![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Jij komt denk ik dan ook alleen maar in aanraking met asielzoekers die willen werken of op zijn minst doen alsof. Het grootste gedeelte wil in ieder geval niet werken. Of ze denken dat ze het willen, doen het een paar dagen en gooien daarna het bijltje er bij neer. De statistiek is daar heel helder over, gewoon opvraagbaar bij het CBS. Ik weet een statistiekje uit het hoofd: van alle asielzoekers is zelfs na 10 jaar inburgeren nog maar van 28% betaald werk de voornaamste bron van inkomst. Winter is coming ![]() |
|
Er is een kentering gaande, vooral onder de groepen die ik al noemde. Maar het aantal met een uitkering is natuurlijk nog steeds absurd hoog. Niet werken loont ook nog gewoon teveel in ons land.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
|
quote: Laat die statistiek maar zien waar staat dat dat komt omdat ze niet willen werken. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Zit inderdaad vaak heel complexe problematiek achter. Maar goed: het is ook raar om de waarde van mensen aan economische opbrengst te koppelen. Ontopic: die economische denkwijze is ook wat ons klimaat vertieft. Vooral omdat het niet klopt: schade aan milieu en omgeving worden namelijk niet doorberekend. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Als de toegepaste depositiewaardes anders zijn zullen ook de te nemen maatregelen anders zijn. Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen? Maar wel vast blijven houden aan die onrealistische depositiewaardes en de daarbij verzonnen maatregelen waarvan nu al vaststaat dat daarmee de verzonnen doelen halen kansloos is. Rottumerplaat, onbewoond maar overschrijdt nu al 2.5x de stikstofnorm. Zie ook onderstaande quote van ND. quote: [Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 26-01-2025 17:04] Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
quote: Laat jij maar een keer zien dat ze dat wel willen. En 'pharmacy' telt niet. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
quote:Ja nou ja, ik ben geen extreme wappie, maar als je dat boek van Klaus Schwab leest bijvoorbeeld, of de ontwikkelingen in landbouw volgt waarbij ze eigendomsrechten voor zaad willen vastleggen voor grote bedrijven, of alles willen controleren m.b.v. big tech. Dan ontstaat bij mij ook wel het vermoeden dat bepaalde overheden hele andere bedoelingen hebben met hun beleid... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Deze docu vind ik wel interessant over dat onderwerp: https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/kijk/afleveringen/2013-2014/de-strijd-om-het-zaad.html Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Snap je zelf nog wat je zegt? De ene keer wek je de indruk dat je pro extreme maatregelen bent en de andere keer alsof je pro boer bent. Klaus Schwab??? ![]() ![]() ![]() Wat voor bedoelingen bedoel je dan? Het kapot maken van agrariers, visser en als gevolg daarvan ook de burgers de ellende in helpen? Daar zouden we het dan over eens kunnen zijn al dicht ik die zwarte piet niet aan het huidige kabinet toe. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
https://x.com/fmeeus1/status/1853800486035489055 quote: https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/report/IPCC_AR6_WGI_Chapter12.pdf [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-01-2025 18:06] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Kom er maar in Fjoesjon ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Goede bijdrage. Ik heb met verbazing kennis genomen van de eigen stelling van IPCC dat de zeespiegel niet meetbaar is gestegen. Ze verwachten wel zeespiegelstijging tegen 2050. Verder claimen ze van heel veel dingen geen bewijs te hebben, maar wel van de toename van de gemiddelde luchttemperatuur, en de afname van de periodes van hevige kou. Misschien maakt dat he wel geloofwaardiger ofzo. Dat we het dan maar op zijn minst het erover eens gaan zijn dat het warmer wordt. Winter is coming ![]() |
|
quote: Dit is niet '1 tabel', dit is ongeveer 1/3e van de betreffende tabel. Voor het punt over observaties maakt het niet zoveel uit, maar toch. Weet diegene wel wat die tabel echt zegt? Hoef je zelfs niet al die 6000 pagina's voor door te lezen. Maar goed, als diegene dat wist, waren de conclusies niet zo ongenuanceerd neergezet (naast dat er conceptuele fouten inzitten). Dit is uiteindelijk een platgeslagen weergave van de trends (geobserveerde, want de voorspellingen heeft de kopieerder er maar even uitgelaten). Gebaseerd op vele studies, van lokaal tot regionaal (wat op klimaatschaal flinke regio's zijn) tot globaal, en op basis van statistiek en/of expert judgement van een waarschijnlijkheid voorzien. Eerst samengevat per continent (met elk een regio orde grootte 5) en over de oceanen (stuk of 15 'regio's?), niet te zien in deze tabel, daarna samengevat voor de hele wereld (deze tabel). Wat laat zien dat het met deze methode het globaal tot nu toe wel mee lijkt te vallen. Alleen sla je natuurlijk heel veel signaal dood als je iets als klimaateffecten globaal 'samenvat', zeker met de tijdschalen waar we het hier over hebben. Simpel voorbeeld voor Europa: 12.5.4.1 (je ziet het ook in tabel 12.7) "There is high confidence of an observed increasing trend of river floods in Western and Central Europe (WCE) and medium confidence of a decrease in Northern (NEU) and southern Europe (MED)." Dat is dus niet zichtbaar in de uiteindelijke globale samenvatting. Terwijl we 'hier' (CWE) er dus wél volgens deze methodologie last van hebben; en in de rest van Europia niet. Tsja, kan je als kopieerder wel tof lopen doen in je tweetje dat er niets veranderd is... edit: temperatuur laat zich wat makkelijker globaal samenvatten, of beter, dat zegt iets meer (als driver om de Aarde niet in entropie te laten vervallen). Maar heeft natuurlijk ook flinke ruimtelijke variatie. Meeste warmt toch wel op lijkt het. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-01-2025 17:57] No dogs, no masters. ![]() |
|
Punt is dat het klimaatbeleid grotendeels is gebaseerd op worstcase scenario’s uit het IPCC-rapport. Oftewel modellen die een gevoel van urgentie creëren dat niet altijd gerechtvaardigd is. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Dat is niet het punt van waar ik op reageer. Klimaatbeleid is vooral zo lang mogelijk niks doen tot nu toe. Maar ja, dan worden die worst-case scenario's vanzelf waar. Een gevoel van urgentie voor oplossingen is juist belangrijk, juist omdat dit soort problemen niet acuut zijn wel telkens moeilijker worden om tegenop te werken. Bij overwegingen wat we zouden moeten doen wordt zeker ook naar die worst-case scenario's gekeken, raar om daar geen rekening mee te houden ![]() Simpelweg het idee dat de investeringen die je nu doet op de korte termijn sowieso goed werken, en eventuele langetermijnoplossingen niet in de weg zitten. Maar ja, je kan ook wachten tot het te laat is, en/of je nog zwaardere investeringen nodig hebt. No dogs, no masters. ![]() |
|
![]() ![]() ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Worstcase in je broekje. ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Tsja. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ja, maar komt dit nu doordat het meer en heviger regent of door de alsmaar (spreektaal) groter wordende invloed van de mens op de omgeving? Het was nu laatst ook zo in Duitsland dat die overstromingen vooral kwamen door een gebrek aan overstroomgebieden stroomopwaarts. Boeren en buitenlui waren het beugeraakt dat hun akkertjes en tuintjes overspoelden en hadden over de hele stroomopwaartse linie van.. was het de Elbe?.. maatregelen genomen. En nu moet dus in het jaar 2025 de volle hoeveelheid water, zonder ook maar ergens de mogelijkheid te hebben gehad om een lullig gebiedje te overstromen, door die steden heen. En die steden maken meer lawaai dan Boerken de Wroetere die zijn bieten weer kan weggooien. En nu horen we het dus. Ik zeg alleen maar dat dit ook onderdeel van het 'probleem' kan zijn, ik ontken niet dat het warmer wordt en het meer regent. Periodes van warmte en meer regenval treden historisch ongeveer om de 2000 jaar op, en we zijn nu gewoon aan de beurt, en kunnen daar ook niets aan veranderen. Winter is coming ![]() |
|
quote: Ja. quote: Wat is 'laatst'? Als je 2021 bedoelt, dat was niet de Elbe (en niet alleen Duitsland). Tuurlijk heeft de mens in dat gebied eeuwenlang allerlei dingen gedaan die het probleem erger maakten, niet in het minst dat we altijd zo gezellig dicht op het water willen wonen. Maar dat toen de boel overstroomde kwam vooral doordat er pleurisveel water in een heuvelachtig gebied was. Trouwens, als het dan bovenstrooms al overstroomd was... Was er nog steeds een overstroming. Weet niet of die statistieken dan heel anders uitpakken. In euro's schade vast, maar hier ging het over overstromingen an sich. quote: ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Duim in je broekje. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
![]() |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |