IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-06-2026 10:06 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-laura-bromet

quote:
Beste Laura,

Het is zo ongekend smerig!

Gisteren presenteerde D66-minister Jaimi van Essen zijn ‘stikstofbrief’.

Juichende coalitiepartijen natuurlijk.

Woedende (BB tot héél lichtjes morrende (JA21) oppositiepartijen uiteraard.

Maar de allerbelangrijkste reactie ontbrak.

Die van de enige partij die D66, VVD en CDA in Tweede en Eerste Kamer kan helpen om hun ‘Kill the Boer’-strategie soepeltjes over het land uit te rollen: Pro.

Jouw reactie dus.

Ik heb alle kranten die hier in de kiosk van Eesterga te vinden waren vanochtend doorgeploeg en alleen De Telegraaf was het gelukt om jou aan de lijn te krijgen.

Wat je reactie was?

“Onze reactie volgt later.”

“Pro‑Kamerlid Laura Bromet zei eerst de brief te willen lezen”, noteerde de krant fijntjes.

Ik weet wel dat jij niet het scherpste mes in de lade bent, maar het was heus niet zo dat je echt nog niet in staat was geweest om het standpunt dat jullie partijstrateeg Wijnand Duijvendak voor je op papier had gezet uit je hoofd te leren.

Of dat je, ondanks de bloedhitte, te druk was met het aanvullen van je wintervoorraad voor de houtkachel.

Nee, het was gewoon pesten.

De boeren wilden duidelijkheid, hoorde ik al die malloten zeggen die onze landbouwsector nu de nek willen omdraaien.

En nu zouden ze éindelijk duidelijkheid krijgen.

Alleen: dat gun jij ze niet.

Want natuurlijk gaat de links-activistische stadspartij Pro die stikstofplannen van Jaimi van Essen steunen.

Maar liever laat je ze nog even bungelen.

Figuurlijk bungelen… letterlijk bungelen… het zal jou allemaal aan je reet roesten.

Jij hebt namelijk andere prioriteiten dan “duidelijkheid verschaffen” aan de boeren die al jaren in grote onzekerheid leven over het voortbestaan van hun levenswerk.

Nog zes nachtjes slapen, dan mag je weer twee hele maanden lekker op vakantie.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-06-2026 10:08 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Op weg naar een nieuw record!

Natural Disaster
The Dude
Posted 27-06-2026 10:17 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 27 juni 2026 10:08 schreef Tanteloos het volgende:
Op weg naar een nieuw record!

Je hebt nog bij niemand anders zo vaak op een post gereageerd nee? Je moet wat hè sTommie om je pauperleven nog een beetje zinvol te laten lijken.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 27-06-2026 10:55 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Je leeft huurvrij in zijn hoofd ND.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Natural Disaster
The Dude
Posted 28-06-2026 9:15 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-ger-koopmans

quote:
Meneer Koopmans,

Als ik één geniale zet van D66-minister Jaimi van Essen van de afgelopen tijd moet noemen, is het het verhaal dat hij daags voor bekendmaking van zijn stikstofplannen door het Algemeen Dagblad liet optekenen.

Het ging over zijn relatie met u, de voorzitter van de grootste land- en tuinbouworganisatie van Nederland, LTO Nederland.

Eerst noteerde het Algemeen Dagblad: “Nog vóór zijn aantreden als minister ging Van Essen naar het café met Ger Koopmans, de baas bij boerenbond LTO. De aanvankelijk sceptische Koopmans zag de ontmoeting als een uitgestoken hand: ‘Het klikte meteen’.”

Daarna schreef de krant: “Veelzeggend: toen vorige week delen van het stikstofplan uitlekten, belde Van Essen wéér meteen Koopmans. Samen trokken ze op het ministerie een fles wijn open. Er mocht geen wrevel ontstaan…”

Vrijdagavond confronteerde Mariëlle Tweebeeke u bij ‘Nieuwsuur’ met die passages uit het AD.

Dat was een paar uur nadat uw achterban kon constateren dat LTO Nederland hen had uitgeleverd aan de duivel.

