IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Waar tokkies en wappies klimaatwetenschap uitlachen zonder goede argumenten (klimaatveranderingstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-09-2024 14:50 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2024 12:40 schreef bastianus het volgende:
Koren op de molen van zure types als ND, die hun oren naar de verbitterde columns van Jan Dijkgraaf laten hangen.

Te zwartwit Bastianus. Ik vind niet al zijn columns geweldig maar hij weet bijwijlen wel degelijk de vinger op de zere plek te leggen.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-09-2024 14:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Batsdieanus weet niet eens wie de zure types zijn. Zegt al genoeg.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-09-2024 15:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2024 12:40 schreef bastianus het volgende:
Economisch links en rechts, cultureel links en rechts, progressief of conservatief links en rechts: het loopt inmiddels allemaal dwars door elkaar heen. Logisch ook, in een politiek bestel waarin allerlei one issue-partijen de dienst uitmaken.

Ik denk dat dit het belangrijkste is. Media/politici/ZM dwingen ons over dit soort assen na te denken -en pakken ons dan in voor onze stemmingen-* op een of twee punten die onszelf heel erg aangaan.

De losse issues worden dan heel groot gemaakt, terwijl de fundamentele problemen blijven liggen. Alle partijen maken zich hier schuldig aan. Schrikbarende is dat we telkens meer naar feitenvrije politiek gaan. Meningen worden feiten. Er is geen partij die een duurzaam wereldbeeld kan neerzetten, ongeacht of ik het ermee eens ben of niet.

*bastianus, jij moet dit weten; hoe is het gebruik van - - tegenwoordig geaccepteerd? Ik zie het bijna niet meer, maar vind het zulke mooie interpunctie!


Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-09-2024 15:19 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2024 15:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
*bastianus, jij moet dit weten; hoe is het gebruik van - - tegenwoordig geaccepteerd? Ik zie het bijna niet meer, maar vind het zulke mooie interpunctie!

Sowieso komt er een spatie na dit soort leestekens, dus je gebruikt ze verkeerd.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-09-2024 15:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2024 15:19 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Sowieso komt er een spatie na dit soort leestekens, dus je gebruikt ze verkeerd.

Ja, is dat zo? Ervoor en erna dan? Ik weet het echt niet meer.


Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-09-2024 15:24 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Zo dus:

Media/politici/ZM dwingen ons over dit soort assen na te denken - en pakken ons dan in voor onze stemmingen - op een of twee punten die onszelf heel erg aangaan.

bron: https://www.taal-oefenen.nl/instruction/taal/taalverzorging/interpunctie/gebruik-van-gedachtestreepjes

Ik zie ze nog met regelmaat voorbij komen dus begrijp je vraag verder niet helemaal. Neemt niet weg dat het leuke dingen zijn, daar zijn we het over eens.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-09-2024 15:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2024 15:24 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Zo dus:

Media/politici/ZM dwingen ons over dit soort assen na te denken - en pakken ons dan in voor onze stemmingen - op een of twee punten die onszelf heel erg aangaan.

bron: https://www.taal-oefenen.nl/instruction/taal/taalverzorging/interpunctie/gebruik-van-gedachtestreepjes

Ik zie ze nog met regelmaat voorbij komen dus begrijp je vraag verder niet helemaal. Neemt niet weg dat het leuke dingen zijn, daar zijn we het over eens.

Dat lijkt een goede samenvatting, ja! Al ga ik eigenwijs verder kijken

Is ook mijn gebrek, hoor, ik zie ze* niet zoveel meer. Ik heb ook (te)veel met Engels te maken.

*gedachtestreepjes, of andere leuke vormen van interpunctie


Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-09-2024 15:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 september 2024 11:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is helaas het niveau waarop het publieke discours in Nederland zich grotendeels bevindt. Is begonnen doordat iedereen DWDD zo leuk vond en internaliseerde dat inhoud niet nodig is als het maar wat lijkt. Matthijs moet strafrechtelijk aangepakt worden hiervoor. Staatsgevaarlijk!


Nouja van mij mag je door met je lynchpartij van Matthijs.

Maar ligt het probleem niet veel breder? We hebben internet en social media en grote verbondenheid. De drempel om iets te versturen is zo belachelijk laag dat dit tot een algemene kwaliteitsinflatie van geschreven inforomatie heeft geleid.

Vroeger moest je geld hebben voor papier en opgeleid zijn en moest je informatie beperken tot wat er paste op papier en zat je ook nog met verzendtijd. je kan maar 1 brief per keer versturen dus denk je wel na wat je erin zet. Dichter naar het nu zat er nog een flink stuk selectie tussen mensen en geschreven media. Niet iedereen met een mening kon iets in een krant zetten. simpel weg door de beperkingen van het media format wilde men kwaliteit hoog houden en zat er meer redactie en moderatie op inhoud. Journalisten redacties en andere mensen in die selectie waren al snel hoger opgeleid, werkend en professioneler. Dat is niet alles hosanna omdat je ook een gevestigde orde hebt die niet altijd even neutraal is.



Dat is nu kwijt er is een bijna onbeperkt volume op media. en dat zorgt er juist voor dat bagger er moeilijker uitgefilterd wordt. De drempel om nu een eigen groot platform te hebben is absurdlaag, als je je poes maar laat zien kun je nu een uitzonderlijk goed inkomen hebben.

Die overvloed aan lage kwaliteit informatie vs hoge kwaliteit informatie zorgt ervoor dat focus en selectie super belangrijk zijn geworden. De dynamiek is veranderd naar zoveel mogelijk verkrijgen van informatie, naar zoveel mogelijk afketsen van laagwaardige of niet gepaste informatie.

Dit is echt een wezenlijk verschil met 25 jaar geleden, en heeft een belangrijk effect op de werking van onze democratieën.





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-09-2024 15:57 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Toch maar eens een poes kopen dan


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-09-2024 16:06 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-09-2024 16:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 september 2024 15:57 schreef Dypfrys het volgende:
Toch maar eens een poes kopen dan


lijkt me slim. is toch zo'n 50% van het beeldmateriaal op de Interwebz.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-09-2024 19:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2024 15:19 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Sowieso komt er een spatie na dit soort leestekens, dus je gebruikt ze verkeerd.
Dit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-09-2024 19:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2024 15:37 schreef ElitE het volgende:
Nouja van mij mag je door met je lynchpartij van Matthijs.

Maar ligt het probleem niet veel breder? We hebben internet en social media en grote verbondenheid. De drempel om iets te versturen is zo belachelijk laag dat dit tot een algemene kwaliteitsinflatie van geschreven inforomatie heeft geleid.

Vroeger moest je geld hebben voor papier en opgeleid zijn en moest je informatie beperken tot wat er paste op papier en zat je ook nog met verzendtijd. je kan maar 1 brief per keer versturen dus denk je wel na wat je erin zet. Dichter naar het nu zat er nog een flink stuk selectie tussen mensen en geschreven media. Niet iedereen met een mening kon iets in een krant zetten. simpel weg door de beperkingen van het media format wilde men kwaliteit hoog houden en zat er meer redactie en moderatie op inhoud. Journalisten redacties en andere mensen in die selectie waren al snel hoger opgeleid, werkend en professioneler. Dat is niet alles hosanna omdat je ook een gevestigde orde hebt die niet altijd even neutraal is.



Dat is nu kwijt er is een bijna onbeperkt volume op media. en dat zorgt er juist voor dat bagger er moeilijker uitgefilterd wordt. De drempel om nu een eigen groot platform te hebben is absurdlaag, als je je poes maar laat zien kun je nu een uitzonderlijk goed inkomen hebben.

Die overvloed aan lage kwaliteit informatie vs hoge kwaliteit informatie zorgt ervoor dat focus en selectie super belangrijk zijn geworden. De dynamiek is veranderd naar zoveel mogelijk verkrijgen van informatie, naar zoveel mogelijk afketsen van laagwaardige of niet gepaste informatie.

Dit is echt een wezenlijk verschil met 25 jaar geleden, en heeft een belangrijk effect op de werking van onze democratieën.




En dit is helemaal de spijker op de kop. Ik mag tegenwoordig andere docenten opleiden, en krijg heel veel lesbezoeken van mensen die van mij het vak willen leren. Maar volgens mij ben ik helemaal niet zo'n goede docent, maar holt het gemiddelde niveau van de beroepsgroep met sprongen achteruit. De lat ligt op allerlei niveaus veel te laag.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-09-2024 10:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-09-2024 10:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2024 10:28 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-carice-van-houten/




Nou vooruit. Hier heeft ie een punt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 28-09-2024 11:56 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Ik moest zelfs even lachen toen hij begon over emotionele incontinentie, die ga ik onthouden


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-09-2024 13:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik denk dat JD nu heel content is nadat ie de goedkeuring van Bassie heeft gekregen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 28-09-2024 13:40 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

[This post accidentally left blank]

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 28-09-2024 13:42]


Winter is coming


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2024 15:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 september 2024 13:05 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik denk dat JD nu heel content is nadat ie de goedkeuring van Bassie heeft gekregen.




Ik vind dat toch wel vreemd om over jezelf in de derde person te praten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 28-09-2024 16:13 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Ja want Jan Dijkgraaf heeft een ZM-account.

Wat gebruik je Bram want dat willen anderen hier vast ook wel een keer proberen.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-09-2024 20:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 28-09-2024 20:57 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Tja, ze pompen meer olie op dus meer gas om af te fakkelen.

De boel was allicht schoner geweest als Shell daar was gebleven, daar zou ik wel op durven inzetten. Ik gok dat Shell er wel wat beter in is dan die smeerkezen die er nu zitten.

Maar laat het maar aan die XR lui en soortgelijke wappies over om te denken dat als Shell maar weg is, dat het dan wel goed komt met de wereld.

Over de wereld gesproken, lijken we toch wel over de piek van de olieconsumptie te zijn, welke zich al een paar jaar aan het stabiliseren is op 100000 MBOD.


Winter is coming


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2024 21:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 september 2024 16:06 schreef Natural Disaster het volgende:



Zelfs als je een objectief en genuanceerd en vooral realistisch betoog zou willen horen over hoe het echt zit (dat wil je helmaal niet), je zou het denk ik niet eens snappen. China foet het I.i.g. beter dan ons qua energietransitie en groen opgewekte energie


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-09-2024 21:57 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-09-2024 5:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Gelukkig is daar voldoende bluswater in de buurt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen