IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Homo's enzo Vorige pagina | Volgende pagina
Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 18-04-2012 15:56 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 18 april 2012 15:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
.. mongool of wat dan ook uit?..


Dat lijkt me niet - heb niet het idee dat die kerel over enige mate van zelfspot beschikt.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 15:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 15:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Jij vindt dat vloeken wel kan, omdat het over iets gaat wat een keuze is. En je vindt dat schelden met homo niet kan.


Heb ik dat gezegd?

quote:
Maar hoezo kan vloeken/schelden met dingen die géén keuze zijn niet dan? Waarom is schelden met 'aangeboren'/'onvermijdbare' eigenschappen zoals homoseksualiteit dan zo fout? En als dat zo fout is: scheld jij nooit iemand voor idioot, debiel, schele, lijer, mongool of wat dan ook uit?


Ik scheld graag mensen uit, zowel voor christenhond als homo als alles wat er tussen inzit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 15:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 15:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Heb ik dat gezegd?

Ik had je inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, sorry Had een opmering van jou aan de vloeken-discussie gekoppeld, ipv aan de 'respect voor elkaars vage rituelen'-discussie.
quote:
Ik scheld graag mensen uit, zowel voor christenhond als homo als alles wat er tussen inzit.

hehe

En je vindt het ook van anderen geen probleem als ze homo als scheldwoord gebruiken? Dat zou ik wel sterk vinden


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 15:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat is heel consistent. Heel consistent asociaal.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2012 16:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 april 2012 15:58 schreef Fusion het volgende:
Dat is heel consistent. Heel consistent asociaal.
Iemand die een god ondersteund die kinderverkrachters en moordenaars niet straft moet niet zo hard praten over asociaal.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-04-2012 16:02 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 18 april 2012 16:01 schreef Jenje het volgende:
Iemand die een god ondersteund die kinderverkrachters en moordenaars niet straft moet niet zo hard praten over asociaal.
Anders kauw je een uitgekauwd punt nóg verder uit.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 16:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 15:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik had je inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, sorry Had een opmering van jou aan de vloeken-discussie gekoppeld, ipv aan de 'respect voor elkaars vage rituelen'-discussie.

hehe

En je vindt het ook van anderen geen probleem als ze homo als scheldwoord gebruiken? Dat zou ik wel sterk vinden


Nee hoor.

a) ik gebruik het zelf alleen maar als geintje, dat verwacht ik van anderen ook. Ben je serieus homofobisch aan de gang dan ben je sowieso een eikel of je nou scheld of niet.

b) blaffende honden bijten niet dus waar zou ik me druk over maken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2012 16:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 april 2012 16:02 schreef G.I.R.L. het volgende:
Anders kauw je een uitgekauwd punt nóg verder uit.
Ga bier drinken joh


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 16:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 16:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee hoor.

a) ik gebruik het zelf alleen maar als geintje, dat verwacht ik van anderen ook. Ben je serieus homofobisch aan de gang dan ben je sowieso een eikel of je nou scheld of niet.

b) blaffende honden bijten niet dus waar zou ik me druk over maken.

Duidelijk


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2012 16:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 april 2012 11:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Op 17 april 2012 23:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Reli = keuze, Homo = niet.

Dus ja totaal onvergelijkbaar, vriend.



Dat homoheid een aangeboren kenmerk is, is vooralsnog geloof


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 16:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 16:09 schreef ElitE het volgende:
Dat homoheid een aangeboren kenmerk is, is vooralsnog geloof

Hehe, ja, had er zelf dit maar van gemaakt: "'aangeboren'/'onvermijdbare' eigenschappen zoals homoseksualiteit"


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 16:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 16:09 schreef ElitE het volgende:
Dat homoheid een aangeboren kenmerk is, is vooralsnog geloof


Volgens mij staat het toch wel vast dat het aangeboren is? De vraag is alleen of het ook genetisch is bepaald? Toch? Niet dat ik er verder heel veel verstand van heb. Ik ben er iig wel van overtuigd dat het geen kwestie van nurture is. Dwz, seksueel gedrag kan dat wel zijn, geaardheid niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 16:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 16:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Volgens mij staat het toch wel vast dat het aangeboren is? De vraag is alleen of het ook genetisch is bepaald? Toch? Niet dat ik er verder heel veel verstand van heb. Ik ben er iig wel van overtuigd dat het geen kwestie van nurture is. Dwz, seksueel gedrag kan dat wel zijn, geaardheid niet.

Ik speculeer dat geaardheid grotendeels nature is, maar dat nurture dus wel een bijrol speelt.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 16:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 16:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Duidelijk


Eigenlijk zijn er 5 groepen die 'gay' of 'homo' als scheldwoord gebruiken:

A) De domme haters, mensen die wel iets tegen homo's hebben maar dat niet kunnen verwoorden anders dan schelden of zeggen dat het vies is, etc. Dus de blaffende honden bijten niet groep. Volgens mij ken ik daar niet veel mensen van. Heiden geloof ik en wellicht die Schuurman trol.

De slimme haters, mensen die niet (of nauwelijks) schelden maar die wel iets hebben tegen anders-geaarden. Volgens mij zit fusion in deze groep getuige zijn voorbehouden ogv zijn geloof en zijn ideeën over homo-ouderschap.

C) Mensen die het woord gay gebruiken puur als 'derogatory term' waarbij alles gay kan zijn (vooral metalcore en symfonische bm) maar homoseksualiteit zelf eigenlijk niet, of nauwelijks. Hier valt zo ongeveer 99% van zm onder gok ik, inclusief mijzelf.

D) Mensen die het woord gay specifiek richting homo's gebruiken om ze te plagen of ze minderwaardig te laten voelen zonder echt iets tegen homo's te hebben. Dit is de groep mensen die volgens mij zelf erg onzeker zijn. Includes: Mr.N & Kwelgeest.

E) Mensen die het overduidelijk als grapje gebruiken en het eigenlijk bedoelen als knuffel. Zoals mijn grote vriend Vagget666 bv.

Met groepen A en C t/m E heb ik geen enkel probleem. Ik ben te volwassen om me iets aan te trekken van de A) groep. De C & E groep bedoelen het overduidelijk niet negatief tov mij en ik vind intenties belangrijker dan letterlijke bewoording. De D groep vind ik vooral wat zielig maar ik stoor me er verder niet of nauwelijks aan. Alleen de B groep vind ik wel eng, vooral als ze zich gaan organiseren.

Overigens zijn er wel veel homo's die een probleem hebben met de C groep. Kan ik op zich snappen maar ik vind het niet een reële gedachte om te veronderstellen dat je die term kunt veranderen. Het is alleen wel belangrijk om mensen (kinderen met name) te leren dat er een onderscheid is tussen het gebruiken van die term en wat je daadwerkelijk vindt van anders-geaarden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 16:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 16:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik speculeer dat geaardheid grotendeels nature is, maar dat nurture dus wel een bijrol speelt.


Ik denk niet dat dat zo is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 16:45 by bastianus Profiel van bastianus

Mooi uitgelegd. @voorlaatste post OWW

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-04-2012 16:46]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 16:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 april 2012 16:01 schreef Jenje het volgende:
Iemand die een god ondersteund die kinderverkrachters en moordenaars niet straft moet niet zo hard praten over asociaal.
Ik denk niet dat dat voor iedereen die gelooft zo geldt. Volgens mij weet jij dat stiekem zelf ook wel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2012 16:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 april 2012 16:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Volgens mij staat het toch wel vast dat het aangeboren is? De vraag is alleen of het ook genetisch is bepaald? Toch? Niet dat ik er verder heel veel verstand van heb. Ik ben er iig wel van overtuigd dat het geen kwestie van nurture is. Dwz, seksueel gedrag kan dat wel zijn, geaardheid niet.


Nee helemaal niet, zoveel onderzoek is er niet eens naar gedaan. Het staat vast dat het redelijk stabiel blijft gedurende het leven van een persoon. En dat sexuele reacties op mannen onbewust zijn ipv bewust gestuurd.

het kan gemakkelijk zijn dat kinderen gedurende een gevoelige periode wat mee moeten maken om homo te worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2012 16:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 april 2012 16:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik speculeer dat geaardheid grotendeels nature is, maar dat nurture dus wel een bijrol speelt.


Kan niet los van elkaar


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 16:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 16:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik denk niet dat dat zo is.


quote:
Op 18 april 2012 16:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Eigenlijk zijn er 5 groepen die 'gay' of 'homo' als scheldwoord gebruiken:

A) De domme haters, mensen die wel iets tegen homo's hebben maar dat niet kunnen verwoorden anders dan schelden of zeggen dat het vies is, etc. Dus de blaffende honden bijten niet groep. Volgens mij ken ik daar niet veel mensen van. Heiden geloof ik en wellicht die Schuurman trol.

De slimme haters, mensen die niet (of nauwelijks) schelden maar die wel iets hebben tegen anders-geaarden. Volgens mij zit fusion in deze groep getuige zijn voorbehouden ogv zijn geloof en zijn ideeën over homo-ouderschap.

C) Mensen die het woord gay gebruiken puur als 'derogatory term' waarbij alles gay kan zijn (vooral metalcore en symfonische bm) maar homoseksualiteit zelf eigenlijk niet, of nauwelijks. Hier valt zo ongeveer 99% van zm onder gok ik, inclusief mijzelf.

D) Mensen die het woord gay specifiek richting homo's gebruiken om ze te plagen of ze minderwaardig te laten voelen zonder echt iets tegen homo's te hebben. Dit is de groep mensen die volgens mij zelf erg onzeker zijn. Includes: Mr.N & Kwelgeest.

