|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Die hadden geen tijd om te lachen ik trok al een sprintje naar de dicht bijzijnde bar. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: Hehe, dat klinkt goed. Op wat voor vlees is dat lekker? “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Hehe...mierikswortel is een heel ander soort pittig dan sambal of pepers o.i.d. De meeste mensen zijn daardoor minder goed eraan gewend. In Polen wordt mierikswortel ook best veel gebruikt. De twee meest voorkomende vormen zijn een zoete créme en een Pools variant op wasabi nl. mierikswortel met bieten. Het ziet er mooi roze uit maar is net zo dodelijk als wasabi. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: That sounds very interesting |
|
quote: Ikzelf vind 't uitstekend te pruimen op een enigszins licht doorbakken biefstuk. Zoals Chelman al aangeeft, pittig is 't niet, wel scherp. Heellll erg scherp. Maar dat maakt 't wel erg smakelijk. Aanradertje! Edit: Ik kan je aanraden in een dergelijk geval een flinterdun (maar ook echt FLINTER) laagje op de bovenkant de biefstuk te smeren. Niet te veel, want a) dan proef je een stuk minder vlees en b) je bent spontaan van verkoudheid, verstopte porien EN reukzintuigen kwijt. Heerrrllijk. [Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 10-03-2007 23:07] [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Hebben we het hier nou over "gewoon" geraspt mierikswortel? Zo niet wat dan precies en waar halen jullie dat? |
|
We hebben 't over wasabi. Da's een Japanse groene pasta met daarin mierikswortel, bekend van het gebruik op sushi. Ikzelf haal het gewoon bij de Lidl (en tenzij ze altijd in een standaard groene tubes zitten, volgens mij Chel ook). http://nl.wikipedia.org/wiki/Wasabi [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Klinkt goed, ook maar eens halen! |
|
quote: Die van mij komt van de AppieHeijn. Merk: Blue Dragon Je kan ook gewoon geraspte mierikswortel kopen bij de super van het merk Kuhne: Die eerste is kant en klaar voor sushi die tweede is in principe ook kant en klaar maar ik meng het altijd met geraspte bieten zoals ik hierboven schetste. Maar dat gebruik ik natuurlijk weer niet voor sushi..sowieso heb ik pas een keer zelf sushi gemaakt...gisteren dus. Viel Spass! [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-03-2007 11:32] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Vandaag de overblijfselen verorberd! Goeie shit! Tip: Zorg dat wanneer je sushi met komkommer maakt dat de komkommer echt in het midden zit. Als hij aan het randje zit, zodat hij contact heeft met de nori, wordt de nori week. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Indonesische mie met daardoorheen gewokte en gekruide champignons en een stukje gebraden kippenborst is ook een prima combinatie. |
|
quote:Jij, die menigeen op dit forum beticht van het "niet hebben van smaakpapillen" en wat al dan niet meer, is onbekend met Wasabi??? Ga je diep schamen kookbarbaar!! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Lidl? Nog nooit gezien daar, even beter loeren de volgende keer.. Ik haal het altijd bij de Toko. Simpel en lekker: Meng wat Wasabi met wat Mayo. (meer Mayo uiteraard) en dan ipv Mayo op een broodje hamburger smeren. Jummie Jummie Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Nou ja ik heb nou eenmaal nog nooit van m'n leven japans gegeten. Nergens nog. Is er simpelweg nooit van gekomen. (tenzij je een biefstuk met Conimex Teriyaki-marinade "japans" genoeg vindt ) Wasabi kende ik al langer van naam maar toen Chel begon over een poolse variant snapte ik het gesprek minder. Overigens wil ik die poolse variant ook proeven. Allemaal. |
|
quote: Me neither en ik heb een Lidl bijna naast de deur waar ik om de dag binnenloop. Ik zal er wel ff naar vragen morgen. |
|
quote: Wasabi is dan ook de ultieme smaakpappilen NUKE. Als echte fijnproever neem je dat risico niet Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Grotere (duurdere) supermarkten heb je denk ik ook meer kans. Anders bij een toko. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Met mate gebruiken knul Het heeft naast dat scherpe een uitermate unieke smaak die ik echt lekker vind. Ik kan me de eerste keer nog goed herinneren trouwens, he Wasabi! Even een mespunt proberen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
+1 haha. Bij de Jap. Dit von'k ook wa fijn proeven; Magnetron-haan van de Aldi! Haan in bak > magnetron > 6min. > *pling* > heersch [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 12-03-2007 20:35] |
|
quote: Valt wel mee toch? Het is super heet, maar dat is ook zo weer weg. Voorin de mond, heel apart. Ik vind habañero's, Mme Jeannettes of zelfs groene chillies erger eigenlijk. Daar ben je met een slok water of pils niet vanaf, dat blijft fikken (het stofje wat voor de hete sensatie zorgt, capsacaïne, is nl. niet water oplosbaar, hahaha! PWN3D). Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
oke wasabi, weer iets voor op de zwarte lijst, blij dat ik het nog nooit geprobeerd heb Je moeder. |
|
LOL! Kan je niet tegen pittig? Hehe Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
2 frikandellen wordt me al te veel, ik kan daar dus echt niet tegen... Je moeder. |
|
Onzin, van een keer goed fikken is nog nooit iemand slechter geworden. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |