|  |  | |||||
|  |  |               |  | |||
| 
 | ||||||
|  | 
| Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
| Auteur: | 
 | |||
| 
 | 
 quote:Ik zou me god niet weten wat er libertair aan mijn reactie is. Ik ben ook helegaar geen libertariër. Wat ik wel weet, is dat er in dat stuk nergens een argument staat waarom Wilders een fascist zou zijn. Ja, dat het lijden van de ander onze eigen superioriteit uitdrukt zou dé essentie van fascisme zijn; maar dat is een definitie die de auteur voor de gelegenheid uit zijn/haar reet trekt, en daarbuiten geen enkele grond vindt. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 quote:De peilingen: Maurice de Hond PvdA/GL/CDA/D66/VVD 87 zetels Ipsos PvdA/GL/CDA/D66/VVD 82 zetels EenVandaag PvdA/GL/CDA/D66/VVD 84 zetels Ik weet het wel. VVD kan natuurlijk zeggen alleen toe te treden wanneer Timmerfrans géén premier wordt, zodat ze hun belofte niet in Timmerfrans1 te stappen houden. Dat zou lachen worden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 "Wie in Londen van Trafalgar Square over Whitehall naar Parliament Square loopt, struikelt over de standbeelden van historische personen van wie zelfs de slimste Brit de naam niet herkent, zoals William Slim en Spencer Compton Cavendish. Dit land is zuinig met standbeelden van historische personen. ‘Nederland heeft weinig helden op sokkels’, meldde het Historisch Nieuwsblad vorig jaar. Volgens tellingen zouden er in Nederland ‘slechts’ 686 personenmonumenten zijn. De Volkskrant schreef twee jaar geleden dat daaronder zeventien beelden zijn van koningin Wilhelmina, acht van Rembrandt, zeven van Vincent van Gogh en zes van Anne Frank. Misschien kan er eentje bij van Dick Schoof, de ongekozen leider van een zootje ongeregeld. In de campagne kwamen de politieke leiders afgelopen weken superlatieven te kort om de zogenoemde puinbak die zijn kabinet heeft achtergelaten, te beschrijven. Maar intussen hebben Schoof en zijn rechterhand Eelco Heinen - twee van de zogenoemde Comedy Capers - ondanks het geruzie in de Trêveszaal toch maar goed op de schatkist gepast. De Nederlandse staatsschuld is volgens Eurostat tijdens Schoofs periode gedaald tot 43,2 procent van het bbp. In vergelijking tot omringende landen Duitsland, België, Frankrijk (115 procent), België (107 procent), Groot-Brittannië (101 procent) en Duitsland (64 procent) is Nederland een soort Blaricum in de Europese slum. Hoe goed het financieel en economisch gaat met het zo politiek instabiele en verdeelde Nederland is bijna een wonder. Volgens de Miljoenennota groeit in 2026 de economie (1,4 procent), blijft de werkloosheid laag (4 procent) en stijgt de koopkracht met gemiddeld 1,3 procent. De AEX-index staat op het punt de grens van 1.000 punten te doorbreken. We kunnen de meest bizarre figuren als minister aanstellen zoals Marjolein Faber, en de meest merkwaardige figuren in de Tweede Kamer laten ronddolen, zoals Pieter Omtzigt, maar ze doen tenminste geen greep in de kas. Er wordt kamerbreed op de centen gelet. In dat opzicht zou president Emmanuel Macron van Frankrijk zijn hele kabinet moeten verplichten eerst drie maanden stage te lopen in Den Haag, voordat ze ook maar één besluit in Parijs mogen nemen. Maar dat neemt niet weg dat het kabinet woensdag een enorme schrobbering wacht, want het volk mort. Waarschijnlijk wordt gekozen voor ‘het nieuwe fatsoen’ van CDA en D66. Over twee jaar vindt iedereen dat ook weer een grote puinbak. Maar zolang er een goede premier en minister van Financiën zijn, kan er in Den Haag worden aangerommeld zonder dat het voor de toekomst fatale consequenties heeft. Misschien moet Schoof - sinds Johan de Witt de belangrijkste ambtenaar in de vaderlandse geschiedenis - gewoon bescheiden blijven. Of zoals de Romeinse consul Cato de Oudere zei: ‘Ik heb liever dat het volk zich afvraagt waarom er voor mij geen standbeeld is opgericht, dan dat men zich afvraagt waarom er wél een standbeeld is opgericht.’ Het gebrek aan standbeelden is ook immaterieel Hollands erfgoed." Niets dan diep respect en dankbaarheid voor Schoof. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 "In de media zijn twee woorden duidelijk in opmars: genocide en fascisme. Als je de woorden invoert in de zoekfunctie van deze krant zie je dat ze bijna dagelijks worden gebruikt, zelfstandig of in verschillende samenstellingen. Het veelvuldig gebruik zou ik niet onmiddellijk modieus willen noemen, maar ik vraag me wel af of deze zware begrippen niet al te snel ergens worden opgeplakt. Zo voel ik mij ongemakkelijk bij het voortdurende gehamer op het woord genocide, als het om het optreden gaat van Israël in de Gazastrook. Versta mij goed: ik vind dat optreden verwerpelijk. De Israëlische regering van vrome zeloten kan beter nog vandaag dan morgen ophoepelen en wat mij betreft mag Netanyahu wegens algehele corruptie in de gevangenis worden gegooid. Maar genocide is nog wat anders, zeker in het licht bezien van de Joodse geschiedenis. De (Joodse) historicus Simon Schama, die steeds heeft betoogd dat de bezetting van Gaza moet eindigen, omdat ‘er anders ook een einde komt aan Israël zelf’, heeft daar aan toegevoegd dat elke vergelijking met de Holocaust voor hem ‘een stuitende verloedering betekent van het woord genocide’. Daarbij valt mij wel het eigenaardige fenomeen op dat je voor een protest tegen Israël met gemak 250 duizend man op de been krijgt, maar dat er geen demonstrant met een bord staat als ik op het Museumplein langs het Russische consulaat fiets. Terwijl in die veel langer durende oorlog tegen Oekraïne een veelvoud aan dodelijke slachtoffers is gevallen. Alleen aan Russische zijde zijn meer dan miljoen soldaten gesneuveld of gewond. Dat is, mijnheer Poetin, een soort genocide op je eigen volk, maar daar hoor je hier weinigen over. Hoe komt dat? Het is misschien vervelend om te zeggen, maar dat komt – zo vermoed ik – omdat het toch Joden zijn die in Gaza tekeergaan. En die zouden eigenlijk beter moeten weten. Waarmee je naar mijn gevoel raakt aan een verholen soort antisemitisme: we moeten die arrogante lui eens een lesje in moraal geven. Of het Nederlandse volk daartoe het meest gerechtigd is, vraag ik mij in sombere bui weleens af. En dan het woord ‘fascisme’. Dezelfde Simon Schama waarschuwde al vijf jaar geleden in The Guardian met dertig andere ‘topintellectuelen’ tegen een herlevend fascisme. Het fascisme wordt vooral gezien als sluipend proces, waartegen gewaarschuwd dient te worden. Voor we het in de gaten hebben, is het te laat en hebben de fascisten onze instituties overgenomen. Dat is in de jaren dertig van de vorige eeuw ook gebeurd, dus waarom zou dat niet opnieuw kunnen gebeuren? In mijn jeugd verwees ‘fascisme’ nog naar de ideeën van Benito Mussolini. Met zijn politieke stroming én met hemzelf liep het niet goed af. Hij werd, zoals wij allen weten, geëxecuteerd en aan zijn benen opgehangen – zijn vriendin hing naast hem. Het is de communistische vakbond geweest, die na de Tweede Wereldoorlog het fascisme een bredere betekenis heeft gegeven. Als je een oproep tot staking in de vuist geduwd kreeg, werden daarin kapitalisme, revanchisme en fascisme in een adem genoemd. Fascisme werd vaak vergruizeld tot Faksisme, zoals Viëtnam tot Vietnam, wat de zelfbenoemde volksschrijver Gerard Reve de gelegenheid gaf de CPN’er Piet Nak voortaan Piët Nak te noemen. Misschien moet in dit verband niet onvermeld blijven dat verzetsman Piet Nak in 1966 de onderscheiding van Yad Vashem weigerde, omdat hij vond dat de Palestijnen door Israël slecht werden behandeld. Hij moet zo’n beetje de eerste Nederlander zijn geweest, die tot die conclusie kwam. Even is het fascisme nog een gezelschapsspel geweest, toen de F-schaal van de socioloog Theodor Adorno populair werd in studentenkringen. Als je de vragenlijst invulde, kon je aflezen in hoeverre jij (en uiteraard ook anderen) gevoelig waren voor antidemocratische neigingen. Scoorde je hoog op de F-schaal dan was je een fascist. Tegelijkertijd verloor het woord fascisme daardoor veel van zijn betekenis. Als je ook Wiegel, Bolkestein of Fortuyn een fascist noemt, is het eind zoek en kun je zo’n beetje iedereen met wie je het niet eens bent voor fascist uitmaken. ‘Diep in ons hart zijn we allemaal fascisten’, heb ik iemand weleens horen verzuchten die zojuist de F-schaal had geraadpleegd. Intussen is het woord fascisme aan een grote comeback bezig en in het kielzog alle waarschuwingen ertegen. Vooral columnisten willen graag het beest bij de naam noemen en in Parijs maakt Bas Heijne overuren. Of het allemaal zo erg is, weet ik niet. Ja, Trump is een weerzinwekkende opschepper, maar wat als de fascist Trump tegen alle verwachtingen in vrede in het Midden-Oosten weet af te dwingen? En wat gaat de fascist Wilders doen als hij de parlementaire verkiezingen verliest? Hij lijkt mij, ondanks alles, toch niet iemand die een putsch gaat plegen." En ook Max Pam schrijft wederom zinnige woorden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 Waarom had ie altijd van die turbo wallen onder z'n ogen? Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed.  | |||||||||

| 
 | 
 FD laat een interessante grafiek zien waarin voorkeuren van kiezers ook zijn meegewogen op welke partij ze eventueel zouden kunnen stemmen. D66 heeft het grootste potentieel. Ik sluit niet uit dat Jetten voor een verrassing gaat zorgen. Als hij het premierschap dan maar niet aan Kaag gunt. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Hij praat ook altijd alsof hij 20 bakken koffie per dag zuipt. Maar eerlijk is eerlijk: hij deed het prima. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich  | |||||||||

| 
 | 
 Het is te hopen dat Yesilgöz/VVD landsbelang boven partijbelang stelt. Dat centrumrechtse kabinet van CDA/D'66/VVD/JA21/BBB/SGP lijkt wel een meerderheid te gaan halen, maar ik denk niet dat CDA en D'66 daar zin in hebben. Centrumlinks van GL-PvdA/CDA/D'66/SP/CU/Volt lijkt dan wel net geen meerderheid te gaan halen, maar met gedoogsteun van DENK en/of PvdD wel. Ik sluit echt niet uit dat CDA en D'66 daar dan maar voor kiezen wanneer VVD een middenkabinet uitsluit. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Je bedoelt zoals het woord "woke" te pas en vooral te onpas gebruikt wordt in de laatste jaren? Israël pleegt / pleegde een genocide, in weerwil van het heersende ZM sentiment (veel posten geeft een bias) en allerhande gecherrypickte argumentatie en opstellen. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube  | |||||||||

| 
 | 
 Ga je nou huilie huilie doen over "woke" terwijl de andere kant op er niks anders uitkomt dan extreem rechts, radicaal rechts, nazi en fascisme? :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

| 
 | 
 quote:Het schiet niet echt op met die genocide, hèh? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 Ik zat al een tijdje te dubben over een stem op het CDA. Toch tegen mijn principes in eens kieskompas ingevuld en mijn oranje ballonnetje staat bijna midden in het CDA logo. Dan is mijn keuze denk ik wel gemaakt. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 29-10-2025 10:41] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Ik heb op nr 6 van het CDA gestemd via brief een paar weken geleden. Voornamelijk omdat ik rust, consensus en politieke verantwoordelijkheid momenteel prioritair acht. Voorwaarden om de echte issues middels beleid te kunnen aanpakken. Bijkomend is de nr 6 een jonge advocate met een focus op rechtszekerheid en de blik op de lange termijn. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube  | |||||||||

| 
 | 
 Zou het niet kunnen dat zowel de term 'woke' als de term 'fascisme' beide te snel als etiket worden geplakt? En beide meestal om de discussie plat te slaan op het moment dat het eindelijk interessant wordt? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Briljante column weer. Messcherp. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.  | |||||||||

| 
 | 
 Nee. Fascisme is fascisme omdat het fascisme is. Net als dat genocide genocide is omdat het genocide is. Dat is evident en behoeft geen argumenten of discussie. "Woke" daarentegen is een instrument van zwarthemden om de tegenstander weg te drukken. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 quote: De Tegenpartij legde haar hulde bij monumente waarnaar in geen vijftig jaar door andere Nederlanders was omgekeke. Groen uitgeslage van schaamte over Nederland nou staan de ouwe vrije jongens der eige te verbijte als zij de huidige slapjanusserij bekijk. Wordt het soms tijd voor een nieuwe tijd? Inderdaad is het zo dat alle leden der gehelen tweeden kamer in een grote luxe touringcar als een spookrijder op ons af komen denderen.  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Vooral dit. Even iemand die niet altijd gelijk een grote waffel heeft. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Ga toch weg man. Alles wat niet in lijn met het linkse narratief denkt wordt weggezet als fascist, nazi, racist etc. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

| 
 | 
 :') http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."  | |||||||||

| 
 | 
 Klopt, is was extreem rechts, radicaal rechts nog vergeten. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

| 
 | 
 :')) http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."  | |||||||||

| 
 | 
 :')) in je broekje. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

| 
 | 
 Voor mensen die links gaan stemmen die hoeven niet vandaag maar die zijn morgen aan de beurt. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

|  | 
| Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | 
|  | Index / Nieuws, actualiteit en media |  |  |  |  Vorige pagina | Volgende pagina |  |