|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
En waar heb je die gekocht? |
|
Fysieke winkel in Brussel, dus daar heb je weinig aan. Staat helaas ook geen merk op. |
|
Deze lijkt in de buurt te komen: https://www.fonq.nl/product/point-virgule-bamboe-hakblok-45-5-x-35-5-cm/137376/ |
|
Ha, dat is 'm gewoon! Blok zelf is inderdaad 5cm dik, plus een centimeter van de noppen die er onder zitten. |
|
Schweet, dat wordt 'm. Edit: en hoe werkt "in de olie zetten" precies? [Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 27-05-2020 10:30] |
|
Ik had ooit zoiets: https://www.horecasupply.nl/keukenartikelen/keukengerei/snijplanken-hout/snijplank-hakblok-met-4-poten-afm-325x265x10cm-beukenhout maar dan bij de action of xenos voor 10 euro, maar ik zie ze daar niet meer. |
|
quote: Even rondneuzen op da interwebz en je vindt 'm goedkoper. 10 euro in de knip bij De Kinderplaneet. :') Belgen hè. https://www.dekinderplaneet.be/nl-be/a00093016?gclid=EAIaIQobChMIorKPnuvT6QIVU7TVCh0_oQCXEAYYBCABEgLcS_D_BwE Edit: Wel verzendkosten want goedkoper dan 50 euro. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 27-05-2020 12:34] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Interesting.. waarom juist arachideolie en niet die andere? Of bijv. rijstolie of druivenpitolie of welkander uit deze lijst? |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Kan allemaal geloof ik, maakt niet zoveel uit. |
|
quote: Heh, rauwe lijnzaadolie heb ik toevallig nog wel liggen. Thx! |
|
"Mijn" merk zilvervliesrijst was op, dus even een ander merk moeten pakken. Op de verpakking staat: 15 minuten laten koken, dan afgieten en 5 minuten terug in de pan met het deksel erop. Dit levert echter een rijstkorrel op die geluid maakt zodra ik 'm in het vergiet gooi. Uiteindelijk leverde 25 minuten een acceptabel eindresultaat op, maar de volgende keer is het gewoon 30 minuten. Kan de hardheid van het water hier een invloed op hebben? |
|
Geen idee, maar waarom doe je rijst in een vergiet? edit. Ow, wacht, van die zakjes? 1,2 kg draadjesvlees gemaakt. 6 uur pruttelen en zo. Morgen eten, maar eigenlijk nu al zin in. DIE LUCHT! [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 12-07-2020 22:00] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Afgieten? Het is niet van die rijst die al het water in het pannetje absorbeert. |
|
Pak dan zilvervliesrijst van Lassie. In 7 min klaar. Of je haalt je rijst bij de toko. Al zal die wel langer moeten koken. @Wim Hoe giet jij de gekookte rijst af, net als aardappels? Als je rijst kookt in een pan water of bouillon dan giet je die toch af in een vergiet. Veel makkelijker kan niet. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 12-07-2020 23:12] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
We hebben hier pandan rijst, zo'n 4,5 kg zak bij de toko. 10 minuten koken en dan afgieten. Maar dat doe ik met het deksel zo'n beetje met een spleetje... Niet in een vergiet. Kan ook, maar mijn hoofd vind van niet. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
De gaatjes zijn klein. Er gaat geen korreltje verloren. Ik stem groenlinks. |
|
Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Dat lijkt me een hele logische conclusie. Maar ik gebruik die troeprijst al lang niet meer. Fijn terug naar het vertrouwde merk (zilvervlies van jumbo huismerk). Tien minuten koken in ruim water. Eindresultaat is perfect. |
|
quote: Gebaseerd op de eerstgeboden optie van de 3 methodes om rijst te koken is je afgiet afschieten al onzin. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
450 gram pandan rijst aan het koken. Gewoon in een pan in water. Na 10 minuten afgieten, hehe. Giga pan nasi a la Lonny aan het maken. Voor de jongeren, Lonny is een Nederlands-Indonesische televisiekok. Nou, dat. Wat meer rijst, speklapjes en nog wat dingen. Gebakken ei erbij, van die dingen. https://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=176432&userid=249469 [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 26-07-2020 14:26] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Je rijst moet koud zijn als je 'm gaat bakken Wim. Althans voor het beste/een beter resultaat. Edit: Staat ook in het recept trouwens. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-07-2020 14:37] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ja, dat weet ik, vandaar dat ik nu alvast de rijst gekookt heb. Die is over een uur of twee wel afgekoeld. En dan gaat het echte "werk" beginnen. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 26-07-2020 14:41] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
In een bakje doen, en dat bakje vervolgens in een iets grotere bak met een gedeelte water. Werkt ook andersom, met ontdooien. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |