| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 22-01-2026 17:29 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2026/01/22/briefje-van-jan-aan-rob-dilan-en-rolo/
quote: Beste Rob, Dilan en Rolo,
Hebben jullie het gezien gisteren?
Nee, ik bedoel niet die toespraak van Donald Trump bij het World Economic Forum.
Tuurlijk hebben jullie die gezien.
“Trump klaagde, snoefde, smeekte, prees, dreigde en beledigde bij zijn speech in Davos”, vatte NRC het optreden van de Amerikaanse president treffend samen.
Belangrijkste nieuws: Trump gaat Groenland niet via militair ingrijpen ‘terugveroveren’ op de Denen en de landen die vorige week militairen naar Groenland stuurden voor een ‘verkenningsmissie’ krijgen toch geen (extra) importheffingen aan hun broek.
Wat ik dan wel bedoel?
Het dagboek van Dick Schoof.
Op de een of andere manier denkt Dick Schoof dat hij zijn dagboek moet delen met de hele wereld en daarom zette hij het op Twitter.
Gisteren noteerde hij: “Op mijn eerste volle dag van het WEF nam ik deel aan verschillende plenaire sessies en gesprekken, zoals over het belang van weerbare toeleveringketens en economische kansen voor Nederland. Maar deze dag stond vooral in het teken van de actuele spanningen rond Groenland, de oorlog in Oekraïne en ontwikkelingen in noordoost Syrië. Daarom is het ook nuttig om hier gesprekspartners van over de hele wereld te ontmoeten. Zo sprak ik hier onder meer premier Mark Carney van Canada, mijn Panamese collega José Raúl Mulino, de premier van Koerdistan Regio Irak Barzani, mijn Benelux-colllega’s, de Zweedse premier Kristersson, en de gastheer van het WEF; de Zwitserse bondspresident Guy Parmelin. Maar ook CEO’s van grote techbedrijven als Qualcomm, Technip en Mistral AI.”
Kijk dan:

LOL @ die afgehakte hoofden trouwens. Volgens mij gelooft-ie echt dat er mensen zijn die die foto’s gaan aanklikken.
Had Schoof zijn dagboek openbaar gemaakt in de tijd dat hij de baas was van de AIVD en de NCTV, dan was dat natuurlijk razend interessant geweest.
Maar die slome duikelaar is het pas gaan doen toen hij (nadat zeven anderen weigerden) premier van Nederland werd!
Vol trots somt hij op met welke ‘collega’s’ hij gisteren ‘sprak’ en bij welke big tech-jongens hij mocht ‘aanschuiven’. En geef het maar toe: ook jullie moesten Qualcomm, Technip en Mistral AI googelen om te checken wat die bedrijven precies doen.
Godkolere!
Waar zijn voorganger Mark Rutte gisteren gewoon volop gecomplimenteerd werd in de speech van Donald Trump (“Mark, where are you? Great Vaseline you used, great Vaseline!”), moest Dick Schoof het doen met photo opportunities in achterafzaaltjes en C-garnituur.
En daar was die mallerd ook nog zo van onder de indruk, dat hij het woord ‘collega’s’ met drie l’en schreef…
Willen jullie ons land een plezier doen?
Verlos álsjebieft Dickie Dik z.s.m. uit zijn lijden!
Wij hebben ernstig behoefte aan een echte premier.
Eentje die ‘The Donald’ “keihard gaat aanpakken” bij zijn eerste bezoek aan het Witte Huis.
Windmill Rob.
Solar Farm Jetten.
Ik hoor het Trump zeggen.
Nu al zin in!
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Je raadt het al, met de speciale groeten aan Mental-D.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"
 |