|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Mjam! “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
ook lekker is de volgende hartige 'taart': je hebt nodig: *1 prei *1 ui *1 ei *2 kipfilets *kerriepoeder *peper evt zout *1/2 broccolli *bladerdeeg *creme fraiche [klein bekertje] prei en brocolli schoonmaken, en voorkoken. ui snipperen, kip in stukjes snijden, bestrooien met peper en naar eigen smaak zout toevoegen. Kip in de pan mikken, flink wat kerriepoeder op strooien, uitgelekte prei en brocolli even meeroeren. ondertussen bekertje creme fraiche in een kommetje mengen met het ei. ovenschaal beleggen met ontdooide bladerdeegplakken. groentenmengsel erin, cremefraichemengsel eroverheen en dan de rest van het bladerdeeg dichtvouwen en dan 20 minuten in de oven Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect! |
|
quote:Toch geen wansmaak dus. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Zaterdag hebben we risotto met spinazie en verschillende soorten kazen gehad. Was echt super lekker! http://www.pastasite.nl/keuken3.php?ID=1109&categorie=risotto |
|
- Tagliatelle (500g) - Gerookte zalm - Slagroom(room) Kook de tagliatelle (natuurlijk in water met zout). Snij de plakken gerookte zalm in reepjes (of zoals ik koop bij de C1000 gerookte zalm reepjes kant en klaar is vaak nog beter) Gooi deze reepjes in de koekenpan met 1 druppel olijfolie laat deze een halve minuut warm worden gooi er dan 25cl slagroom(room) bij laat dit samen nog een halve minuut verder warm worden. Gooi dit over de, inmiddels in een mooie schaal zittende, tagliatelle en mix het geheel even goed door elkaar. Maak er een lekkere Italiaanse salade bij en strooi er nog wat 4seizoenen pepers overheen en u hebt ongeveer mijn favoriete eten in nog geen 10 minuten. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
quote: “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Zo ik gaat vandaag eens, pannenkoeken maken. Met kaa, spinazie, zongedroogde tomaatjes, en wat bacon. Lekker On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Spinazie? Eh.. |
|
quote: Yep. Das heel lekker On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Vandaag lekker simpel. Sperziebonen met kaneel. Rudertartaar. Aardappelen. Vanille ijs na. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Spagetti bolognese Jesweetswel, spagetti in da panne met water laten koken ja. En dan, saus! gehakt braden met vers uitgeperste knoflookprut ui snijden, prei snijden, champignons snijden en bij het gehakt in mikken. Knorrrrrr saus voor bolognese sauspoederzooi erover mieteren met wat water. roeren roeren roeren 2 potjes tomatenpuree erdoor gooien roeren roeren roeren beetje zout, beetje peper, beetje oregano en klaar... (simpel, snel en lekkah) [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 13-07-2007 15:39] |
|
quote: Klinkt nog best ingewikkeld... Geef je ook kookles? |
|
De tering als koken zo te zien zo moeilijk voor je is kom je toch gewoon een keer hier bbqen. |
|
quote: Haha, toevalligerwijs was ik nu alvast begonnen met koken omdat ik om 20:00u gasten heb Enig cynisme was dan ook wel aanwezig in mijn laatste post! Desalniettemin kom ik graag een keer langs om te BBQ-en en jouw basversterkmeuk een opnamestudio eens uit te proberen |
|
quote:` Ik heb ook een korte versie! * naar winkel * in koelvak plastic bakkie spagetti bolognese pakken * naar kassa, afrekenen van de boodschappen (niet de kassamiep, dat mag namelijk niet) * thuis dat plastic bakkie uit de tas halen, gaatjes in bovenkant prikken met een vork * in de magnetron zetten, magnetron aanzetten * wachten tot de magnetron *ping* doet Eet smakelijk [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 13-07-2007 15:50] |
|
joh. Zal wel na Wacken worden ivm tijd hiero. Vanavond ook heel moeilijk koken hier: naar de frietboer heen en weer rijden en proberen mn bestelling goed uit te spreken.. |
|
quote: Sjezus, dat je daar tijd voor hebt zeg. Zo uitgebreid ook |
|
Gisteren gemaakt. Geroosterde zalm met paprika en venkel. 2 zalmfilets 1 citroen 1 rode paprika 1 gele of groene paprika 1 venkelknol witte martini zout en peper olijf olie bieslook wrijf de filets in met zout, peper en citroensap. Laat dit even intrekken. Snij de paprika in reepjes. En snij de venkel in ringen. Verhit een grilpan. Rooster de filets in 2 a 3 minuten per kant. Schep de vis uit de pan op een warm bord. Gril de paprika en venkel. Verdeel de paprika en venkel op een warm bord. Leg de filet er boven op. Sprenkel de witte marini erover. En bestrooi het met bieslook. 349Kcal per maaltijd dus ideaal voor de lijners onder ons. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: Ja ik weet het. Eigenlijk is het ook niet echt slim om zon enorme bult werk om te bereiden onder handen te halen op een gewone werkdag, maar ik wil mn vriendin zo graag verrassen! |
|
quote: Haha, ik denk dat ze dit stukken meer op prijs stelt dan ontbijt op bed! |
|
Als het mijn variant van is waarschijnlijk wel ja. |
|
Edit: vegetariërs; even niet verder lezen. In de koekenpan: 2 eieren, 1 plakje ham, 1 plakje salami, 1 plakje shoarmarollade, 1 plakje kalkoenfilet, een heleboel plakjes kaas, Italiaanse kruiden, zout, peper, een teen knoflook en een beetje knoflooksaus. Supah! Daarna natuurlijk een fijne cappucino, et voilá, een heerlijk ontbijt. [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 14-07-2007 15:15] |
|
asdf |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |