IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken zonder Kvelgeest (eten en /of koken 4) Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-08-2021 9:32 by XXL Profiel van XXL

Voor mijn doen heb ik al best netjes geconsumeerd gisteren.

Eten:

- 1/4 liter Griekse Yoghurt met cornflakes
- 1/8 Rijstevlaai ivm verjaardag van de vrouw
- Half afbakstokbrood met filet americain, sjalot en vers gemalen peper
- 2 chipolataworstjes
- Ongeveer een halve bloemkool

drinken:

- 3 mokken koffie
- Halve liter melk (Halfvol)
- Halve liter Tomatientje
- 1.5 liter mineraalwater
- 1 flesje Warsteiner


Edit
Het lijkt nog best redelijk gezond maar Snaack ziet het tenenkrommend aan den denkt:

Suiker
suiker
suiker suiker
suiker




[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-08-2021 9:36]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 03-08-2021 9:40 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Eet je bewust geen noten, Snaack? Er gaat hier per week wel een pond aan diverse ongebrande noten doorheen als tussendoortje/snaai. Dat is nog exclusief de noten die in de maaltijden gaan.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-08-2021 11:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 augustus 2021 7:33 schreef F.Jacobse het volgende:
Het lijkt wel een dieet.


Natuurlijk is dit in zekere zin een dieet, maar bij een dieet denken de meeste mensen aan een tijdelijke eetgewoonte met als doel gewicht kwijt te raken.

Ik weet niet hoe jouw lichaam werkt maar 40plus kan ik niet meer straffeloos alles eten dat ik lekker vind. Dan vliegen de kilo's er gewoon aan, zeker als ik niet veel sport of beweeg.

Daarbij sport ik nu heel veel en als ik niet goed eet is dat eigenlijk zinloos. Daarbij wil ik ook gewoon gezond eten (en leven).

quote:

Eet je dan nog wel met smaak, of denk je: ik moet, ik moet, ik moet.


Nou ja, allebei maar ik kan niet meer straffeloos alles eten dat ik lekker vind. Zo simpel is het.

Dus soms is eten functioneel eten en niet meer dan dat. Zo'n smoothie bijvoorbeeld in de morgen, het smaakt eigenlijk nergens naar maar er zit wel een berg vezels, calcium, eiwit, vitamine C, etc in.

Verder zijn er toch veel gezonde dingen die ik echt lekker vind. Zo'n tofu scramble bijvoorbeeld, ik eet het soms drie keer per dag.

Ik heb jarenlang dagelijks impulsief boodschappen gedaan en altijd maar "lekker" willen eten. Dan moest ik bij wijze van elke dag bedenken wat ik wilde gaan eten, vervolgens boodschappen doen, koken, je snapt hem.

Dat geeft eigenlijk best veel stress. Het kost bakken tijd. Het kost nog meer bakken geld en echt gezonder werd ik niet van natuurlijk. De enige reden dat ik in die periode geen tientonner ben geworden is dat ik altijd vrij intensief gesport heb.

Wat een contrast met nu. De voorraadkast staat vol. De boodschappen worden 1 keer per week bezorgd. Ik kook vaak voor een paar dagen. Natuurlijk eet ik niet altijd "lekker" en soms is het gewoon knagen maar het scheelt allemaal zoveel tijd en geld en ondertussen word ik fitter en sterker zodat ik over enige tijd als het goed is niet 1 of andere hijgende vijftiger ben geworden maar actief kan blijven.

Daar gaat het vooral om voor mij, ik wil ook als ik ouder word gezond en actief blijven en in plaats van de laatste decennia van je leven met een grauwe kop en een dikke pens naar de TV te kijken elke dag.

Is dat dan dat glorieuze pensioen waar je je hele leven hard voor gewerkt hebt? Dat "grote genieten"? Hijgend naar de koelkast lopen om een blik Schultenbrau te pakken. Hoera!

quote:
Zou me toch tegen gaan staan, op den duur. Lijkt me.


Nou ja, daar zijn cheat days voor uitgevonden Een paar keer per maand eet ik gewoon wat ik wil. En in het weekend een biertje en een bak chips, kan prima. Het moet wel leuk blijven allemaal. Ik ben immers geen atleet maar een uitgezakte IT-er.

quote:
Op 3 augustus 2021 9:40 schreef zodiac lung het volgende:
Eet je bewust geen noten, Snaack? Er gaat hier per week wel een pond aan diverse ongebrande noten doorheen als tussendoortje/snaai. Dat is nog exclusief de noten die in de maaltijden gaan.


Toevallig gisteren niet maar ook hier gebruiken wij veel noten.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-08-2021 11:46]


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 03-08-2021 15:32 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 3 augustus 2021 11:11 schreef Snaack het volgende:
Is dat dan dat glorieuze pensioen waar je je hele leven hard voor gewerkt hebt? Dat "grote genieten"? Hijgend naar de koelkast lopen om een blik Schultenbrau te pakken. Hoera!
Daar wacht je netjes mee tot aan je pensioen. Dan kan je ongestoord een kleine 2 decennia aan de geng want de basis is 65 jaar lang in ere gehouden.

Maargoed, dat is nu dus te laat voor je.

[Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 03-08-2021 15:32]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-08-2021 15:57 by Snaack Profiel van Snaack

Zeg je nu zowaar eens een keer iets aardigs tegen mij?


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 03-08-2021 16:33 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Nee, ik wilde de nadruk leggen op het feit dat het voor jou te laat is. Al heb ik er begrip voor als je er anders over denkt.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-08-2021 16:38 by Snaack Profiel van Snaack

Ok, dat was dan weer een mooie Slegtheyd-ism.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 03-08-2021 16:48 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Probeer de volgende keer op te letten. M'n vorige post was aangepast (voordat je je vraag stelde) met alle benodigde informatie om je vraag te beantwoorden. Alvorens je 'm stelde dus.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-08-2021 17:08 by Snaack Profiel van Snaack

Ok captain Slow.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-08-2021 18:01 by XXL Profiel van XXL

Ik maak zo maar eens wat sla met een schnitzel en misschien zelfs wel wat gebakken krieltjes in schil erbij.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-08-2021 18:14 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Grote portie kibbeling en een medium friet oorlog en een cola was genoeg.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 03-08-2021 18:19 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti

quote:
Op 3 augustus 2021 18:14 schreef Natural Disaster het volgende:
Grote portie kibbeling en een medium friet oorlog en een cola was genoeg.



*nu alweer honger*


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-08-2021 18:23 by XXL Profiel van XXL

Aardappeltjes met Koolrabi en een boomstammetje.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-08-2021 18:30 by Snaack Profiel van Snaack

100g bruine rijst
400g wokgroenten
200g tofu

De tofu krokant gebakken. De groenten gewokt met knoflook en wat sojasaus.

Dit was 1 portie maar ik heb nog meer honger.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-08-2021 18:35 by XXL Profiel van XXL

Klinkt goed, al zou ik het met kipdijfilet doen en er nog een Scotch Bonnet bij door gooien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-08-2021 19:30 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb van de week een nacht zwetend met buikpijn wakker gelegen van een hotsauce van ghost peppers, niveau "ok nu is het echt niet leuk meer" terwijl ik toch echt wat gewend ben. Ik ben even klaar met dat hele hete spul.

Dat ik dit ooit nog zou zeggen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-08-2021 19:41 by XXL Profiel van XXL

Scotch Bonnet is nog redelijk normaal scherp en heeft bovendien een heerlijke frisse smaak.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-08-2021 19:43 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

400g wokgroenten, dat eten we hier met z'n 2en.

170 gram rijst, met z'n 2en.

Ipv tofu zo ik dan twee kipfilets doen. Met z'n 2en, natuurlijk.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-08-2021 16:12 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

https://www.smulweb.nl/recepten/1428803/Surinaams-broodje-hete-kip-met-zuur

Al eerder gemaakt, echt heerlijk. Gisteren bij de toko de masala gehaald, was op.

Ieder één broodje hete kip.

Ik heb gisteren nog italiaans bollen gehaald. Ook maar eens een broodje Mario klonen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-08-2021 16:44 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 8 augustus 2021 16:12 schreef F.Jacobse het volgende:
Gisteren bij de toko de masala gehaald, was op.




Toch niet toevallig zoiets he?

https://www.ah.nl/producten/product/wi199028/h-nandan-masala-nandan

Da's namelijk eigenlijk redelijk gewoon kerrie met een moeilijke naam, Wim.

quote:
Op 8 augustus 2021 15:00 schreef F.Jacobse het volgende:
Kruiden will be kruiden.





Jeweettoch.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 08-08-2021 16:44]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-08-2021 20:37 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Garam masala can be made from many different spices, but some of the most common are cinnamon, peppercorns, cardamom, mustard seeds, coriander seeds, cloves, mace, and nutmeg.

En voor de niet Engels lezenden onder ons:


Hieronder staat de bereidingswijze van een wat meer zoete variant.

Benodigdheden:

3 laurierbladeren
1 theelepel korianderzaad
1 theelepel komijn
2,5 cm pijpkaneel
0,5 theelepel zwarte peper
2 anijssterren
1 theelepel karwijzaad
1 theelepel chilipoeder
0,5 theelepel gemberpoeder
1 theelepel amchoor
0,25 theelepel asafoetida

https://nl.wikipedia.org/wiki/Garam_masala




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 08-08-2021 20:45]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 08-08-2021 21:21 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti

Broodje pulled pork bitterballen
fried chicken sandwich

FRIET


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-08-2021 22:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Weer eens wat anders, bitterballen van broodje pulled pork.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-08-2021 22:24 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Snaack,

Jij had pas iets met linzen.

Hoe kook jij die dingen zonder dat je enkel vliesjes overhoudt en troebel water?

Ik heb hier rode linzen, ooit gekocht om linzensoep te maken. Dat ging goed, maar linzensoep is niet mijn ding.

Had uiteraard nog linzen over. Recent eens wat van gekookt als alternatief voor pasta/rijst, volgens de verpakking, maar zoals al gezegd bleef er weinig van over dan (nagenoeg) lege vliesjes. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Als je die krengen te kort kookt is het net of je zand zit te vreten dus dat is ook niet de oplossing.

Dus hoe doe je dat?




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 14-08-2021 15:03 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti

Aardappelschijfjes met köfte kruiden
Zelfgebrouwen hamburgertje
Simpele salade van ijsbergsla, rode ui, tomaat, mayo, en croutons van een oud broodkapje.
Lading zout.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen