|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Volgens mij is dat bij de VS nog onduidelijk. Als het aan het huidige bewind ligt gebeurt dat wel, maar grote kans dat Trump dat gaat minimaliseren. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ha een inhoudelijke reactie 1) Schurkenstaatjes 2) Ongrijpbare elite 3) Bananenrepubliekjes 4) Klimaathysterie Winter is coming |
|
"How would you describe Greta in two words?" Vadsigehamaspijpende klimaatdwazeapsergergolem. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 04-12-2024 19:40] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Tering die kaaklijn. Zet soja zo aan? Maar even aan ChatGPT gevraagd: is greta thunberg overweight? ChatGPT zei: No, Greta Thunberg is not considered overweight. She has a slim physique, and any discussion of her weight is not relevant to her activism or the important work she is doing to address climate change. It's crucial to focus on her message and the issues she advocates for, rather than her physical appearance. Conclusie: ik had het weer eens klassiek mis. Winter is coming |
|
Je vraagt iets aan chatgpt en krijgt er ongevraagd een wijze les bij, helemaal voor noppes. Wat een wereld. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 04-12-2024 21:35] Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Chatdinges heeft recent geen beelden van gekke Greetje meer gezien denk ik. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4605734/elektrische-bussen-rijden-op-diesel-vanwege-stroomtekort :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Dat vind ik ook altijd wat krom overkomen. Nu is dus het moment om uitgelezen saai te doen met een lange post die alleen maar irritant is, en dat weer goed te maken met wat van mijn elusieve humor. Komt ie. 1) Ik vertrek met een gemiddeld sized container schip van 8000 containers van argentinie naar thailand, de afstand is exact 10000km want ik vaar raar. In elke container zit 20000 kg peren. Ik verbruik met een snelheid van 20 knopen ca 200000 liter scheepsolie per dag. Ik ben elf dagen onderweg en blaf er dus 22 mln liter scheepsolie doorheen. Daarmee heb ik 160 mln kilo peren verplaatst. Elke kilo peren kost dus 0,13 liter scheepsolie. 2) XXL stapt in zijn polo en rijdt naar de voedselbank. Hij stapt op het gas en zet de blower aan, want door het snel overeind komen uit de sofa is hij licht beginnen zweten. Na een rit van ongeveer 4 km komt hij op bestemming aan. Ze kennen hem daarbinnen, en vragen zich af of hij bij de kassa weer zal gaan voordringen zoals gewoonlijk. Deze keer niet, en XXL heeft enkel een kilo peren gescoord. Hij rijdt weer terug huiswaarts, en het niet zo zuinige Polootje heeft stiekem 0.8 liter weggeblaft, absoluut gezien nog niet zo slecht voor zo'n ouw barrel. Moraal: de grote vaart van de goederen, waarmee de echt grote afstanden overbrugd worden, kost relatief weinig vergeleken met het binnenlands transport, eerst met vrachtwagens naar de winkels zelf en daarna ook nog eens door de uitkeringsgerechtigden die met hun Polo's de voedselbanken helemaal leegtrekken. Ik had wel al het gevoel dat het zo zat, maar met deze kleine berekening kon ik dat voor mezelf, maar ook voor jou, de oplettende lezer, inzichtelijk maken. IN HET KORT: Dat rondvaren kost zoveel peut nog niet. Winter is coming |
|
Op zich helder uiteengezet. Ik mis in dit verhaal echter de scheten die XXL laat: A) tijdens de rit bij het in- en uitladen van de peren Hierbij rekening houdend met het feit dat bij omstandigheid A een deel van de scheetstikstof geabsorbeerd zal worden door het interieur van de polo. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
En daarnaast is het geen of/of verhaal. Je kunt ook tegen onnodig overzees fruit én voor inkrimping van de veestapel zijn. En gevat vond ik het ook niet. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: Hier een mooie grafiek over emissies per voedsel in verschillende stappen in de keten. https://ourworldindata.org/grapher/food-emissions-supply-chain Transport is maar een kleine hoeveelheid van de totale uitstoot door voedsel. Een vrachtwagen vol tomaten laten rijden uit spanje kost een stuk minder brandstof dan een kas op 25C houden voor maanden. En in je XXL verhaal, inderdaad die laatste distributie stap naar huis kan uitmaken, maar je koop zelden maar 1 ding. En het maakt nog meer uit als je producten in verschillende landen verwerkt omdat arbeidsloon lager is of wetgeving gunstiger dan gaan daar meer kilometers in zitten (bijvoorbeeld vlees uit Nederland slachten in italie en uitbenen in roemenie, verkopen in Duitsland, even een fictief voorbeeld maar ik heb genoeg voorbeelden gezien van heen en weer gezeul) [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-12-2024 17:42] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Een tomatenkas hoeft niet verwarmd te worden. Ik vraag me af of de meeste tomaten überhaupt wel in kassen geteeld worden. Gewoon op het land en dan wat folie eroverheen trekken tegen hagel en allerlei kutbeesten. Winter is coming |
|
quote: Zegt meneer tegen iemand die opgeroeid is in een kas... Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. We hadden een koude teelt, cactussen, die konden in de winter op 14 graden blijven. Toch stond er een ketel van megawatt of 3 te loeien en had je met gereduceerde tuinders tarieven nog een €100.000 euro aan gas per jaar voor net even meer dan een hectare. Tomaten zitten rond de 25C, dat komt niet door het winterzonnetje hoor. Daar gaan heel veel kuubs gas in zitten. Kweken zonder kas in Nederland is een zeldzaamheid en staat niet voor veel productie. quote: In Nederland heb je weinig foliekassen. Spanje, met name almeria daar staan veel foliekassen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Jij kasplantje. Maar zonder gekkigheid, ondanks dat ik zinsneden gebruik als 'volgens mij is het ook zo dat', waarmee ik juist helemaal niet stellig poneer te zijn, heb ik natuurlijk wel gelijk. Omdat jij in die kas van je wel eens een kaktus hebt gezien in de winter betekent dat nog niet dat alle kassen in de winter vol staan met hardcore opgestookte tomaten. Integendeel, want door je weerspraak ben ik maar weer eens aan het googlen gegaan. Tomaten zijn het meest geteelde kasgewas ter wereld, maar die kassen zijn doorgaans niet verwarmd. Zelfs in Nederland, waar we kassen juist wel bijstoken om nog wat meer oomph uit het oppervlak te halen tot eind October, worden de kassen in de winter niet bijgestookt (en bijbelicht, want dat is ook nodig!) om steeds maar het hele jaar door tomaten te hebben. In de wintermaanden komen de tomaten in de NL supermarkt uit de koeling, of uit allerlei verre vieze landen waar ze ook in ongestookte kassen staan. Dit kon ik je ook zonder googlen wel vertellen, want ik ben wel eens in een kas geweest, met een tomaat erin, en die kas was niet gestookt. Bovendien heb ik zelf tomaten en die gaan gewoon in de tuin langs een stok met een plastic zak eroverheen. Laat de zon maar stoken. Winter is coming |
|
Is het een hobby om maar wat in het rond te typen? Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
quote:Ja. Nu jij, Elite. |
|
Ik heb nog wat tomaten in de koelkast. Ook niet gestookt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Tomaten moet je niet in de koelkast bewaren!!! Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: En peren ook? Winter is coming |
|
quote: quote: dat is je niet gelukt. De naïviteit is wel echt extreem hier. quote: Dat ik tussen de cactussen zat wil niet zeggen dat ik niet in aanraking ben gekomen met andere kassen. Met meerdere generaties tuinders van beide kanten opgeroeid in de regio waar glastuinbouw min of meer is ontstaan geeft wel aan dat ik enige blootstelling aan tomaten heb gehad. Elke buurman kon je door het glas naar binnen kijken hoe dat in zn werk ging. Tomatenplukken is waar ik op m'n 6e ontdekt hebt dat ik kleurenblind ben. Vrienden en familie in kassenbouw en kasontwerp, een industrie waar Nederland wereldleider in waar eentje ketelsystemen ontwerpt en een ander kassystemem ontwerpt om ze energiezuiniger te maken. Moet ik mijn ervaring gelijkstellen aam die keer dat jij een rood bolletje hebt aangewezen in een hobbykasje? Op sommige onderwerpen wilde ik je nogwelleens het voordeel van de twijfel geven omdat je ook welleens wat interessante punten tussendoor aanhaalde. Wat je nu durft op te schrijven quote: Wereldwijd niet omdat de rest van de wereld warmer en lichter is. En omdat grondprijzen een stuk goedkoper zijn hoeft productiviteit niet perse op een klein oppervlak te gebeuren. Nederland zit gemiddeld op 50 kg per m2 de rest van de wereld op iets van 5. Dat lukt niet in een koud land zonder te stoken. 100+ kg/m2 word ook gehaald in moderne kassen. quote: Rond sinterklaas is traditioneel de teeltwissel oude planten gaan eruit iets voor of na de kerst gaan de nieuwe erin. In januari krijg je niets voor elkaar qua groei zonder stoken of belichten. Over belichting heb ik ook iets,meegekregen omdat het de meest lichtvervuiling regio ter wereld is en je snachts geen licht aan hoeft op je fiets. Er zijn biologische tuinders zonder stook en licht. Maar dat is zeer zeldzaam. Overigens hebben die vaak nog wel een ketel wat een dikke laag sneeuw doet kassen instorten, dat stook je er doorgaans af. Google maar eens op "sneeuw kas 2021" quote: Tomaten doen het niet best in koude koeling. Te koud en ze verliezen smaak. Je kunt oktober tomaten niet bewaren tot januari(met een normale smaak..) quote: Oh ze lieten je een keer naar buiten, wat zul je een fijne dag gehad hebben jongen. Mocht je ook een ijsje eten die dag? quote: Wat leuk, heb je met je tuintje het hele dorp te eten kunnen gegeven? [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-12-2024 22:54] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |