IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-04-2026 19:31 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Sjoerd Sjoerdsma dus.

Hij krijgt nogal veel flak van Wilfred Genee. Laatst bij Vandaag Inside zaten ze hem langdurig zwart te maken en zojuist op BNR nieuwsradio ging Wilfred daar nog even lekker een uurtje mee door.

Wat heeft ie gedaan?

Hij heeft zowel de linkse als de rechts kiezer boos gemaakt. De rechtse kiezer omdat hij de begroting onder hun invloed had aangepast zodat op Gaza bezuinigd zou worden, maar hij ze nu stiekem toch 19 mln extra geeft. De linkse kiezer heeft hij ook boos gemaakt maar hoe weet ik niet precies, zal wel wat jankballerigs zijn.

Winter is coming

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-04-2026 19:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2026 19:31 schreef Freduk het volgende:
Sjoerd Sjoerdsma dus.

Hij krijgt nogal veel flak van Wilfred Genee. Laatst bij Vandaag Inside zaten ze hem langdurig zwart te maken en zojuist op BNR nieuwsradio ging Wilfred daar nog even lekker een uurtje mee door.

Wat heeft ie gedaan?

Hij heeft zowel de linkse als de rechts kiezer boos gemaakt. De rechtse kiezer omdat hij de begroting onder hun invloed had aangepast zodat op Gaza bezuinigd zou worden, maar hij ze nu stiekem toch 19 mln extra geeft. De linkse kiezer heeft hij ook boos gemaakt maar hoe weet ik niet precies, zal wel wat jankballerigs zijn.
Hallo, links hier. Natuurlijk ben ik boos op Sjoerd. Omdat er al bezuinigd is op arbeidsongeschikten, arme mensen en anderen, bonussen aan bankiers zijn veilig gesteld, niks wordt gedaan aan accijnzen op basisbehoeften en andere economisch rechtse maatregelen zijn genomen die de ongelijkheid in de samenleving vergroten. En die kloothommel pas 'links' wil gaan doen als het om een oorlog op duizenden kilometers afstand gaat.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-04-2026 22:23 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ahh juist, hij doet dus wel wat linkse dingen, maar de verkeerde. Meer activistisch links dus.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-04-2026 22:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Wat verwacht je anders van zo'n D66 kneus?

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-04-2026 22:40 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik had er niet zoveel verwachtingen van uberhaupt. Maar de naam 'Sjoerd Sjoerdsma' staat me gewoon tegen. Is hij niet tevens die clown die gebanned is in China omdat hij weer even activistisch moest doen?

Winter is coming

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-04-2026 23:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Sjoerd Sjoerdsma klinkt alsof Janneman Robinson of Peter Selie ook gewoon normale namen kunnen zijn.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2026 11:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2026 22:23 schreef Freduk het volgende:
Ahh juist, hij doet dus wel wat linkse dingen, maar de verkeerde. Meer activistisch links dus.
Precies dat. Links voor de bühne, maar geen enkele voeling met mensen buiten de eigen bubbel. Net als GL/PvdA/Agressief Nederland.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2026 12:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2026 22:40 schreef Freduk het volgende:
Ik had er niet zoveel verwachtingen van uberhaupt. Maar de naam 'Sjoerd Sjoerdsma' staat me gewoon tegen. Is hij niet tevens die clown die gebanned is in China omdat hij weer even activistisch moest doen?
Ja.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2026 12:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2026 23:12 schreef Ralph het volgende:
Peter Selie
Ik heb een gerecht met kikkererwten, maar hoemoes da ok alweer?

Natural Disaster
The Dude
Posted 04-04-2026 12:58 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

BAM!!1!

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

Natural Disaster
The Dude
Posted 04-04-2026 13:44 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/04/04/briefje-van-jan-aan-nicolas-keenan/

quote:
Beste Nicólas,

Jij hebt maar mazzel!

Het is jouw verloofde.

Als jij vindt dat Rob Jetten structureel zijn plichten verzaakt, altijd maar ergens is waar hij net niet nodig is en er in een poep en een scheet een potje van maakt, kun je ‘m buiten de deur zetten.

De pleister er in één keer aftrekken.

Of, zoals Harry Mens, dat altijd zegt: “De drol in één keer doorslikken.”

Byebye prime minister, voor jou tien anderen.

En of dat dan een man of een vrouw is maakt voor jou niet uit, heb ik me laten vertellen.

Als het maar iemand met een hartslag is en geen robot.

Dat zijn dan wél twee overeenkomsten met ons, arme Nederlandse burgers.

Wij willen na deze falende robot waarmee jij nog heel soms in het nest ligt ook alleen maar iemand met een hartslag als premier, die dan wel iets kan. Man of vrouw maakt ook ons niet uit.

Maar wij hebben niet jouw mazzel.

Wij kunnen niet zomaar besluiten ‘m eruit te flikkeren.

Wij moeten wachten tot de Tweede Kamer éindelijk tot het helder inzicht is gekomen dat dat jouw verloofde nog minder voor elkaar gaat krijgen dan Dick Schoof.

Of tot VVD-leider Dilan Yesilgöz, die ‘De puinhopen van vijf weken praalpremier’ handenwrijvend gadeslaat, in de peilingen een tijdje op één staat en ons verlost.

En dit is nou eens iets dat wél de schuld is van Geert Wilders.

Saludos!

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Natural Disaster
The Dude
Posted 05-04-2026 20:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/04/05/briefje-van-jan-aan-de-praalpremier/

quote:
Beste Rob,

Hoe leg je aan je kinderen uit waar Pasen eigenlijk voor staat?

Voor jou is dat geen relevante vraag.

Jouw (strafbare!) oproep op nationale televisie om een draagmoeder te scoren, heeft immers niet tot een dealtje geleid.

Bovendien zul je wel snappen dat voor een kind eigenlijk geen plek is in het leven van een acteur die misschien wel vier jaar lang héél veel tijd kwijt is aan de hoofdrol van zijn leven (minister-president van Nederland spelen).

En al helemaal niet als – ik loop nu even op het RVD-bericht over je verbroken verloving vooruit – die acteur geen partner heeft die de baby fulltime kan verzorgen.

Anyway, ik heb dus wel twee kinderen.

En toen die, inmiddels wel 25 jaar geleden, vroegen waar Pasen eigenlijk voor stond, had ik het als kind van een Nederlands Hervormde moeder en een agnostische vader moeilijk.

Mijn moeder had graag dat ik zou zeggen: “Toen stond Jezus op uit de dood.”

En mijn vader zou kiezen voor de versie: “Mensen die gelovig zijn, denken dat Jezus opstond uit de dood, maar ik heb nog nooit een dooie op zien staan.”

Omdat ik onze zoons niet wilde laten kiezen tussen hun oma en opa (“Oma denkt dat Jezus drie dagen nadat-ie vermoord was toch nog bleek te leven en opa gelooft daar geen flikker van”), besloot ik een geheel eigen formulering te kiezen.

“De kist was leeg.”

Of dat echt zo ging in Huize Dijkgraaf?

Nee, natuurlijk niet.

Maar ik zocht naar een passende metafoor voor Vak K.

Mijn moeder zou oprecht gehoopt hebben dat jij met je faalhazencluppie Vak K met Pasen echt had verlaten en mijn vader geloofde er geen flikker van dat Vak K vanaf vandaag echt leeg is.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com