| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 31-01-2026 10:10 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2026/01/31/briefje-van-jan-aan-rob-jetten-24/
quote: Beste Rob,
Sorry hoor, maar bij alles wat ik sinds gisterochtend zag en las over het coalitieakkoord dat je hebt gesloten met Dilan Yesilgöz en Rolo Bontenbal dwaalden mijn gedachten af.
Want het zal allemaal wel.
Voor mij is dat hele ‘Aan de slag!’ niet meer dan het openingsbod dat jullie op tafel hebben gelegd bij Jesse Klaver.
Is Klaver bereid de verzorgingsstaat (zorg, AOW, uitkeringen) verder te laten slopen in ruil voor wat geluksmomentjes bij de klimaatfundamentalisten en de naïeve mutsen van de “Welkom, welkom, welkom in mijn land”-koortjes in zijn partij of niet?
Zo ja, dan wordt de kaasschaaf langs wat asociale elementen in het coalitieakkoord gehaald (en op een enkel dingetje gaat wellicht zelfs het mes).
Zo nee, dan krijgen we snel weer verkiezingen.
De rest is ruis.
En als er ruis is, nemen mijn hersenen altijd allerlei vreemde afslagen.
Die komen vaak in de vorm van lijstjes.
Zal ik je eens een Top 10 laten lezen die gisteren in me opkwam?
Komt-ie:
Geert Wilders stemt op DENK.
Sparta wint de Champions League.
Sigrid Kaag krijgt een kritische vraag bij ‘Buitenhof’.
Pieter Waterdrinker loopt niet te janken op Twitter over een gebrek aan erkenning voor zijn werk door de literaire elite.
Sylvie Meis doet het met een stratenmaker.
Linda de Mol is kritisch op haar eigen rol in het Voice-schandaal.
Erben Wennemars heeft het op tv een keer niet over zijn zoon Joep.
Eus schrijft een goeie column.
Hugo de Jonge zegt ‘sorry’ voor wat hij jong en oud aandeed in corona-tijd.
En tenslotte: Rob Jetten wordt de nieuwe premier van Nederland.
Wat voor lijstje dat was?
Een lijstje van dingen die ik op de vórige verjaardag van prinses Beatrix (vandaag 88 geworden) nog voor volstrekt onmogelijk hield.
Donald Trump zou tevreden zeggen: “Nine out of ten”.
En ik zou er vroeger, op school, ook blij mee zijn geweest.
Maar nu ligt dat toch even anders.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"
 |