| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 08-02-2026 9:19 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2026/02/08/briefje-van-jan-aan-derk-boswijk-5/
quote: Derkie!
Ik ben de laatste die zal beweren dat BBB alles beter doet dan gevestigde kartelpartijen als de VVD, D66 en jouw CDA.
Maar één ding wel: het rekruteren van bewindspersonen voor het ministerie van Defensie.
De VVD kwam bijvoorbeeld met een Schoevers-vrouwtje dat vóór ze minister werd al in legerkleding poseerde voor een NRC-artikel over politici en hun droombaan.
“Op school was het een stille fantasie van me, een carrière bij defensie. Alle onderdelen van de krijgsmacht spraken tot mijn verbeelding. De luchtmacht, de marine, maar vooral de landmacht trok me aan. Het leek me eindeloos spannend, zo’n internaatachtig systeem. Net als het hele idee dat je námens je land mag optreden, en aan vredesmissies moet meewerken en zo. Dat leek me waanzinnig mooi”, vertelde ze.
D66 kwam met een drs. geschiedenis die bij haar benoeming tot minister het verschil tussen een majoor en een sergeant niet eens wist.
“Ik heb een heel mooi boekje gekregen. Dat ben ik aan het bestuderen. Maar ik weet het nu nog niet”, zei zij.
En jouw CDA kwam met een drs. bestuurskunde als minister die het eigenlijk wel naar haar zin had in de provincie, maar die toch om emotionele redenen haar vaste baan als Commissaris van de Koning(in) opzegde.
“Defensie heeft altijd mijn hart gehad, ik ben ook de dochter van een beroepsmilitair”, kakelde zij.
BBB zette tegenover Jeanine Hennis-Plasschaert, Kajsa Ollongren en Ank Bijleveld-Schouten op 2 juni 2024 staatssecretaris Gijs Tuinman.
Geen Schoevers-meisje, geen drs. geschiedenis en geen drs. bestuurskunde, maar één van de drie nog levende Ridders der Militaire Willemsorde der vierde klasse.
Da’s niet iemand die met zijn poten in de modder heeft gestaan, maar ronduit een oorlogsheld.
En wie wordt de opvolger van Gijs Tuinman als staatssecretaris van Defensie?
Jij.
Derkie Boswijk.
Een uniform-fetisjist die rondbazuint dat hij reservist is bij het Nederlandse leger, terwijl een Kamerlid volgens de wet helemaal geen reservist mag zijn.
Een lafbek die zijn huis ontvlucht als een oud vrouwtje bij hem aanbelt om eens een stevig gesprek met ‘m te voeren over het feit dat het CDA de boeren laat barsten. En die dan natuurlijk in de media de slachtofferrol induikt omdat hij ‘bedreigd’ zou worden…
Een ‘schrijver’ van boeken waarin geen uitgever geïnteresseerd is en die hij dan maar zelf ‘uitgeeft’ via een dochteronderneming van Bol.com (en waarin trouwens ook geen lezer geïnteresseerd is, want in het bijbanenregister van de Tweede Kamer staan geen inkomsten uit die boeken geregistreerd).
Een minder bekend verhaal: iemand die belooft de Mont Blanc te gaan beklimmen om geld op te halen voor een goed doel (de door gehoorapparatenboer Sonova opgerichte Hear the World Foundation), maar die én niet verder komt dan 8.000 euro én afhaakt voor hij de top bereikt.
Én, zo blijkt uit het laatste voorbeeld, zo’n kneus die zijn eigen Wikipedia-pagina regelmatig bijwerkt om zichzelf maar op te pompen.
Zodat het nog wat lijkt…
Nou, Derkie, zelfs dát doet het niet.
Iedereen herkent in jou de loser uit zijn jeugd die kansloze pogingen deed om mee te mogen doen met de groep.
De kneus die bij voetbalpartijtjes op het schoolplein als laatste gekozen werd bij het poten.
De reservist van wie het telefoonnummer na zijn opleiding door echte militairen werd weggegooid om te voorkomen dat hij een oproep krijgt.
Ik hoop maar voor jou dat Gijs Tuinman niet te hard knijpt als hij je bij de overdracht van zijn portefeuille als staatssecretaris van Defensie een hand geeft.
Want anders wordt het weer janken.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"
 |