Het was scoren voor open doel voor Tweebeeke.

Die ‘uitgestoken hand’ van de minister, die ‘onmiddellijke klik’ en dat ‘gezellige flesje wijn’ hadden namelijk geen zak opgeleverd.

Althans: de boeren niet.

U sputterde nog wat dat u erger had voorkomen.

Alsof het iets uitmaakt of je vermoord wordt door een kogel of een mes; dood ben je toch.

Hoogtepunt van het interview was voor mij het moment waarop Tweebeeke zei: “Toen wij u vanmiddag belden om u uit te nodigen voor dit gesprek, zat u aan de lijn met CDA-leider Henri Bontenbal.”

U hád toen natuurlijk moeten zeggen: “Logisch, want dit voor de boeren rampzalige plan moet van tafel en van D66 en de VVD heb ik niks te verwachten. Dus ik heb Bontenbal duidelijk gemaakt dat wij keihard actie gaan voeren tegen dit plan…”

Maar dat zei u niet.

U zei: “Ik ben boerenleider én politicus.”

Dat ik dat nog mocht meemaken!

Een CDA’er die de waarheid spreekt.

U bent weliswaar in 2021 na een integriteitsschandaal (surprise!) als gedeputeerde van de provincie Limburg afgetreden en gestopt als politicus, maar diep van binnen bent u helemaal geen boerenleider geworden, maar politicus gebleven.

CDA-politicus, om precies te zijn.

Zetbaas van Rolo Bontenbal en daarmee zetbaas van dit D66-kabinet.

Met zo’n vriend hebben de boeren geen vijand nodig.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

De vlag gaat weer op de kop, wat ik je brom.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 28-06-2026 9:15]

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 28-06-2026 10:26 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

(10(!))

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 28-06-2026 12:48 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2026 10:26 schreef Tanteloos het volgende:
(10(!))

Heb je eindelijk de 10 (zegge: tien) gehaald joh?

Knap hoor.

Heb je een Dora sticker gehad van de juffrouw bij de dagopvang?

Nu gaat het moeilijk worden want je hebt maar 10 (zegge: tien) vingers.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 28-06-2026 23:47 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Tien berichtjes zonder reacties, maar dat betekent nog niet dat het niet gelezen wordt, ik lees die briefjes van Jan meestal wél. Heb er alleen niks aan toe te voegen.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 29-06-2026 8:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-tjeerd-de-groot

quote:
Meneer De Groot,

Natuurlijk duikt uw naam deze dagen weer op.Dat BBB-Kamerlid Caroline van der Plas D66-minister Jaimi ‘Kill the Boer’ van Essen de spreekwoordelijke Tjeerd de Groot-award uitreikte, vond ik een mooie vondst.

Maar welke kritiek we in uw tijd als Tweede Kamerlid ook op u konden hebben: eerlijk was u wel.

U was de enige politicus van al die kartelpartijen die gewoon klip en klaar zei wat het grote masterplan met de boeren was: ausradieren!

Omdat u uw klassiekers kende, gebruikte u natuurlijk geen Duitse woorden, maar het doel was duidelijk: die vieze stinkboeren moesten weg.

Uw strijdkreet werd: “Halvering van de veestapel”.

Dat dat vee (en daarmee die boeren) niet alleen moesten verschwinden om plaats te maken voor natuur (lees: door schapen ‘onderhouden’ gras onder hectares aan zonnepanelen, boompjes in nieuw te bouwen steden en schaduwrijke binnenplaatsen bij niet te bouwen azc’s), snapte iedereen met meer dan drie jaar basisschool.

Het ging niet om de zegeningen van dat gras, die boompjes en die schaduwrijke plekken, het ging om die zonnepanelenhandel, die tien nieuwe steden van uw partijleider Rob Jetten en die nieuw te bouwen azc’s voor vluchtelingen en economische gelukszoekers.

U hebt de echte politiek alweer een tijdje geleden ingeruild voor een Ger Koopmans- en Christianne van der Wal-achtige zetbaasfunctie bij de Waddenvereniging, maar toch moest ik vanochtend wéér aan u denken.

Dat was toen ik in het Algemeen Dagblad las over een onderzoek waaruit bleek dat slechts negen (9!) procent van de Nederlanders het prima vindt dat er een azc in de buurt van hun eigen woning wordt gevestigd.

Liefst 91 procent van de Nederlanders zegt: “Not in my backyard”.

Bijna net zo duidelijk is de Nederlandse bevolking over ‘jonge, alleenstaande mannen’: die ziet 85 procent liever helemaal niet komen, uiteraard vanwege de problemen die dat soort rolkofferemigranten nu eenmaal opleveren.

Dat is overigens níet omdat de Nederlandse bevolking racistisch of xenofoob zou zijn.

Want ook jonge alleenstaande autochtone mannen zijn niet overal geliefd.

En dat kan ik bewijzen.

Wat u daarmee te maken heeft?

Nou, u bent het bewijs - en dat kom ik er vanwege mijn hekel aan u graag nog een keertje inwrijven.

Het pittoreske Friese dorp Woudsend, waar u woont, is voor jonge alleenstaande mannen een favoriete locatie om in voorjaar en zomer de water- en biertanksport te beoefenen. En dat leidt op sommige plekken in het dorp nogal eens tot overlast.

Westerlingen die voor hun rust naar Friesland willen emigreren (mevrouw Dijkgraaf en ik deden dat in 1997 en we hebben nog geen dag spijt gehad) zoeken natuurlijk niet zó’n plek.

U trapte er, toen u Haarlem inruilde voor Friesland, wel in.

En nu zit u met de gebakken peren.

Want nu u uw prachtige huisje in het centrum van Woudsend weer wilt verkopen, bent u het niet binnen het Friese gemiddelde van drie tot zes weken kwijt, maar wacht u al meer dan vier maanden op een koper.

Makelaars zeggen altijd: “Locatie! Locatie! Locatie!” en u ondervindt momenteel aan den lijve dat dat inderdaad allesbepalend is.

Prachtig huisje, verkeerde locatie.

En dan gaat het in uw geval nog alleen maar om Wein, Weib und Gesang-overlast.

Kun je nagaan wat er gebeurt als Den Haag de echte shit in je achtertuin dropt…

Groet,

JanD

"rolkofferemigranten "

Natural Disaster
The Dude
Posted 30-06-2026 17:14 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/widtvoet/status/2071951901944349168

quote:
Motie over een zero tolerancebeleid met betrekking tot leerlingen die steek- of vuurwapens mee naar school nemen.

Tegen:

-D66
-VVD
-PRO
-CDA
-DENK
-PvdD
-CU
-SP
-Volt

Verworpen.

Ja zal maar op 1 van die partijen gestemd hebben.

De motie:

Dat riekt naar tegenstemmen omdat het een motie van FvD (en PVV) is.
Zo rolt dat zuurlinkse kuttuig.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 30-06-2026 17:14]

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 30-06-2026 17:30 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Wacht, jij noemt PVV en hebt het dan over anderen die tegenstemmen?

...

Natural Disaster
The Dude
Posted 30-06-2026 17:32 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Wat wil je overdaad aan rauwe intelligentie nu eigenlijk duidelijk maken?

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 30-06-2026 17:39 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

PVV = Tegenstem
Op PVV stemmen = Stemmen op Tegenstemmen

Ik kan het letterlijk niet eenvoudiger uitleggen.

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 30-06-2026 18:41 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Probleem van dit soort moties is dat ze op zich heel logisch lijken, maar dat er genoeg redenen zijn om er toch niet mee in te stemmen. Bijvoorbeeld omdat hetzelfde doel al op een andere, waarschijnlijk effectievere, manier behaald kan worden.

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 30-06-2026 18:49 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Wat ook kan, maar dat is in ND haar situatie water naar de zee dragen, is je iets verder te verdiepen in een onderwerp.

In je broekje ofzo
Deugen ofzo
Briefje van Jan ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door Metal-D op 30-06-2026 18:49]

Natural Disaster
The Dude
Posted 30-06-2026 18:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Goed advies aan jezelf.

Natural Disaster
The Dude
Posted 01-07-2026 19:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-mona-keijzer

quote:
Beste Mona,

Praalpremier Rob Jetten had alleen maar mooie dingen gezien dinsdagochtend.

Die vond het “geweldig om te zien hoe sport verbroedert”.

“Hoe Nederlandse fans van links naar rechts harten veroverden met de gigantische Oranje fanwalks”.

En vooral: “Hoe de overgrote meerderheid van de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap hun verdiende winst op positieve wijze viert”.

Zijn social media-team plaatste er vier foto’s bij, waarbij die van twee keurige mannen die met een Marokkaanse vlag door een verder lege oranje versierde straat reden zijn laatste punt moest bewijzen.

Zo’n roze bril als Jetten heeft, was aan jou niet besteed.

Jij had juist gezien hoe het vooral in Rotterdam en Den Haag weer losging tussen leden van de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap en de M.E.

Hoe de politie zich liet wegjagen door leden van de Marokkaans- Nederlandse gemeenschap.

Hoe leden van de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap zelfs gericht met vuurwerk geschoten hebben tijdens het “verbroederen” met de M.E.

En waar de kartelpartijen het wegkijken, de-escaleren en pamperen van die groep leden van de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap tot kunst hebben verheven, was voor jou de maat vol.

“Gewoon eens een keertje terugschieten.”

“Op de benen, uiteraard.”

“Het is zo langzamerhand echt wel nodig dat je op een bepaalde manier duidelijk maakt dat dit echt zo niet langer kan, want anders is het wachten op het eerste dodelijke slachtoffer bij de politie.”

Ik verslikte me in mijn Chocomel toen ik het je tegen Pim Sedee van De Telegraaf hoorde zeggen.

“Gewoon eens een keertje terugschieten”.

LOL.

Er zitten in de geweldsinstructie van de politie nogal wat stappen tussen ‘laf wegrennen’ en ‘gericht schieten’.

Maar je hebt wel gelijk dat de Nederlandse politie bij elke voetbalwedstrijd van het Marokkaanse elftal (of bij ieder ander ‘evenement’ waarbij de ideale schoonzoons ’s avonds de straat op gaan) van de burgemeesters, Justitie en de korpsleiding wel erg opzichtig de kool en de geit moeten sparen.

En je was in zekere zin nog mild.

Je vond dat deze leden van de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap niet meteen dood moeten worden geschoten als zíj gericht schieten op de politie.

Een manke poot was genoeg.

Vergeleken met een afgehakte hand (in vanwege hun veiligheid op straat geprezen sharialanden de modus operandi voor diefstal van een rolletje drop) valt dat dus wel mee.

Eigenlijk vind ik het wel een prikkelende gedachte.

Ik moet er alleen even aan wennen.

Het idee dat de politie niet alleen inhakt op AZC- en coronademonstranten of gericht schiet op het hoofd van een 16-jarige boerenzoon op een trekker die niets fout doet, maar ook op de echte ratten van de straat…

Tamelijk revolutionair, in het pamperland van de praalpremier.

Groet,

JanD

Natural Disaster
The Dude
Posted 03-07-2026 19:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-derkie-boswijk

quote:
Beste Derkie,

Natuurlijk was het niet makkelijk voor je.

Van pennenlikkende reservist promoveerde je ruim vijf maanden geleden tot staatssecretaris van Defensie.

Dat waren grote schoenen om te vullen, want je voorganger was niemand minder dan luitenant-kolonel Gijs Tuinman.

Een van de drie nog levende Ridders in de Militaire Willems-Orde.

Tuinman kreeg die hoogste dapperheidsonderscheiding in 2014 van koning Willem-Alexander onder meer voor zijn optreden als commandant Meervoudig Ploegoptreden van Task Force 55 in 2009 in de Afghaanse provincie Uruzgan.

Begin september van dat jaar liep zijn team tijdens een verkenningsoperatie in een hinderlaag van de Taliban, waarbij collega Kevin van de Rijdt vermist raakte. Onder zwaar vijandelijk vuur organiseerde en leidde Tuinman een reddingsactie om hem te zoeken en het gewonde teamlid in veiligheid te brengen, met gevaar voor eigen leven.

Drie maanden later toonde hij bij een operatie tegen een Talibanbolwerk in een bergdorp tactische vernieuwing door met drie Nederlandse Cougar-transporthelikopters tegelijk troepen op het marktplein te laten landen én schutters dichtbij te droppen, waardoor de tegenstander volledig verrast werd.

In 2009 had koningin Beatrix hem de een na hoogste onderscheiding al opgespeld, de Bronzen Leeuw. Dat was voor zijn uitzonderlijke moed en leiderschap tijdens operaties van Task Force Viper in Afghanistan in 2006.

Kortom: geen mietje.

Daar moest jij dan tegen opboksen toen je als staatssecretaris aantrad.

Jij, Derkie Boswijk, het vroeger veel gepeste Driestar-kneusje dat zijn uniformgeilheid van het Nederlandse leger slechts als reservist mocht bevredigen en dat nu opeens staatssecretaris van Defensie was.

Een beetje de baas over een kleine honderdduizend militairen.

Gijs Tuinman een beetje geloofwaardig opvolgen én de rest van je politieke leven veilig stellen door het goede te doen voor Nederland in het algemeen en het Nederlandse leger in het bijzonder?

Het leek mij een onmogelijke opgave voor de ‘man’ die nog maar zo kort geleden op de vlucht sloeg voor een bejaard boerinnetje dat bij hem thuis aanbelde om een gesprekje te voeren over de politieke moord op de agrarische sector.

Maar je hebt jezelf overtroffen, Derkie.

Gisteren meldde je op social media bij een op de trappen van het Ministerie van Defensie gemaakte foto je eerste succes als staatssecretaris van Defensie.

“Goed gesprek met Vrouw & Defensie. Een belangrijk punt: kleding en uitrusting mogen vrouwen niet belemmeren in hun werk. Van slecht passend ondergoed tot vliegenierskleding die knelt. Dat moet beter. Willen we meer vrouwen bij Defensie, dan moeten we dit snel goed regelen.”

Kijk, daar hebben de Russen en de Chinezen niet van terug!

Groet,

JanD

Natural Disaster
The Dude
Posted 04-07-2026 7:10 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-dilan-yesilgoz

quote:
Beste Dilan,

Ik moet het nu toch een keertje voor je opnemen.

Er heeft in Nederland zo langzamerhand het idee postgevat dat de ooit zo machtige VVD tegenwoordig als een braaf schoothondje aan de leiband van D66 en andere linkse tot kneiterlinkse partijen loopt.

Natuurlijk, jullie leveren ons land al jaren uit aan de naar een Groot Europeesch Rijk toewerkende machtswellustelingen in Brussel door binnenkort ook het vetorecht te verkwanselen.

Jullie killen, in ruil voor steun van de palipijpers van PRO voor de komende begroting, de boeren en daarmee het platteland, terwijl het aanpassen van de regels (KDW!) naar het niveau van de buurlanden alle ellende grotendeels zou oplossen.

Jullie staan toe dat D66-minister Jaimi van Essen supermarkten naar het voorbeeld van de good old DDR gaat dwingen om bepaalde producten in het assortiment op te nemen, omdat biologische boeren anders hun waar niet kwijt zouden raken.

Jullie laten de grenzen wagenwijd open staan voor jonge mannelijke rolkoffermigranten door te accepteren dat zelfs hun telefoons niet meer mogen worden gecontroleerd.

Jullie laten toe dat CDA-asielminister Bart van den Brink gemeenten gewoon bedreigt als ze niet meteen voor meneertje in de houding springen zodra hij een brief stuurt over de Dwangwet.

Jullie steunden die Dwangwet.

Jullie willen per se méér geld in de bodemloze put Oekraïne blijven storten dan veel grotere landen als Duitsland, Frankrijk en Italië.

Jullie blijven het land en het water vol pleuren met industriële zonneparken en oerlelijke windmolens, maar zijn niet in staat er één simpele kerncentrale door te krijgen.

Jullie zien vooral handel in de Groene Gekte die Frans Timmermans en diens externe harde schijf Diederik Samsom over de EU uitstrooiden en deden en doen niks aan de praktische problemen die het voor burgers oplevert, in de portemonnee en in de meterkast.

Jullie accepteren dat een ongekozen instituut als de Raad van State hier de baas is en dat politie, Openbaar Ministerie en de rechterlijke macht aantoonbaar met twee maten meten.

En jullie pésten ons, anders zouden we dat raaskallende rodevlekkenvrouwtje Christianne van der Wal niet telkens bij de Staatsomroep zien zitten om recht te lullen wat krom is.

Allemaal waar natuurlijk.

Maar het is niet zo dat de VVD alléén maar slechte dingen voor de mensen in het land doet.

Soms maken jullie jouw strijdkreet ‘Keihard aanpakken dat tuig’ gewoon waar.

Zo vernam ik gisteren dat VVD-Kamerlid Bart Bikkers een meerderheid in de Tweede Kamer achter zijn voorstel heeft weten te krijgen om de boete voor onnodig toeteren te verhogen.

Kijk, dat zal ze leren, die criminelen.

Law and order!

Het kan wél!

Groet,
JanD

Natural Disaster
The Dude
Posted 05-07-2026 8:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-frans-timmermans-282

quote:

Meneer Timmermans,

Met een grote glimlach op mijn gezicht las ik het eerste interview dat u gaf sinds u op 29 oktober 2025 als een dief in de nacht vertrok als leider van GroenLinksPvdA.

De uitslag van de eerste exitpoll (min vijf zetels) was dramatisch, u kon het premierschap wéér op uw buik schrijven en u was weg.

We moesten het doen met af en toe een half door AI geschreven opiniestuk in een bevriende krant en publicaties op Substack, maar die kan ik niet lezen omdat u mij op dat prachtige platform blokkeerde.

U was de eerste.

Een hele eer.

Razend nieuwsgierig was ik dan ook naar het interview.

Ik wilde vooral weten of u nog net zo’n zelfingenomen langetenenkwezel was als voordat u voor de tweede keer een pak slaag van de kiezer had gekregen.

Een retorische vraag natuurlijk.

Want u wist bij de kop al dat u niet teleur ging stellen.

Die luidde: “Ik zou een hele goeie minister-president zijn geweest”.

Daar dachten dus 12.221.350 van de 13.589.128 stemgerechtigden anders over, maar ik was benieuwd of u er behalve die stuitende hoeveelheid eigenwaan ook argumenten voor had.

Oók een retorische vraag :-)

Laat ik even wat timmermansiaanse citaten uit het interview plukken.

Over het moment dat u stopte.

“Het is alsof je een Ferrari met 150 kilometer per uur in een garage parkeert.”

Over hoe u ervaart dat u net als andere werklozen iets moet doen om uw uitkering te behouden.

“Ik moet allemaal werkbriefjes invullen om te laten zien wat ik heb gedaan om aan werk te komen. Ik zit in een re-integratietraject, alsof ik uit de samenleving was.”

Over hoe onmisbaar u zich waant voor de maatschappij.

“Ik barst van de energie, wil door tot mijn 75ste.”

Over de vraag of het kabinet-Jetten u wél op waarde weet te schatten door u een prachtplek in de baantjescarrousel te bezorgen.

“Ik merk daar heel weinig van, in mijn richting nul.”

Over waarom u na de afgang van 2023 in 2025 toch weer lijsttrekker van het fusiegedrocht wilde worden.

“Niemand anders dan ik kon de lijst trekken.”

En: “Ik was de enige die GroenLinks en PvdA bij elkaar kon houden.”

En: “Ik deed het voor de club.”

Over waarom u niet eens fatsoenlijk afscheid nam van uw eigen fractie en ontbrak bij het oprichtingscongres van PRO.

“Ik wilde niet dat de oude baas nog even zou komen kijken, applaus incasseert en vertelt hoe hij vindt dat het moet.”

Het grappige was: u bleef tussendoor maar benadrukken dat die afgang bij de Tweede Kamerverkiezingen en dat misgelopen premierschap niet zoveel met u gedaan hebben.

Ook daar had u een verklaring voor.

U deed het allemaal louter uit dienstbaarheid.

Ik las: “Ik moest niet per se voor mezelf premier worden.”

Dat was het moment waarop ik medelijden kreeg met de mensen van het re-integratiebureau.

Je zou maar iemand moeten begeleiden die na ruim acht maanden nog zo in de ontkenningsfase zit.

Groet,

JanD

Met zijn Volkert looks. :')

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 05-07-2026 8:16]

Natural Disaster
The Dude
Posted 06-07-2026 17:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-bart-van-den

quote:
Meneer Van den Brink,

In De Volkskrant liet u er geen twijfel over bestaan: u bent maar al te graag bereid om de boeman te spelen als het gaat om het pesten van de Nederlandse bevolking.

Bij gemeenten die echt niet van plan zijn om te knipmessen voor uw eis om een x-aantal asielzoekers op te vangen, gaat u de ‘indeplaatsstelling’ uit de ‘Dwangwet’ toepassen.

Dan neemt het Rijk de plaats van het gemeentebestuur in en eist u desnoods panden of lege stukken grond op om echte vluchtelingen en rolkoffermigranten op te vangen.

“Dat we dat gaan doen, kan geen verrassing zijn”, zei u.

In dat kader volg ik met meer dan gewone belangstelling de gang van zaken in de gemeente Oldebroek, waar het nieuwe college van CVO, SGP en ABO u uitdaagt die stoere praatjes waar te maken.

Het gezicht van die coalitie is de 26-jarige oud-SGP’er en oud-Ongehoord Nederland-presentator Tom de Nooijer.

De Nooijer heeft van CVO in Oldebroek de grootste partij gemaakt door duidelijk te maken dat hij vindt dat een gemeentebestuur zich in de allereerste plaats moet bekommeren om de eigen inwoners van de gemeente.

Eigen bevolking eerst.

Ik weet dat dat voor globalisten en beroepspolitici zoals u vloeken in de kerk is.

Maar eerlijk gezegd vind ik dat ze in Oldebroek precies snappen wat hun plicht is.

Een gemeentebestuur dient de belangen van de inwoners van de gemeente te behartigen.

Een provinciebestuur de belangen van de inwoners van de provincie.

En een landsbestuur de belangen van de inwoners van het land.

Dat het landsbestuur en de provinciebesturen daarin -to put it mildly- ernstig verzaken, betekent niet dat vervolgens een gemeentebestuur dat zich wél aan die primaire taak houdt opeens de misdadiger is.

Wie dan wel?

De vraag stellen, is ‘m beantwoorden.

Groet,
JanD

Zeg nou zelf, Kabinet Jatten is toch een Temu-kabinet.

Natural Disaster
The Dude
Posted 06-07-2026 20:27 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/Martinbosma_pvv/status/2074095663457894850

quote:
Terwijl wij ons moeten schamen voor onze VOC, kunnen de Noren heerlijk trots zijn op hun Viking-verleden.

Woke = pathologische zelfhaat.

Voor het bijbehorende filmpje volg de link.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 06-07-2026 23:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Volwassen mensen die on-ironisch het woord "woke" gebruiken kan ik heel moeilijk serieus nemen.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-07-2026 13:30 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ik kan de ‘this engine is woke’ meme niet meer vinden.

Letterlijk 1984!

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )

Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-07-2026 17:21 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2026 13:30 schreef powertieke het volgende:
Ik kan de ‘this engine is woke’ meme niet meer vinden.

Letterlijk 1984!

Eigenlijk wou ik hem gisternacht al posten als reactie op xnegativex maar ik dacht 'het is half drie en misschien is dat niet zo'n goed idee'. Maar als zelfs jij er meteen aan moest denken, vooruit dan maar:

Voor de nerds onder ons: volgens mij is het een BMC B-series motor in een Wolseley 15/60. Geen al te inspirerende motor maar ook geen ultiem drama.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-07-2026 17:23]

“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."

Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com