nu trek je het wel erg breed.


dat hoor ik wel vaker


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-04-2011 22:07 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 25 april 2011 22:04 schreef BenKnuckles het volgende:
Ze zijn aan het kijken wie de langste pik heeft. De uitkomst past best wel in dit topic.

Gaat dat niet stukken makkelijker en sneller met een lineaal?


 


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 25-04-2011 22:08 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 25 april 2011 22:06 schreef BenKnuckles het volgende:
Nu trek je het wel erg breed.



Btw, it's not the size of the ship, it's the motion of the ocean.

@FA: Was voor Vargen bedoeld.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 25-04-2011 22:09]


Subtiel kamerolifantje


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2011 22:08 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2011 22:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

homo's dus

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-04-2011 22:10]


signature


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-04-2011 22:11 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 25 april 2011 21:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nou, zoeken maar
Haha, ik heb wel wat anders te doen dan echt werk te maken van zijn slechte argument.
quote:
Nou, je kunt ook te gestressed doen over dit soort dingen. Die verwachting/koppeling aan homo's leg jij erin, hij had gewoon iets nodig wat aantoonbaar slecht is voor een kind.

Wat had hij dan als voorbeeld moeten gebruiken? 'Lomp en onnodig' is het toch wel als je iets negatiefs nodig hebt, hè

edit: oh ja, helemaal zonder voorbeeld had ook gekund. Maar goed, voorbeelden zijn wel fijn. En nu heeft iedereen het wel gelezen
Ja, dat klopt. En hij had inderdaad meteen de aandacht. Niet op de goede manier, overigens, maar dat zou je inderdaad ook mijn fout kunnen noemen.
quote:
Maar ik denk wel dat een kind zowel mannelijke als vrouwelijke *goede* rolmodellen nodig heeft

Ah, waarom? Het is beargumenteerbaar dat een kind ten minste terdege kennis moet nemen van beiden, maar beiden als rolmodellen hebben klinkt mij niet als een absolute noodzaak voor het toekomstig slagen van een kind in de maatschappij (in de brede zin van het woord, waar we het eerder vandaag al over hadden), eigenlijk.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 25-04-2011 22:15 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 25 april 2011 22:11 schreef SQT het volgende:
Ah, waarom? Het is beargumenteerbaar dat een kind ten minste terdege kennis moet nemen van beiden, maar beiden als rolmodellen hebben klinkt mij niet als een absolute noodzaak voor het toekomstig slagen van een kind in de maatschappij (in de brede zin van het woord, waar we het eerder vandaag al over hadden), eigenlijk.

Meen je dit nu?

Ik denk dat het heel belangrijk is voor kinderen om rolmodellen van beide geslachten te hebben. Zowel voor steun de eigen ontwikkeling/groei als om te leren om te gaan met het andere geslacht.


Subtiel kamerolifantje


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-04-2011 22:23 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 25 april 2011 22:15 schreef stigma het volgende:
Meen je dit nu?

Ik denk dat het heel belangrijk is voor kinderen om rolmodellen van beide geslachten te hebben. Zowel voor steun de eigen ontwikkeling/groei als om te leren om te gaan met het andere geslacht.
Ik probeer een discussie te openen, ik weet het namelijk eerlijk gezegd niet. Ik zou niet weten of een van de twee geslachten iets totaal unieks kan bieden dat de ander niet kan bieden als zijnde rolmodel. Afhangende van wat je als een echt rolmodel bestempeld, valt het te verwachten dat de meeste mensen sowieso beide geslachten ten minste ooit als voorbeeld zullen hebben. Maar of het per definitie moet om te slagen, dat weet ik zo net nog niet.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 25-04-2011 22:24]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2011 22:24 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2011 22:05 schreef Bright_Eyes het volgende:
oké... ik heb 8 pagina's aan comments gemist. This is weird?



Dit kun je instellen in je profiel. Bij mij is het nog maar pagina 3.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen