|  |  | |||||
|  |  |               |  | |||
| 
 | ||||||
|  | 
| Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
| Auteur: | 
 | |||
| 
 | 
 Inderdaad is het zo dat alle leden der gehelen tweeden kamer in een grote luxe touringcar als een spookrijder op ons af komen denderen.  | |||||||||

| 
 | 
 quote:Die gun ik wel een handvol zetels. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 Laurens Nulzetel klinkt beter. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

| 
 | 
 Iedereen was Frans al beu voordat hij hieraan begon. Je zag dit van mijlen ver aankomen. Geweldig.    Verder an sich geen slechte uitslag inderdaad. D66 verbaast me ietwat. Zitten we met wat pech straks met die enge paspop van een Jetten opgescheept. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."  | |||||||||

| 
 | 
 Die gaan straks weer net zo destructief verder als dat ze met Kaag I gestopt zijn. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

| 
 | 
 quote:Twee pagina's geleden iemand al iets.   Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Dat waren andere tijden.  http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Ja, een minuut eerder. Andere tijden.     Inderdaad is het zo dat alle leden der gehelen tweeden kamer in een grote luxe touringcar als een spookrijder op ons af komen denderen.  | |||||||||

| 
 | 
 Toch wel hilarische interviewtjes hier en daar.  Eddy van Hijum: "NSC blijft doorgaan. Deze partij is niet te stoppen. We hebben duizenden leden. We blijven doorvechten want we geloven in de boodschap die we uitdragen". Winter is coming  | |||||||||

| 
 | 
 Het land is hardleers. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed.  | |||||||||

| 
 | 
 Centrumrechts niet meer binnen handbereik. Tov de exitpoll VVD, CDA en D66 allemaal -1, waardoor de coalitie met JA21 maar aan 75 komt. Verder D66 en PVV beiden 26 met maar een paar duizend stemmen verschil. CU +1 en Forum naar 7. Daardoor groeit het extreemrechtse blok toch tov 2023 (PVV -11, JA21 +8, FvD +4). Voorlopig lijkt Paars plus CDA de enige serieuze optie met 4 partijen. Lijkt me niet dat CU centrumrechts gaat depanneren. Regering van nationale eenheid die 4 jaar uitzingt? Serieuze uitdaging, zeker met een links kartel op verlies. 3 conclusies voor mij; - Winst van het midden - Stagnatie / behoud / consolidatie bij extreemrechts - Verder verlies van links [Dit bericht is gewijzigd door Ktulu op 30-10-2025 7:28] Primal Creation - modern thrash metal - YouTube  | |||||||||

| 
 | 
 Als ze over rechts gaan, dan is dat natuurlijk met SGP, en niet met CU. Maar Stoffer noemde de winst van D66 een slechte uitslag. Dat gaat dus niet gebeuren. Getalsmatig en theoretisch is over links ook nog steeds mogelijk: D'66, GL-PvdA, CDA, DENK, PvdD, SP, CU en Volt haalt 77 zetels. Men kan ook voor een minderheid gaan. D66/GL-PvdA/CDA. Investeringen in defensie, Oekraïne en Navo worden toch wel door VVD en SGP en waarschijnlijk JA21 gesteund. Linkse hobbies en klimaat en milieu kunnen ze steun bij de linkse splinterpartijen zoeken. Iedereen heeft het wel over VVD, maar in het middenkabinet van D66/VVD/GL-PvdA/CDA staat GL-PvdA eigenlijk alleen. Die zullen dan verantwoordelijkheid moeten dragen voor een relatief rechts-liberaal beleid. Dat wordt 8 zetels de volgende verkiezingen, en ik betwijfel dat de fusie dat gaat overleven. Vanuit die partij(en) is het middenkabinet helemaal niet aantrekkelijk en logisch. Nee, de uitslag toen ik naar bed ging was eigenlijk veel fijner. Edit: en ik vergeet de vier zetels van BBB helemaal. Maar ook BBB en D66 gaat natuurlijk niet. En als we dan ook nog eens naar de senaat kijken... Nee, er is maar één coalitie mogelijk. Gewoon GL-PvdA en VVD samen in een hok zetten, en laat ze maar erkennen dat de kiezer hen tot elkaar heeft veroordeeld. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 30-10-2025 8:16] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 Ik denk eigenlijk niet dat de VVD in een paars+ kabinet gaat zitten.  Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.  | |||||||||

| 
 | 
 Wat ook opviel, maar niemand benoemd: de positie van Lahlah. Normaal als de lijsttrekker/fractievoorzitter opstapt, kijk je (automatisch) naar de nummer 2: zij. Het NOS-personeel moest om haar gniffelen en speculeerde snel verder. Toen ze het er twee uur later weer overhadden, werd ze helemaal niet genoemd, maar Klaver of Moorman. Toen Kaver er zelf naar werd gevraagd, verwees hij ook niet naar Lahlah. Die vrouw wordt binnen en buiten de partij totaal niet serieus genomen. Geheel terecht. Ze kan helemaal niets, en zit daar alleen maar wegens dat hoofddoekje; maar wel pijnlijk. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 Die LaLaLaLa zat ook alleen maar voor de bühne op plaats 2. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."  | |||||||||

| 
 | 
 Ik denk dat naast haar nietszeggende profiel vooral die sollicitatie van Lahlah haar nu parten speelt. quote: VVD heeft nu wel wat onderhandelingsruimte en nu Timmermans weg is, kan dat uitsluitspelletje ook in de ijskast. Ik vind het wel jammer dat VVD niet afgestraft is voor al die onzin van Dilan. Had haar graag ook zien opstappen en een serieuzere partijleider haar plaats zien innemen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe  | |||||||||

| 
 | 
 quote: Ik meen dat Dilan al had aangegeven ook zonder Timmermans weinig te zien in samenwerken met GL/PVDA. quote: Geef het even de tijd. Ik heb het vermoeden dat de VVD met Dilan aan het roer last gaat krijgen van wat ik maar een 'Lilian Marijnissen effect' zal noemen.   Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.  | |||||||||

| 
 | 
 quote:Zij was in Tilburg een fantastische wethouder, loco-burgemeerster en bestuurster, heeft ook heel veel voor elkaar gekregen op het gebied van armoedebestrijding. Dus ze kan echt wel wat. Het lijkt er echter op dat ze door haar partij zonder enige training en voorbereiding voor de leeuwen is gegooid. Met als dieptepunt haar emotionele en ongefilterde manier van 'debatteren' doordat ze emotioneel geraakt werd. Verder is ze natuurlijk keihard genaaid doordat haar sollicitatie bij de gemeente Tilburg gelekt is. Ik snap sowieso niet dat dit niet meer gevolgen heeft, de gegevens van een burgemeesterssollicitatie zijn namelijk strikt vertrouwelijk, raadsleden moeten daar van tevoren ook een contract voor tekenen. Ik denk serieus dat zij genaaid wordt door mensen die beweren haar vrienden of partijgenoten te zijn. Daar hebben ze op links wel vaker een handje van, kijk maar naar hoe bijvoorbeeld Job Cohen indertijd door partijgenoten als Timmermans (!) genaaid is. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.  | |||||||||

| 
 | 
 Dat met die sollicitatie is inderdaad heel dubieus. Het nieuws had niet moeten zijn dat Timmermans in verlegenheid was gebracht, maar dat het schandalig is dat dit is gebeurd. quote: Dat is waar, maar denk dat het zonder FT makkelijker te verkopen is. Wie was dat ook alweer?   one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe  | |||||||||

| 
 | 
 Ik vind dat ze het meest geloofwaardig over gaat komen als ze een coalitie van bijvoorbeeld D66 + CDA + PvdA via een gedoogconstructie aan een meerderheid helpt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.  | |||||||||

| 
 | 
 quote:Precies. Mijn vrouw is raadslid geweest en heeft ooit een procedure voor een burgemeesterssollicitatie voorgezeten. Je moet je dan gewoon aan een geheimhoudingsplicht houden. Ik denk serieus dat hier een soort geregisseerde persoonlijke beschadiging op touw is gezet. Beetje hetzelfde als indertijd met mevrouw Arib. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 30-10-2025 9:54] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.  | |||||||||

| 
 | 
 Wat een onzin weer. Tilburg heeft gewoon aangifte gedaan. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 quote:Oftewel: ze kan niets. In de kamer heeft ze niets, maar ook echt helemaal niets anders gedaan dan snotteren, huilstruiken en treurwilgen. En dat had ze zelf ook door, vandaar haar laffe vlucht via een geheime sollicitatie. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie  | |||||||||

| 
 | 
 quote:Ja. Maar toen lag alles natuurlijk al op straat en was het leed al geleden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.  | |||||||||

|  | 
| Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | 
|  | Index / Nieuws, actualiteit en media |  |  |  |  Vorige pagina | Volgende pagina |  |