IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2026 18:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Inderukwekkende lijst wel

signature

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 23-02-2026 5:02 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Wie o wie heeft hier in het verleden gepost en bleek een complotwappie?

Bedankt voor de bevestiging.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-02-2026 6:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

NietPaul?

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 23-02-2026 7:43 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Spanning!

Radio Giraffe, het station dat zijn nek uitsteekt!

Natural Disaster
The Dude
Posted 23-02-2026 19:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-02-2026 22:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

BBB heeft haar three minutes of fame gehad en het zal met deze partij net zo gaan als met NSC.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Natural Disaster
The Dude
Posted 23-02-2026 22:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Briefje van Mona.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 24-02-2026 1:20 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Jammer hoor, want BBB was de partij waar ik op stemde, dit kwam zowel door Caroline als door Mona.
Mijn verwachting is dat het nu bekeken is voor de BBB.
En dat Mona als eenmansfractie meer kans maakt, hoewel ik ook niet uitsluit dat ze zich bij een ander groepje aansluit, de PVV dissidenten zou je dan aan kunnen denken.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 24-02-2026 6:32 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ze was wel gek als ze naar die Machtigsauer verkast.

Natural Disaster
The Dude
Posted 26-02-2026 17:15 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Paar briefjes vergeten. Zoek ze zelf maar op.

Deze aan de kneus die minstens net zo'n incapabele kamervoorzitter is als Vera was is de aangeschrevene vandaag.

https://www.buttkicken.nl/2026/02/26/briefje-van-jan-aan-thom-van-campen-2/

quote:
Beste Thom,

Toen ik net op amateurniveau voetbalwedstrijden floot, zag ik hier in Friesland bij een andere wedstrijd een collega lopen van wie ik na vijf minuten dacht: waarom fluit deze jongen niet in de eredivisie?

Hij zag álles.

Hij zat overal bovenop.

Hij zag er qua outfit uit als om door een ringetje te halen.

Hij deinsde er niet voor terug om al na vijftien seconden een gele kaart te geven voor een overtreding waarvan ik pas later thuis, toen ik het spelregelboekje nog eens helemaal doorlas, zag dat dat inderdaad een overtreding was.

Hij genoot, ondanks dat zijn wedstrijd op een regenachtige zaterdagochtend in een halve storm op een achterafveldje op het Friese platteland werd gespeeld met vier man en een paardenkop op de spreekwoordelijke tribune, zichtbaar met volle teugen.

Ik kon helaas maar kort kijken, want ik moest zelf gaan fluiten.

Toen ik na mijn wedstrijd fris gedoucht in de bestuurskamer kwam om gezellig een bakkie koffie te drinken en de administratie af te handelen, zat hij er ook nog.

In een kostuum.

Met stropdas.

Breed lachend.

Hij zat een beetje alleen, dus ik ging naast hem zitten en begon een praatje.

“Goeiemorgen collega, ik zal me even voorstellen. Jan Dijkgraaf.”

“Van Zwolle.”

“Lekker gefloten?”

“Ja, wel goed. Makkelijk potje. Acht en vier.”

“Is het 8-4 geworden?”

“Nee, acht gele en vier rode kaarten.”

“Bij de C-junioren? Was het zo’n schoppartij dan?”

“Totaal niet. Maar regels zijn regels, dat kun je de jeugd niet vroeg genoeg bijbrengen. En volgens mij heb ik geen kaart gemist. Maar ik moet nu gaan.”

Hij stond op, deed zijn colbertje dicht, maakte een lichte buiging richting alle aanwezigen, groette hen en was weg.

Toen hij de deur achter zich dichtgetrokken had, keken de elftalleiders van de twee C-elftallen die mijn collega zojuist had gefloten elkaar aan.

“Godskolere! Nog nooit zo’n klootzak gezien!”

“Hij floot de wedstrijd helemaal dood!”

“Als deze hufter ooit bij de senioren gaat fluiten en hij moet naar Urk of naar Sneek, dan moet hij na de wedstrijd rennen voor zijn leven. Wat een randdebiel.”

“Die overleeft dat niet! Daar hoeft niet eens een ambulance voor te komen, dat wordt meteen de lijkwagen.”

Eén van de mannen keek naar mij.

“Sorry hoor, normaal klagen we niet over de scheidsrechter, want da’s ook maar een vrijwilliger. Maar ácht gele en víer rode kaarten in een jeugdwedstrijd waarin niet één smerige overtreding is gemaakt. Dan snap je echt niet wat de van de rol van een scheidsrechter is. En maar lachen, elke keer als meneer kon fluiten of naar zijn borstzak kon grijpen. De lol waarmee hij al die kaarten op het wedstrijdformulier zette, waardoor die jochies zelfs boetes krijgen en geschorst gaan worden… Drie keer zo’n scheidsrechter en die jochies verliezen al hun plezier in voetbal.”

Waarom ik jou dit vertel, Thom?

Omdat jij als Kamervoorzitter net die scheidsrechter bent.

Het enige verschil is dat de KNVB door een uitgekiend systeem van beoordelingen voorkomt dat zo’n regelfetisjist zonder empathisch vermogen ooit het amateurniveau zal verlaten.

Dáár hebben ze liever een Martin Bosma dan een Thom van Campen.

Snap je?

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 26-02-2026 23:38 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Die PVV-er was idd beter, of kwam op zijn minst beter over. Toch komen de meeste klachten vanaf de zijlijn, en ik geloof nog geen enkele vanuit de kamer zelf. En dat is wel het belangrijkste.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 27-02-2026 18:50 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Sater
Usericon van Sater
Posted 28-02-2026 9:58 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Natural Disaster
The Dude
Posted 01-03-2026 8:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/03/01/briefje-van-jan-aan-rob-jetten-27/

quote:
Beste Rob,

Het is niet wát je schreef dat mij de rillingen bezorgde nadat gisterochtend duidelijk werd dat Israël en de Verenigde Staten niet langer via diplomatieke weg een einde wilden maken aan het moordlustige regime van ayatollah Ali Khamenei in Iran.

“Nederland volgt de situatie op de voet en roept alle partijen op tot terughoudendheid om verdere escalatie te voorkomen”, hadden je adviseurs voor je bedacht.

De feitelijke onjuistheid (dat je je minderheidskabinetje ‘Nederland’ noemde), duid ik je niet euvel.

Het moet nog wennen voor je.

Verder is het het bekende werk uit Den Haag.

Als de grote jongens op het wereldtoneel ergens een probleem gaan oplossen, heeft ons land er altijd al een handje van gehad om ‘oproepen’ te doen.

En dat dat geen oproep is om zo’n moorddadig regime een kopje kleiner te maken maar om te ‘de-escaleren’ en ‘in gesprek te blijven’ met de vijand, is ook zo’n reflex waarmee de boven ons gestelden al vaker meer goed deden dan kwaad.

Vraag maar aan de Joden wier voorouders wel het geluk hadden dat ze mei 1945 levend haalden…

Nee, wát je schreef bezorgde mij de rillingen niet.

Ene oor in, andere oor uit, hier in Eesterga.

Want het is gelukkig niet zo dat Donald Trump en Bibi Netanyahu op basis van een social media-post van de minister-president uit ons kikkerlandje opeens besloten om de aanvallen op Iran dan toch maar te staken.

Clichébraken is het.

Voor de eigen D66-achterban en voor de Kati Piri-achtigen in de Tweede Kamer, die straks nodig zijn om meerderheden te krijgen en dan kun je ze maar beter nu al naar de mond praten.

Ik haal er mijn schouders over op.

Niet wát je schreef bezorgde mij de rillingen.

Het was wíe het schreef.

Ik merk dat ik er nog altijd enorm aan moet wennen dat Ken van Barbie in het Catshuis zit.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 01-03-2026 8:45 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2026 9:58 schreef Sater het volgende:
Mooi inkijkje in het reilen en zeilen van de PVV.

https://www.volkskrant.nl/politiek/hoe-zeven-pvv-ers-een-plan-beraamden-om-geert-wilders-de-rug-toe-te-keren-ik-heb-hem-als-vriend-keihard-genaaid~bc88d1ac/
https://www.nu.nl/politiek/6387696/appjes-gelekt-van-wilders-die-smoes-zocht-om-verkiezingsdebat-te-missen.html

Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 02-03-2026 22:02 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

Er is geen kwaadaardige elite!

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 02-03-2026 22:29 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2026 8:45 schreef Tanteloos het volgende:
https://www.nu.nl/politiek/6387696/appjes-gelekt-van-wilders-die-smoes-zocht-om-verkiezingsdebat-te-missen.html

Dit vermoeden bestond altijd al, maar is bij deze dus ook bewezen. Mij raakt dat verder niet zo, als Wilders die debatten niet ziet zitten en een smoes zoekt om eronderuit te komen dan moet ie dat maar doen.

In dit geval heeft het hem in ieder geval weinig opgeleverd.

Winter is coming

Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 02-03-2026 23:08 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

Controlled opposition en nog lui ook dus. Daar word je niet voor betaald, wel in je rol blijven Geertje.

Natural Disaster
The Dude
Posted 03-03-2026 17:44 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/03/03/briefje-van-jan-aan-dilan-yesilgoz-29/

quote:
Beste Dilan,

Begint het gedonder nu al?

D66-premier Rob Jetten doet “Jankieboeh”, want schending van het internationaal recht en terughoudendheid.

CDA-minister van Buitenlandse Zaken Berendsen (voornaam moet ik even opzoeken) doet “Hohoho!”, want grote voorkeur voor de-escalatie en diplomatieke oplossingen.

En wat doet VVD-minister van Defensie Dilan Yesilgöz?

Die gooit er even in het Nederlands én Engels een officieel statement uit waar de naar Brusselse instructies smachtende pappen- en nathouders van D66 en CDA geen brood van lusten.

“Na decennialange onderdrukking door een moorddadig regime, halen veel Iraniërs nu opgelucht adem.

Het regime van Khamenei ondermijnde daarnaast met zijn kernprogramma, steun aan agressor Rusland en terroristische proxies in de regio de veiligheid van ons allemaal. De lange arm van Teheran was ook tot in Nederland voelbaar.

Onze focus ligt nu vooral op de veiligheid van Nederlandse burgers en militairen die zich inzetten voor onze veiligheid”.

BAM, BAM, eh… gaap.

Geen woord over ‘internationaal recht’ of ’terughoudendheid’. Geen letter over ‘de-escalatie’ en ‘diplomatieke oplossingen’.

Dit is de Dilan die we kennen van vroeger.

Die van de stoere praatjes en van het “Keihard aanpakken dat tuig!”

Probleem is alleen: je zei dit niet als leider van de VVD, maar als lid van het kabinet.

En leden van het kabinet worden geacht met één mond te spreken.

Waarom zeg je andere dingen dan die twee natte tosti’s van D66 en CDA die de eerste woordvoerders zijn als het gaat om buitenlandse zaken?

En waar bemoei je je als minister van Defensie überhaupt mee?

What’s next?

Komt Eric van der Burg (VVD-staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) met een oproep om meer, meer, meer asielzoekers met een verleden bij de Revolutionaire Gardes van Iran naar Nederland te halen om tekorten op de arbeidsmarkt op te lossen?

Gaat Rianne Letschert (D66-minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) pleiten voor een uitwisselingsprogramma tussen Nederlandse geitenwollensokkendoctorandussen waar we toch niks aan hebben en veel praktischer opgeleide Iraanse kernwapenwetenschappers met directe lijntjes met Hezbollah, Hamas en de fiere Jeminitische strijders van dr. T.H.P. Baudet?

En komt Jaimi van Essen (D66-minister van Landbouw) met het lumineuze idee om de helft van die mest producerende koeien in de Nederlandse stallen te vervangen door vrouwen uit Iran die na een regime change toch liever als pinguïn door het leven willen blijven gaan?

Om over de ideeën van D66-minister van Sociale Zaken Hans Vijlbrief met de Iraanse bitches die juist wel hun ketenen willen afwerpen maar even niet te spreken…

Ik bedoel: misschien is het voor de mensen in het land beter als schoenmaker Yesilgöz voortaan bij haar leest blijft.

Niet omdat jij over dat monsterlijke tuig in Iran onware dingen schreef (verre van dat!), maar omdat die andere ministers en ‘onderministers’ uit het kabinet Jetten anders ook hun kans ruiken om buiten hun eigen portefeuilles schade aan ons land te gaan berokkenen.

Het wordt ook zonder dat al puinhoop genoeg.

Groet,

JanD

Natural Disaster
The Dude
Posted 04-03-2026 17:07 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/03/04/briefje-van-jan-aan-david-van-weel-6/

quote:
Meneer Van Weel,

Liefst 1700 politiemedewerkers zochten na de brute moord op het 17-jarige meisje Lisa uit Abcoude in het computersysteem van de politie naar informatie.

Da’s bijna drie procent van het totale personeelsbestand van de Nationale Politie.

Gisteren presenteerde u dat als een grof schandaal.

Alle 1700 politiemensen krijgen een brief waarin ze worden uitgenodigd voor een gesprek met hun leidinggevende. Voeren ze volgens die leidinggevende geen goede reden aan, dan kunnen er passende maatregelen worden genomen, inclusief ontslag.

Niet alleen u zegt: “Ik vind het onacceptabel dat het is gebeurd”.

Ook de Amsterdamse burgemeester Halsema wacht die 1700 ‘functioneringsgesprekken’ niet af.

“Heel ernstig dat politieagenten zich zonder goede reden, en nota bene uit andere eenheden, toegang hebben verschaft tot een zo kwetsbaar en privacygevoelig dossier”, roeptoetert zij.

Bij voorbaat worden 1700 (!) politiemedewerkers neergezet als nieuwsgierige aagjes die hebben zitten neuzen in het onderzoeksdossier naar de moord op Lisa, zodat ze tijdens de lunchpauze een leuk gespreksonderwerp hadden met de collega’s.

Terwijl de waarheid is: die 1700 mannen, vrouwen en x’en kónden helemaal niet bij dat afgeschermde dossier.

Ze konden alleen basale informatie inzien, zoals het berichtenverkeer van de meldkamer.

Daarin kan bijvoorbeeld het signalement van een nog niet opgepakte verkrachter en moordenaar zitten, wat best nuttige informatie is voor agenten die aan het begin van hun dienst staan en die ooit mede bij de politie zijn gegaan om eh… (sorry, ik klink nu wel heel ouderwets) boeven te gaan vangen.

Had dat éérst laten uitzoeken voor u als allerhoogste baas van de politie 1700 hardwerkende politiemensen voor de bus gooide.

En ja, ik snap heus wel dat ze niet alle 1700 de juiste intenties hadden toen ze even neusden in het Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS).

Rotte appelen heb je overal en die moet je ook aanpakken.

Maar als dat bijna 3 procent van je totale personeelsbestand is, heb je misschien een groter probleem.

“De vis begint te rotten bij de kop”, zeiden ze dan vroeger.

Snapt u?

Groet,

JanD

Natural Disaster
The Dude
Posted 04-03-2026 18:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/PoempieBackup/status/2029233602639045087

Blijf maar tevergeefs volhouden dat er mentaal niks mis is met Groenzuurlinksen. :')

Sater
Usericon van Sater
Posted 05-03-2026 17:33 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 05-03-2026 20:14 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Op 16 januari 2026 10:17 schreef Hypnos het volgende: het leest heel erg Cartman allemaal XD

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-03-2026 8:31 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 5 maart 2026 20:14 schreef Dypfrys het volgende:
Die titel. Onleesbaar
De reportage zelf ook. Dus dat scheelt. Ook heb ik nog steeds geen idee wat (een) "drerrie" is of betekent? Verder is het gewoon nóg een "weg met autochtonen, dood aan de Joden"-partij, waar er in Den Haag al meerdere van zijn. Ik zie oprecht niet in wat hier mooi aan is. Ressentiment, polarisatie, en externalisatie, dat is de ideologie. Nou mag je van best polariseren, maar hier gaat het weer op de welbekende giftige manier dat de eigen polarisatie als antipolarisatie wordt verkocht, terwijl de ander het ongeluk wordt genoemd. Wees dan gewoon eerlijk, en geef toe dat je niet wilt integreren, dat je een hekel aan Blank Nederland hebt. Wilders is tenminste eerlijk over wat hij van de islam vindt.

Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."

Sater
Usericon van Sater
Posted 06-03-2026 11:28 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Er staat toch duidelijk in het stuk wat er met 'Drerrie' bedoeld wordt?

Dat 'weg met autochtonen' zie ik alleen terug in hun wens om juist die tegenstelling autochtoon/allochtoon op te heffen. Dat lijkt me prima. Er zijn hier nu eenmaal veel mensen met andere wortels en dit klinkt als een postieve benadering. Ik denk oprecht dat met iets meer vertrouwen en minder wantrouwen veel meer integratie bereikt wordt dan met alleen strengen optreden. Een beetje de bastianusmethode versus degene die ND voorstaat.

Snap overigens niet zo goed waarom gemeentepolitiek zich zo nadrukkelijk tot Gaza wil verhouden.

Mijn mooi ging er vooral over dat ik het goed vind dat een aantal jonge mensen met een andere achtergrond iets willen proberen te bereiken en op te bouwen in plaats van zich terug te trekken.

Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com