| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 26-02-2026 17:15 by Natural Disaster |
        |
|
Paar briefjes vergeten. Zoek ze zelf maar op.
Deze aan de kneus die minstens net zo'n incapabele kamervoorzitter is als Vera was is de aangeschrevene vandaag.
https://www.buttkicken.nl/2026/02/26/briefje-van-jan-aan-thom-van-campen-2/
quote: Beste Thom,
Toen ik net op amateurniveau voetbalwedstrijden floot, zag ik hier in Friesland bij een andere wedstrijd een collega lopen van wie ik na vijf minuten dacht: waarom fluit deze jongen niet in de eredivisie?
Hij zag álles.
Hij zat overal bovenop.
Hij zag er qua outfit uit als om door een ringetje te halen.
Hij deinsde er niet voor terug om al na vijftien seconden een gele kaart te geven voor een overtreding waarvan ik pas later thuis, toen ik het spelregelboekje nog eens helemaal doorlas, zag dat dat inderdaad een overtreding was.
Hij genoot, ondanks dat zijn wedstrijd op een regenachtige zaterdagochtend in een halve storm op een achterafveldje op het Friese platteland werd gespeeld met vier man en een paardenkop op de spreekwoordelijke tribune, zichtbaar met volle teugen.
Ik kon helaas maar kort kijken, want ik moest zelf gaan fluiten.
Toen ik na mijn wedstrijd fris gedoucht in de bestuurskamer kwam om gezellig een bakkie koffie te drinken en de administratie af te handelen, zat hij er ook nog.
In een kostuum.
Met stropdas.
Breed lachend.
Hij zat een beetje alleen, dus ik ging naast hem zitten en begon een praatje.
“Goeiemorgen collega, ik zal me even voorstellen. Jan Dijkgraaf.”
“Van Zwolle.”
“Lekker gefloten?”
“Ja, wel goed. Makkelijk potje. Acht en vier.”
“Is het 8-4 geworden?”
“Nee, acht gele en vier rode kaarten.”
“Bij de C-junioren? Was het zo’n schoppartij dan?”
“Totaal niet. Maar regels zijn regels, dat kun je de jeugd niet vroeg genoeg bijbrengen. En volgens mij heb ik geen kaart gemist. Maar ik moet nu gaan.”
Hij stond op, deed zijn colbertje dicht, maakte een lichte buiging richting alle aanwezigen, groette hen en was weg.
Toen hij de deur achter zich dichtgetrokken had, keken de elftalleiders van de twee C-elftallen die mijn collega zojuist had gefloten elkaar aan.
“Godskolere! Nog nooit zo’n klootzak gezien!”
“Hij floot de wedstrijd helemaal dood!”
“Als deze hufter ooit bij de senioren gaat fluiten en hij moet naar Urk of naar Sneek, dan moet hij na de wedstrijd rennen voor zijn leven. Wat een randdebiel.”
“Die overleeft dat niet! Daar hoeft niet eens een ambulance voor te komen, dat wordt meteen de lijkwagen.”
Eén van de mannen keek naar mij.
“Sorry hoor, normaal klagen we niet over de scheidsrechter, want da’s ook maar een vrijwilliger. Maar ácht gele en víer rode kaarten in een jeugdwedstrijd waarin niet één smerige overtreding is gemaakt. Dan snap je echt niet wat de van de rol van een scheidsrechter is. En maar lachen, elke keer als meneer kon fluiten of naar zijn borstzak kon grijpen. De lol waarmee hij al die kaarten op het wedstrijdformulier zette, waardoor die jochies zelfs boetes krijgen en geschorst gaan worden… Drie keer zo’n scheidsrechter en die jochies verliezen al hun plezier in voetbal.”
Waarom ik jou dit vertel, Thom?
Omdat jij als Kamervoorzitter net die scheidsrechter bent.
Het enige verschil is dat de KNVB door een uitgekiend systeem van beoordelingen voorkomt dat zo’n regelfetisjist zonder empathisch vermogen ooit het amateurniveau zal verlaten.
Dáár hebben ze liever een Martin Bosma dan een Thom van Campen.
Snap je?
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"
 |