| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 05-04-2026 20:12 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2026/04/05/briefje-van-jan-aan-de-praalpremier/
quote: Beste Rob,
Hoe leg je aan je kinderen uit waar Pasen eigenlijk voor staat?
Voor jou is dat geen relevante vraag.
Jouw (strafbare!) oproep op nationale televisie om een draagmoeder te scoren, heeft immers niet tot een dealtje geleid.
Bovendien zul je wel snappen dat voor een kind eigenlijk geen plek is in het leven van een acteur die misschien wel vier jaar lang héél veel tijd kwijt is aan de hoofdrol van zijn leven (minister-president van Nederland spelen).
En al helemaal niet als – ik loop nu even op het RVD-bericht over je verbroken verloving vooruit – die acteur geen partner heeft die de baby fulltime kan verzorgen.
Anyway, ik heb dus wel twee kinderen.
En toen die, inmiddels wel 25 jaar geleden, vroegen waar Pasen eigenlijk voor stond, had ik het als kind van een Nederlands Hervormde moeder en een agnostische vader moeilijk.
Mijn moeder had graag dat ik zou zeggen: “Toen stond Jezus op uit de dood.”
En mijn vader zou kiezen voor de versie: “Mensen die gelovig zijn, denken dat Jezus opstond uit de dood, maar ik heb nog nooit een dooie op zien staan.”
Omdat ik onze zoons niet wilde laten kiezen tussen hun oma en opa (“Oma denkt dat Jezus drie dagen nadat-ie vermoord was toch nog bleek te leven en opa gelooft daar geen flikker van”), besloot ik een geheel eigen formulering te kiezen.
“De kist was leeg.”
Of dat echt zo ging in Huize Dijkgraaf?
Nee, natuurlijk niet.
Maar ik zocht naar een passende metafoor voor Vak K.
Mijn moeder zou oprecht gehoopt hebben dat jij met je faalhazencluppie Vak K met Pasen echt had verlaten en mijn vader geloofde er geen flikker van dat Vak K vanaf vandaag echt leeg is.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"
 |