E) Mensen die het overduidelijk als grapje gebruiken en het eigenlijk bedoelen als knuffel. Zoals mijn grote vriend Vagget666 bv.

Met groepen A en C t/m E heb ik geen enkel probleem. Ik ben te volwassen om me iets aan te trekken van de A) groep. De C & E groep bedoelen het overduidelijk niet negatief tov mij en ik vind intenties belangrijker dan letterlijke bewoording. De D groep vind ik vooral wat zielig maar ik stoor me er verder niet of nauwelijks aan. Alleen de B groep vind ik wel eng, vooral als ze zich gaan organiseren.

Overigens zijn er wel veel homo's die een probleem hebben met de C groep. Kan ik op zich snappen maar ik vind het niet een reële gedachte om te veronderstellen dat je die term kunt veranderen. Het is alleen wel belangrijk om mensen (kinderen met name) te leren dat er een onderscheid is tussen het gebruiken van die term en wat je daadwerkelijk vindt van anders-geaarden.

Mooi uitgelegd, ja.

Van kwelgeest kan ik je verzekeren dat hij ook hetero's heel graag van homoseksualiteit beticht. Sowieso 100% projectie! Schuurman boeit het weinig denk ik. Fusion weet ik echt niet. Heiden kan ik me ook 1-2-3 niet meer herinneren hoe dat soort dingen gingen. En Vargen is 100% latent, natuurlijk

Snap ook wel dat lui moeite met C hebben, maar ja. We schelden zoals gezegd met van alles en nog wat, en je hoeft ook niet altijd overal wat achter te zoeken. Ook het gedoe rond Sinterklaas van de afgelopen jaren Dat kindere/mensen wel geleerd moet worden / bewust moeten worden dat dat onderscheid er is ben ik het 100% mee eens.
quote:
Op 18 april 2012 16:51 schreef ElitE het volgende:
Kan niet los van elkaar

Hmm, dus? Het ging mij om de verhouding nature/nurture.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 18-04-2012 16:52]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-04-2012 16:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 april 2012 16:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Eigenlijk zijn er 5 groepen die 'gay' of 'homo' als scheldwoord gebruiken:





en dan heb je nog de mensen die zelf homo zijn en daardoor zo gefrusteerd zijn dat ze alle hono's alleen maar denigrerend (of erger) kunnen benaderen. Wellicht vallen die deels onder A

En dan te bedenken dat "gay" eigenlijk "carefree", "happy" betekende!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2012 16:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 april 2012 16:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik denk niet dat dat zo is.

Dat geloof je dus?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 16:57 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 16:49 schreef ElitE het volgende:
Nee helemaal niet, zoveel onderzoek is er niet eens naar gedaan. Het staat vast dat het redelijk stabiel blijft gedurende het leven van een persoon. En dat sexuele reacties op mannen onbewust zijn ipv bewust gestuurd.

het kan gemakkelijk zijn dat kinderen gedurende een gevoelige periode wat mee moeten maken om homo te worden.


Volgens mij is er toch aardig wat onderzoek naar gedaan dat vaststelt dat het voor de geboorte wordt bepaald. Zo schijnt bv de kans op homo zijn voor mannen die meerdere oudere broers hebben groter te zijn omdat het moederlichaam op een gegeven moment zoveel mannelijke hormonen heeft dat het vrouwelijke hormonen aan de baby afgeeft om de balans te herstellen en dat zou dan van invloed op de geaardheid zijn. Geen idee in hoeverre dat klopt hoor, maar zulks heb ik wel eens gelezen.

Volgens mij is er verder niets vastgesteld dat erop zou kunnen duiden dat het nurture is, wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is maar ik vind het aannemelijk om te speculeren dat dat dus niet van invloed is.

Anyway for the sake of discussion: het is dus iig geen keuze, zeker niet van de persoon zelf.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-04-2012 17:00 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 18 april 2012 16:49 schreef ElitE het volgende:
Nee helemaal niet, zoveel onderzoek is er niet eens naar gedaan. Het staat vast dat het redelijk stabiel blijft gedurende het leven van een persoon. En dat sexuele reacties op mannen onbewust zijn ipv bewust gestuurd.

het kan gemakkelijk zijn dat kinderen gedurende een gevoelige periode wat mee moeten maken om homo te worden.
Zoals een hersenbeschadiging? http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17703018


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 17:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 16:52 schreef attila_de_hun het volgende:
en dan heb je nog de mensen die zelf homo zijn en daardoor zo gefrusteerd zijn dat ze alle hono's alleen maar denigrerend (of erger) kunnen benaderen. Wellicht vallen die deels onder A

En dan te bedenken dat "gay" eigenlijk "carefree", "happy" betekende!


Dat wordt vaak gezegd, maar ik vraag me af in hoeverre dat klopt.

Ik ben zelf ook wel een vrij lange tijd niet content geweest met mijn gevoelens. Gefrustreerd is er niet het juiste woord voor maar was er niet blij mee. Toch heb ik nooit gays gebashed.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen