IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 12:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 12:14 schreef Hypnos het volgende:
lol, ik heb eindelijk door wat bedoeld wordt met Assie



Zelfje!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-04-2011 12:24 by bastianus Profiel van bastianus

Uit een NRC-artikel:
quote:
Dé Sinterklaashit onder kleuters was afgelopen jaar een ondeugend liedje waarin de Goedheiligman met blote billen ligt te ‘chillen’. Zelfs vierjarigen ligt dit Amerikaanse werkwoord al in de mond bestorven. Misschien omdat ze er te weinig aan toekomen, denk je na lezing van drie recente boeken over opvoeden. Die stemmen niet erg vrolijk over de condition humaine van het hedendaagse kind – noch over die van hun ouders.

Veel ouders zien hun kind als project, vinden pedagoog Bas Levering en psycholoog Martine Delfos. Ze zadelen het kind op met een forse prestatiedruk: het moet uitgroeien tot een intelligent, creatief, sociaal vaardig, sportief en zelfbewust individu. Samen met zestien andere jeugddeskundigen komen Delfos en Levering aan het woord in de interessante bundel Opvoeden, wat kun je? Over de ontwikkeling van ouders en kinderen, geschreven door ontwikkelingspsychologe Carine Ex. Veel geïnterviewden wijzen nadrukkelijk op de negatieve bijeffecten van onze ‘narcistische’, ‘complexe’ en ‘onrustige’ samenleving.

Zo zijn de vele echtscheidingen van tegenwoordig een flinke belasting voor kinderen, betoogt orthopedagoge Susan Bögels. Ze moeten leren leven met bezoekregelingen, co-ouderschappen, stiefvaders- en stiefmoeders. De rol van vader wordt na een scheiding bovendien vaak kleiner. Na één op de zes scheidingen verdwijnt papa zelfs helemaal uit beeld. Er is een verband tussen deze ‘verdwijning’ van vaders en de toename van het aantal angststoornissen onder kinderen, denkt Bögels. Vaders zijn namelijk meer dan moeders geneigd om kinderen te leren risico’s te nemen, frustraties te verdragen en de buitenwereld te verkennen.

Bovendien hebben vaders door de vrouwenemancipatie flink moeten inleveren als rolmodel, voegt psycholoog Willem Heuves toe: ‘Een moeder is een vrouw die voor de kinderen zorgt én buitenshuis werkt. Maar wat is dan een vader? Dat is een man die buitenshuis werkt en hulpmoeder is. Want de meeste vrouwen hebben thuis de eindregie.’ Ook op crèches en basisscholen maken vrouwen de dienst uit. Het resultaat: een ‘wankele sekse-identiteit’ bij jongens, die als puber steeds vaker depressief worden.


Met de vaders en moeders van pubers gaat het evenmin goed, denkt journaliste Mirjam Schöttelndreier. In Kan in ook van mijn kind scheiden? De strijd tussen ouder en puber stelt ze dat de ‘ouderlijke onzekerheid’ is toegenomen. Ze schetst aandoenlijke portretten van ouders, vooral van hen die de vriend willen zijn van hun kind en menen dat streng zijn niet helpt. Leraren en hulpverleners krijgen de fall out op hun bord: brutale leerlingen met opgeblazen ego’s en angstige pubers met zelfdestructief gedrag.

Is er een oplossing voor deze misère? Voor de kinderen is het goed als beide ouders actief betrokken zijn bij de opvoeding, denken veel deskundigen die Ex interviewde. Niet meer dan drie dagen naar de crèche, beide ouders een parttime baan, samen aan tafel avondeten, liefst een lang gedeeld ouderschapsverlof. Echtscheidingsonderzoeker Ed Spruijt betoogt in Kan ik ook van mijn kind scheiden? dat ouders bovendien niet meer ‘als kippen zonder kop’ uit elkaar moeten gaan. Hij denkt aan het inschakelen van ‘kindercoaches’ na een echtscheiding.

Voor de onzekere ouders zou het juist goed zijn als ze niet meer luisterden naar al die goedbedoelde adviezen van deskundigen, betoogde de Britse socioloog Frank Furedi in zijn boek Paranoid parenting (Bange ouders, 2001). Ouders moeten weer leren op zichzelf te vertrouwen. Paradoxaal genoeg lijken vooral deskundigen dit advies van Furedi te hebben overgenomen. Zo probeert de Britse therapeute Andrea Clifford-Poston ouders te behoeden voor perfectionisme. In haar handboek Prinsjes en prinsesjes. Begrijp het gedrag van je kinderen betoogt ze dat kinderen al blij zijn met een ‘redelijk goede ouder’.

Waar zijn deskundigen dan nog voor nodig? Om te leren luisteren naar hun kind, vindt Clifford-Poston. Om te leren luisteren naar hun intuïtie, denkt Delfos. ‘Vooral hogeropgeleiden handelen meer vanuit hun denken en maken te weinig verbinding met hun gevoel. Soms heb je daar de hulp van een ander bij nodig.’ Ouders moeten ook weer niet teveel ‘empowered’ worden, want dan kopen ze geen opvoedliteratuur meer.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-04-2011 12:26 by bastianus Profiel van bastianus

Ook een interessant boek over gezagsproblematiek, dit keer in relatie tot het onderwijs:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/terugkeer-van-het-gezag/1001004010924212/index.html
Sowieso interessante denkbeelden, die Frank Furedi er op nahoudt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-04-2011 12:38 by Forever After Profiel van Forever After

Volgens mij had er al lang een "welk ouderschap is het meest geschikt" topic ofzo moeten zijn voor (een deel van) dit geneuzel.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 12:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 april 2011 12:26 schreef bastianus het volgende:
Ook een interessant boek over gezagsproblematiek, dit keer in relatie tot het onderwijs:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/terugkeer-van-het-gezag/1001004010924212/index.html
Sowieso interessante denkbeelden, die Frank Furedi er op nahoudt.


Dat soort pseudowetenschap/populaire wetenschap, inclusief die artikelen die je daarboven aanhaalt, kan wat mij betreft gestolen worden in deze fase van dit soort discussies

Het klinkt allemaal gevoelsmatig wel mooi enzo, maar vaak is de onderbouwing van de relaties zwak en is het überhaupt de vraag of er wel echt een probleem. Dus, her en der pik ik de volgende op:

* kinderen leren niet meer genoeg, omdat er andere maatschappelijk problemen via het onderwijs opgelost worden
* er is een verband tussen de verdwijning van vaders en de toename van het aantal angststoornissen onder kinderen
* jongens hebben een wankele sekse-identiteit door de afwezigheid van mannen thuis, bij crèches en in het basisonderwijs
* de ouderlijke onzekerheid is toegenomen, wat leidt tot vrienden willen zijn met de kinderen, wat leidt tot brutale kinderen en angstige pubers

Ik voel er ook wel wat voor, eerder ook dingen gezegd die hierop aansluiten, maar laat toch maar eens zien of en hoe dat dan onderzocht is

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-04-2011 12:52]


I wish I was a butterfly


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-04-2011 12:50 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Waarom is homosexualiteit anno 2011 nog steeds een topic?


Dit hele topic is gay!



Ja hoor...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-04-2011 12:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 april 2011 12:15 schreef kwelgeest het volgende:
Zelfje!


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 12:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 12:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat soort pseudowetenschap/populaire wetenschap, inclusief die artikelen die je daarboven aanhaalt, kan wat mij betreft gestolen worden in deze fase van dit soort discussies

Het klinkt allemaal gevoelsmatig wel mooi enzo, maar vaak is de onderbouwing van de relaties zwak en is het überhaupt de vraag of er wel echt een probleem. Dus, her en der pik ik de volgende op:

* kinderen leren niet meer genoeg, omdat er andere maatschappelijk problemen via het onderwijs opgelost worden
* er is een verband tussen de verdwijning van vaders en de toename van het aantal angststoornissen onder kinderen
* jongens hebben een wankele sekse-identiteit door de afwezigheid van mannen thuis, bij crèches en in het basisonderwijs
* de ouderlijke onzekerheid is toegenomen, wat leidt tot vrienden willen zijn met de kinderen, wat leidt tot brutale kinderen en angstige pubers

Ik voel er ook wel wat voor, eerder ook dingen gezegd die hierop aansluiten, maar laat toch maar eens zien of en hoe dat dan onderzocht is
Sorry hoor, maar jouw stuk zegt anders ook weinig tot niets anders dan wat ononderbouwede claims en beweringen. Hoe moeten we dat checken, hoe is dat onderzoek uitgevoerd?
Of is dat wel leesbaar als je de PDF download? Moet je je voor aanmelden e.d. Niet gedaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-04-2011 12:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 april 2011 12:50 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Waarom is homosexualiteit anno 2011 nog steeds een topic?


Dit hele topic is gay!





hier werd recent zelfs nog het woord "zonde" gebruikt


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 13:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 april 2011 12:56 schreef kwelgeest het volgende:
Sorry hoor, maar jouw stuk zegt anders ook weinig tot niets anders dan wat ononderbouwede claims en beweringen. Hoe moeten we dat checken, hoe is dat onderzoek uitgevoerd?
Of is dat wel leesbaar als je de PDF download? Moet je je voor aanmelden e.d. Niet gedaan.

Omdat het de abstract en discussie zijn, ja, klopt Ik denk overigens niet dat jij erbij kan als je je aanmeldt.

Ik kan je de .PDF wel zo opsturen.


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 13:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Omdat het de abstract en discussie zijn, ja, klopt Ik denk overigens niet dat jij erbij kan als je je aanmeldt.

Ik kan je de .PDF wel zo opsturen.
Net nog even gekeken. Moer evoor betalen. Gaat mij te ver.
Is het een groot stuk, beetje echt degelijk onderbouwt?
Kijk, veel is interessant, maar sommige dingen interessanter dan andere. En ik ben nog met die D'66-link bezig die wat meer mijn interesse straatje is dan homo-ouders.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 13:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 april 2011 13:04 schreef kwelgeest het volgende:
Net nog even gekeken. Moer evoor betalen. Gaat mij te ver.
Is het een groot stuk, beetje echt degelijk onderbouwt?
Kijk, veel is interessant, maar sommige dingen interessanter dan andere. En ik ben nog met die D'66-link bezig die wat meer mijn interesse straatje is dan homo-ouders.

Het is een wetenschappelijk artikel, wel redelijk behapbaar geschreven. Onderbouwingen lijken goed, ze baseren zich op veel eerder onderzoek enzovoorts.

Eigenlijk is dat alleen goed te controleren door iemand die in het veld zit (omdat die ook d(i)e omliggende literatuur kent). Maar het ziet er goed uit

Oh, en 17 pagina's effectief.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-04-2011 13:13]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Dat valt mee. Je mag het doorsturen maar ik geef geen garantie dat ik m'n huiswerk voor het weekend af heb.

Jij trouwens die D'66 link vandaag nog geopend? Bij mij geeft ie aan dat het document onherstelbaar beschadigd is; maar wellicht kudt m'n Adobe.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 13:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Je hebt twee werkende .PDF's in de mail


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 13:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Je hebt twee werkende .PDF's in de mail
Ik zal er een liedje over schrijven.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Doen het beide, dus niet m'n Adobe. Raar dat die D'66 link die van de D'66-site zelf afkomt opeens deaudt/kapot is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 13:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 april 2011 13:25 schreef kwelgeest het volgende:
Doen het beide, dus niet m'n Adobe. Raar dat die D'66 link die van de D'66-site zelf afkomt opeens deaudt/kapot is.

Daar heb ik hem zelf net afgehaald, anders. Misschien is je browser van slag.
quote:
Op 27 april 2011 13:22 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zal er een liedje over schrijven.

Is prima, als je hem maar niet voor komt dragen

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-04-2011 13:30]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:30 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 13:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daar heb ik hem zelf net afgehaald, anders. Misschien is je browser van slag.

Is prima, als je hem maar niet voor komt dragen
ZOG!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:31 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 13:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is prima, als je hem maar niet voor komt dragen
Volgend jaar RB neem ik zelf een gitaar mee.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 13:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja, dat bedacht ik me nog. Ik had dat ding destijds gewoon direct door midden moeten trappen, was toch van mij en goedkoop en misschien had die geweldsuitbarsting jullie meteen doen verdwijnen


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Je neemt'm volgend jaar weer mee?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 13:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja

Mogelijk met wat modificaties


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 13:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 13:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja

Mogelijk met wat modificaties
Kunnen we samen VT coveren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 13:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

:')

Ontopic maar weer, dit wordt te gay


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 14:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2011 13:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het is een wetenschappelijk artikel, wel redelijk behapbaar geschreven. Onderbouwingen lijken goed, ze baseren zich op veel eerder onderzoek enzovoorts.

Eigenlijk is dat alleen goed te controleren door iemand die in het veld zit (omdat die ook d(i)e omliggende literatuur kent). Maar het ziet er goed uit

Oh, en 17 pagina's effectief.
Zelfs maar 14 en dat incl. tabellen. Maar eigenlijk zegt dit onderzoek op zichzelf niets. Het is een literatuuronderzoek. Bij iedere bewering moet je een ander boek of onderzoek induiken om erachter te komen waar die precies op gebaseerd is. Maar laten we er maar vanuit gaan dat het klopt en dan zijn die tabellen iig wel interessant.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen