![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Mijn bingokaart is bijna vol! Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
https://nos.nl/collectie/13871/artikel/2459892-kunnen-we-met-nieuwe-technieken-klimaatverandering-fiksen quote: Tijdens die extreme regenbuien vorig jaar hebben veel mensen verklaard dat het extreem zout smaakte en prikte op hun lippen. Toeval? [/conspiracy] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Nog nooit van gehoord, waar haal je dat vandaan? ik weet wel een poepfontein smaakt ook ... anders. Maar dit gaat over cloud seeding kleine zoutkristallen in de lucht brengen, voor condens om aan te hechten. Op geen manier krijg je het dan voor elkaar dat zo'n wolk zover moet reizen en dat het in Enschede pekel regent. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Haha waar gáát dit weer over I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Over marine cloud brightening. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Ah, moet er nog even over lezen, maar verbaast me niet dat in Enske gebeurt! No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Punt 1 Ja en wolken komen ook ver dat snap ik. Maar het versproeien van zeewater is bedoeld om als startdeeltje te beginnen voor vocht in de atmosfeer om aan te condenseren. Voor het grootste deel moet er nog niet zout water bij, zout zou een minimaal percentage hebben. Wil je zout merkbaar proeven dan moet je wel boven de 1% en eigenlijk wel hoger zitten. isotoon water 0,9% smaakt anders dan gewoon water maar je zou het niet direct als zout bestempelen. Zeewater is uitzichzelf 3,3 % zout. Wil je water in Enschede proeven met een zoute smaak, dan mag er dus niet meer dan 1 a 2 keer het volume aan condens bij om de zilte smaak te behouden. Dat opzichzelf is al lastig want als een wolk eenmaal hoog in de lucht is komt er doorgaans een hoop atmosferisch vocht bij met condenseren. Als je het hebt over enschede dan moet het ook nog eens een flinke afstand reizen en gezien lucht mengt moet de zilte lucht ook niet mengen met zoetere lagen of andere wolken. Dat alleen lijkt me al onwaarschijnlijk. Maar stel dat het zo is en er hooguit een verdubbeling van vocht bij is gekomen om op een proefbaar 1,5% zout te komen dan moet de helft van die wolk dus direct voorkomen uit de productie van die marine cloud seeding. Kijken we naar het kaartje dan zie je een oppervlakte in Nederland van circa 40*10 = 400kM2. Als je dat doet x 70mm regen en /2 = 140 miljoen M3 water. Dat is het volume wat een cloudseeding machine direct in de atmosfeer gepompt zou moeten hebben. Aangezien mengen met atmosferisch vocht minimaal zou moeten zijn moet je uitgaan van een gecentreerde productie locatie en dit moet ook nog eens in relatief korte tijd de atmosfeer in geblazen worden. Volgens mij heb je daar een gigantische grote opvallende kostbare installatie voor nodig, ik ben niet bekend met een groot project als deze. Dit is het volume wat 450 van de grootste olietankers, of 7 dagen afvoer van de maas. Laten we dan ook niet vergeten dat het er op de kaart uitziet dat de er nog een veel groter deel in Duitsland is gevallen. Punt 2 Als zout proefbaar is zit het dus bijven de 1% en eerder richting de 1,5 -3 %. Vanaf 1% noemen we water brak, en dat heeft niet de meest positieve benaming omdat de meeste planten en vooral gewassen echt niet tegen kunnen. Vraag maar even aan Zeeuwen wat ze vinden van brakwater bij hun akkers. Met brakwater, en zeker dat volume zouden de meeste planten enorme problemen krijgen vergelen en doodgaan. en dat op massale schaal in tuintjes, bermen akkers en bomen. Ook hebben boeren daar nog jaren last van. Dat zout moet echt uit de bodem spoelen. Zoiets zou nieuwswaardiger zijn dan dit soort huurwoningen. Bovendien zou je met zulke hoeveelheden zelfs witte zout resten kunnen zien in de bakstenen. In Zeeland kruipt er nog zout op via de muren van de watersnoodramp in 1953... Tegenpunt 1 Als ik in de zomer weleens onder de douche stap, proef ik ook zout water. Dit soort buien kwamen na zeer heet weer. De dag ervoor was het 30C, de dag zelf 25C. https://daggegevens.knmi.nl/klimatologie/dag?date=2024-07-20&station=290 https://daggegevens.knmi.nl/klimatologie/dag?date=2024-07-21&station=290 [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 30-04-2025 11:05] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Dat is het oude zweet dat via je voorhoofd in je mond spoelt. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Zweet in je broekje I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Dit waren mensen uit Den Haag. Vlakbij TU Delft dus. Volgens mij hebben we geen idee wat er exact gebeurt als je bestaande wolken gaat volblaffen met zeewater. Maar lijkt me meer doen alleen zonlicht wegkaatsen, wat ik trouwens ook een vrij infantiel concept vind, alsof we daar op zitten te wachten. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Ja is het spreken van mensen die op 10a15 km van TU Delft wonen voldoende associatie om uit te gaan dat er marine cloud brightning heeft plaatsgevonden? Ik kom net zo goed uit de buurt, ik zal voor je opletten. quote: Tuurlijk willen we dat niet zomaar. Dat is net zo onwenselijk als we stoffen die al miljoenen jaren in de aardkorst zitten massaal gaan onttrekken en gasvormig in de atmosfeer in brengen. Moeten we daar dan ook niet voorzichtig mee zijn, en als we al zover zijn moeten we er niet iets mee? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Ik doe even een XXL-etje: Minder mensen, minder nodig. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Dan gaan we gewoon weer meer gebruiken zodat we weer gigantische Cadillacs met v8 motoren kunnen rijden. Alleen wilders is van de minder minder minder. ![]() Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Nee ik vroeg me af of het toeval was. Maar tof dat je het voor me in de gaten gaat houden ![]() quote: Als we er al iets mee moeten wat mij betreft niet mbv geo-engineering. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Ik ben toch wel wat verbolgen dat m'n collega's me niet bij al deze samenzweringen betrekken ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Hopelijk worden er morgen tijdens de lustrumborrel wat enveloppen Europees subsidiegeld uitgedeeld, want anders.... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
.. ga ik voortaan mooi op dit forum de waarheid over klimaatverandering posten. Dat zal Timmerfrans leren! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Goed bezig daar in Florida ![]() https://www.flsenate.gov/PublishedContent/Offices/2024-2026/President/Documents/Senate_Passes_Bill_To_Protect_Floridians_from_Geoengineering_and_Weather_Modification.pdf Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Toch is dit goed. Zolang we niet precies weten wat geo-engineering doet moeten we er voorzichtig mee zijn. En er zijn ook excessen. Zo kan particulier deugvolk tegen betaling Heliumballonnen gevuld met glittermateriaal laten opstijgen door bedrijfjes die het uitbuiten van dom deugvolk wel zien zitten. Ik zit nu niet bepaald te wachten op zo'n semi plasticsoep in de stratosfeer, bovendien zal het meeste toch wel vrij snel neerdwarrelen en fungeren als random vervuiling. [Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 03-05-2025 15:56] Winter is coming ![]() |
|
Gisteren trouwens geen bruine envelop met het zegel van Timmerfrans mogen ontvangen. Vreemd. Ik ben toch echt in het bezit van een universitair masterdiploma. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Had ie dat beloofd dan? En wat heeft het met geo-engineering, of het klimaat, of de vervuiling daarvan te maken? Winter is coming ![]() |
|
:') No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Ik sla alleen maar groene kletspraat uit omdat ik via mijn alma mater meegraai in de Europese belastingpoet. Naar het schijnt... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |