IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-01-2026 11:23 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Hoi pms Tim.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-01-2026 11:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Op 'rechts' snap ik echt niet waarom er zo tegen CDA, D66 en VVD tekeergegaan moet worden. Het asielstandpunt is al een heel eind overgenomen van de meer xenofobe partijen, de bezuinigingen op onderwijs en zorg gaan gewoon door zoals in het vorige kabinet besloten (ook met goedkeuring van PVV en BBB ), het lijkt er op alle fronten op dat we gewoon een 'rechts kabinet om de vingers bij af te likken 2.0' gaan krijgen. Wellicht als FvD-aanhanger (maar ook als SP-aanhanger) is het moeilijk te verkroppen dat het budget voor defensie omhoog gaat, maar voor de meeste rechtse mensen lijkt me ook dit niet zo'n onlogisch standpunt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 15-01-2026 11:46]

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 15-01-2026 13:50 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2026 11:23 schreef Natural Disaster het volgende:
Hoi pms Tim.

Ik ben bijna beledigd door je gebrek aan inzet. Of...?

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

Natural Disaster
The Dude
Posted 15-01-2026 14:27 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Mocht je chronische zuurheid niet op MF kwijt ofzo? :')

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

Natural Disaster
The Dude
Posted 15-01-2026 17:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 14 januari 2026 22:29 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100142187_b29ff0c4

"Ping Ping Ping ping

Wat ik niet wil horen ping ping ping ik, aldus PvdA"

Zo rolt zuurlinks. Alles wat niet in het straatje past censureren en kaltstellen. Leve de niet-democratie.

Die tien zure linkskechen daar aan tafel stoten meer zuurheid uit dan de hele Europese veeteelt.

Juist.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-01-2026 10:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het leest heel erg Cartman allemaal XD

signature

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2026 10:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2026 10:17 schreef Hypnos het volgende:
het leest heel erg Cartman allemaal XD
Verrek, nu je het zegt..

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-01-2026 17:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Bosma is terug.

"Welke kleur heeft Zwarte Piet vraag ik aan de minister? Ik geef het eigenlijk al een beetje weg."

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 19-01-2026 17:31]

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2026 19:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

je verhaal beginnen met een verwijzing naar het huidige Amerika.

niet het scherpste potlood uit de doos

signature

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 20-01-2026 18:23 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Deze mijnheer is de zogenaamde intellectueel van de PVV. Moet je nagaan hoe de rest van de kleurdoos (kom er maar in) acteert...

Natural Disaster
The Dude
Posted 20-01-2026 18:43 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Mental-D vanuit de avondbesteding.

Natural Disaster
The Dude
Posted 21-01-2026 12:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/01/21/briefje-van-jan-aan-geert-wilders-29/

quote:
Beste Geert,

“Zetelrovers.”

“Muiters.”

“Matennaaiers.”

“Ratten.”

Dion Graus, het enige PVV-Kamerlid waarvan ik zeker weet dat hij ervoor zou springen als iemand een wapen op je richt, sprak gisteren niet met meel in de mond over de zeven Kamerleden die besloten uit de PVV-fractie te stappen.

Zelf hield je het wat algemener.

“Het is een zwarte dag voor de PVV, 100 procent.”

Ik dacht eerlijk gezegd al heel snel iets anders.

Namelijk: dit is een mooie dag voor de kiezers die hopen dat het kabinet-Jetten alsnog een centrumrechts beleid gaat voeren.

De Kamer is immers in één klap een ‘partij’ met zeven zetels rijker en daarmee wordt de Groep-Markuszower per direct een factor van belang, terwijl de PVV, met nog altijd negentien zetels, de rol kan blijven spelen die het beste bij jou past.

Maarrr… het is inderdaad verre van fraai gegaan.

En ik snap dat jij je als geen ander genaaid voelt door de actie die die zeven gisteren uithaalden.

Shanna Schilder.

Annelotte Lammers.

Gidi Markuszower.

René Claassen.

Hidde Heutink.

Nicole Moinat.

Tamara van Hove.

Dat zijn de namen.

Interessanter zijn hun rugnummers.

Het zijn de nummers 3, 4, 5, 7, 15, 17 en 20 van de kandidatenlijst.

Alle zeven zijn het mensen die nog maar een paar maanden geleden door de leden van de PVV op hoge tot zéér hoge plaatsen op de kandidatenlijst zijn gezet (en waarvan er maar eentje, Shana Schilder, met 20.426 stemmen op eigen kracht een zetel won).

Die leden die de kandidatenlijst vaststelden, dat was jij.

Misschien is dit dan toch het moment om maar eens serieus te overwegen om voortaan niet langer in je eentje de kandidatenlijst samen te stellen en van de PVV een fatsoenlijke ledenpartij te maken.

Want als jij zeven “zetelrovers, muiters, matennaaiers en ratten” zo hoog op de lijst zet, is duidelijk dat er iets grondig mis is met je mensenkennis.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Met de speciale groeten aan het zuurtje van 2026, Mental-D.

Tanteloos
Oprui(m)er
Usericon van Tanteloos
Posted 21-01-2026 13:16 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit berichthttp://https://www.youtube.com/watch?v=G7oGx2dImE8

Stuur 'm gewoon een briefje. Het is bijna valentijnsdag...

Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack.

Natural Disaster
The Dude
Posted 22-01-2026 17:29 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/01/22/briefje-van-jan-aan-rob-dilan-en-rolo/

quote:
Beste Rob, Dilan en Rolo,

Hebben jullie het gezien gisteren?

Nee, ik bedoel niet die toespraak van Donald Trump bij het World Economic Forum.

Tuurlijk hebben jullie die gezien.

“Trump klaagde, snoefde, smeekte, prees, dreigde en beledigde bij zijn speech in Davos”, vatte NRC het optreden van de Amerikaanse president treffend samen.

Belangrijkste nieuws: Trump gaat Groenland niet via militair ingrijpen ‘terugveroveren’ op de Denen en de landen die vorige week militairen naar Groenland stuurden voor een ‘verkenningsmissie’ krijgen toch geen (extra) importheffingen aan hun broek.

Wat ik dan wel bedoel?

Het dagboek van Dick Schoof.

Op de een of andere manier denkt Dick Schoof dat hij zijn dagboek moet delen met de hele wereld en daarom zette hij het op Twitter.

Gisteren noteerde hij: “Op mijn eerste volle dag van het WEF nam ik deel aan verschillende plenaire sessies en gesprekken, zoals over het belang van weerbare toeleveringketens en economische kansen voor Nederland. Maar deze dag stond vooral in het teken van de actuele spanningen rond Groenland, de oorlog in Oekraïne en ontwikkelingen in noordoost Syrië. Daarom is het ook nuttig om hier gesprekspartners van over de hele wereld te ontmoeten. Zo sprak ik hier onder meer premier Mark Carney van Canada, mijn Panamese collega José Raúl Mulino, de premier van Koerdistan Regio Irak Barzani, mijn Benelux-colllega’s, de Zweedse premier Kristersson, en de gastheer van het WEF; de Zwitserse bondspresident Guy Parmelin. Maar ook CEO’s van grote techbedrijven als Qualcomm, Technip en Mistral AI.”

Kijk dan:

LOL @ die afgehakte hoofden trouwens. Volgens mij gelooft-ie echt dat er mensen zijn die die foto’s gaan aanklikken.

Had Schoof zijn dagboek openbaar gemaakt in de tijd dat hij de baas was van de AIVD en de NCTV, dan was dat natuurlijk razend interessant geweest.

Maar die slome duikelaar is het pas gaan doen toen hij (nadat zeven anderen weigerden) premier van Nederland werd!

Vol trots somt hij op met welke ‘collega’s’ hij gisteren ‘sprak’ en bij welke big tech-jongens hij mocht ‘aanschuiven’. En geef het maar toe: ook jullie moesten Qualcomm, Technip en Mistral AI googelen om te checken wat die bedrijven precies doen.

Godkolere!

Waar zijn voorganger Mark Rutte gisteren gewoon volop gecomplimenteerd werd in de speech van Donald Trump (“Mark, where are you? Great Vaseline you used, great Vaseline!”), moest Dick Schoof het doen met photo opportunities in achterafzaaltjes en C-garnituur.

En daar was die mallerd ook nog zo van onder de indruk, dat hij het woord ‘collega’s’ met drie l’en schreef…

Willen jullie ons land een plezier doen?

Verlos álsjebieft Dickie Dik z.s.m. uit zijn lijden!

Wij hebben ernstig behoefte aan een echte premier.

Eentje die ‘The Donald’ “keihard gaat aanpakken” bij zijn eerste bezoek aan het Witte Huis.

Windmill Rob.

Solar Farm Jetten.

Ik hoor het Trump zeggen.

Nu al zin in!

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Je raadt het al, met de speciale groeten aan Mental-D.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 22-01-2026 20:17 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Rutte lijkt wel de enige die Trump een beetje weet te bedaren, zeg. Wie had dat een jaar of wat geleden gedacht.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 22-01-2026 20:17]

Zoek jezelf. Wat tegelijkitair de moraal van ons verhaal. Nederland gezond, het Simplisties Verbond en onverhoop niet content, postbus 275 Purmerend.

Natural Disaster
The Dude
Posted 22-01-2026 20:29 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Iedereen die tot zijn middel in de reet van Trump kruipt weet hem te bedaren.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 22-01-2026 20:37 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ja, ok, maar Rutte is er supergoed in.

Zoek jezelf. Wat tegelijkitair de moraal van ons verhaal. Nederland gezond, het Simplisties Verbond en onverhoop niet content, postbus 275 Purmerend.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 22-01-2026 21:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dat inderdaad. Ik vind Rutte ook een klootloze zak, maar hij weet daar op dat wereldtoneel als geen ander hoe hij Trump kan bespelen. En dat is wel wat er op dit moment even heel hard nodig is.

Ik zei het gisteren op Facebook ook ergens, en ik hou me doorgaans verre van allerlei complottheorieën, verborgen agenda's en dergelijke zaken, maar het zou me geenszins verbazen als hier ook ergens een stuk theater in zit om Europa als geopolitieke grootmacht even goed wakker te schudden. Want ook dat is en was heel hard nodig, en ook dat lijkt hiermee voorzichtig gelukt.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2026 22:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Als je met wakker schudden bedoelt de wapenwedloop en de militaire industrie op gang brengen wel. Ik ben er minder positief over. Ook omdat juist onder bewind van Rutte defensie hier kapotbezuinigd is. Rutte is een opportunist die maar net lult naar door wie hij betaald wordt. En zijn kontenkruiperij bij Trump is gewoon karakterloos en genant.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-01-2026 22:21]

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-01-2026 23:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2026 22:20 schreef bastianus het volgende:
Rutte is een opportunist die maar net lult naar door wie hij betaald wordt.

Als je het zo stelt lijkt het net een soort verhouding tussen een werknemer en werkgever.

Ow, wacht..... dat is het ook.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-01-2026 23:46]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 23-01-2026 6:16 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Wel mooi dat je er zeventien minuten over deed om tot dit inzicht te komen.

Winter is coming

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 23-01-2026 7:54 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Tsja, het is allemaal gênant tot en met, maar Trump tot aan de enkels in zijn reet kruipen is idd de enige methode. En ik vermoed dat achter de schermen Trump duidelijk is gemaakt dat wanneer Trump de NAVO laat ploffen, Rusland maar bovenal China de lachende derde is. Want de Verenigde Staten zijn op de langere termijn simpelweg niet opgewassen tegen China.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 23-01-2026 8:19 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Ik zie Rutte iig veel liever op deze positie dan als premier van zijn vier kabinetten in Nederland.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 23-01-2026 8:26 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

+1

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 23-01-2026 9:06 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2026 8:19 schreef Ktulu het volgende:
Ik zie Rutte iig veel liever op deze positie dan als premier van zijn vier kabinetten in Nederland.

Eens

Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com