IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Waar tokkies en wappies klimaatwetenschap uitlachen zonder goede argumenten (klimaatveranderingstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 10:30 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2025 19:41 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Ze zijn nu aan het overleggen wie en welk antwoord ze gaan geven.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 10:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb toevallig zelf veel onderzocht op gebied van landbouw. Meino Smit kan het altijd wel goed uitleggen, vind ik. Maar er zijn dus nogal wat mythen over de Nederlandse landbouw en veeteelt. Als antwoord op de vragen van ND.

https://archive.is/uGaM1

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-01-2025 10:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2025 11:18 schreef Natural Disaster het volgende:
Zijn er hier nou echt users die oprecht geloven dat we alle monden kunnen voeden enkel uit biologische teelt en zelftuinprojectjes zoals dat van Bassie?

Dan zul je minimaal dezelfde opbrengst moeten hebben als met de huidige teelt wat al discutabel is. En ik kan moe ook niet aan de indruk onttrekken dat die oogst vaker tegen kan vallen door mislukte oogsten omdat men hun produkten enkel water mag geven en ziektes dus niet of nauwelijks bestreden kunnen worden.

Ja, dat kan ondanks de door jou genoemde nadelen; die zelftuinprojectjes even buiten beschouwing gelaten. Scheelt een hoop als we niet zoveel vlees eten/exporteren, bijvoorbeeld. Maar volgens mij is dat niet eens noodzakelijk om binnen Nederland compleet zelfvoorzienend te kunnen zijn. Bepaalde producten gaan we wel kwijtraken natuurlijk, als we niets meer importeren.

Wageningen heeft meerdere studies gedaan naar dit soort dingen, heel interessant.

edit: nou, tadaaaa, zie die bassie!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-01-2025 10:44]

No dogs, no masters.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 10:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Kort samengevat: meer extensieve landbouw en veeteelt, de échte kosten meerekenen, dus ook schade aan milieu en omgeving, minder emissie, méér land naar de boeren, meer mensen die als boer werken, en stoppen met al die goederen over de hele wereld inkopen en verkopen en juist lokaal gaan produceren en verkopen.
Betekent eigenlijk dat alle politiek het verkeerd aanpakt: links door boeren enkel als vervuilers neer te zetten van wie land en vee moeten worden afgepakt, rechts door eenzijdig in te zetten op de agro-industrie die alles naar de knoppen helpt....

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 26-01-2025 11:08 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2025 19:41 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Ze zijn nu aan het overleggen wie en welk antwoord ze gaan geven.

Kijk nou, met z'n tweeen.

De ene lult maar zegt niks en van de ander moeten we maar minder vlees gaan eten.

Wie is er nu nog niet overtuigd?

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 11:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik blijf gewoon vlees eten in elk geval. Voor dat nobele doel ga ik zelfs binnenkort mijn eigen vee houden en uiteindelijk slachten.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 11:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 11:08 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Kijk nou, met z'n tweeen.

De ene lult maar zegt niks en van de ander moeten we maar minder vlees gaan eten.

Wie is er nu nog niet overtuigd?
Meer boeren, meer landbouwgrond, minder industrie. Minder bullshit en meer echt werk in landbouw en veeteelt, maar dan door Nederlanders en niet door uitgebuite arbeidsimmigranten. Dus je slaat nog twee vliegen in een klap ook, want je kunt alle Oost-Europeanen uit de boerenbedrijven en distributiecentra houden. Zeker de helft van immigratieproblemen al getackeld, maar nu zonder hypocriete kutpraatjes van VVD'ers die enerzijds alle immigranten voor goedkope arbeid binnenhalen, maar net doen of alles door moslims of vluchtelingen komt...

Naja, als jij liever de problemen in stand houdt vanwege jouw luxe leven en rechtse internetbubbel moet je dat zelf weten natuurlijk...

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 26-01-2025 11:21]

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 26-01-2025 11:30 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Je kunt je inderdaad ook laten leiden door vogelpoepjespolitiek.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 11:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Tja. Ik verwacht niks meer van politiek, eigenlijk.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-01-2025 11:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 11:20 schreef bastianus het volgende:
Minder bullshit en meer echt werk in landbouw en veeteelt, maar dan door Nederlanders en niet door uitgebuite arbeidsimmigranten. Dus je slaat nog twee vliegen in een klap ook, want je kunt alle Oost-Europeanen uit de boerenbedrijven en distributiecentra houden.

Leuke theorie.

Wat ik echter als werknemer in de distributie merk is dat er amper mensen zijn te krijgen die dat werk willen doen. Het geld wat die jongens betaald krijgen kun je als 'native nederlander' namelijk ook krijgen door gewoon je handje op te houden.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 26-01-2025 12:25 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 10:48 schreef bastianus het volgende:
links door boeren enkel als vervuilers neer te zetten van wie land en vee moeten worden afgepakt, rechts door eenzijdig in te zetten op de agro-industrie die alles naar de knoppen helpt....

Ik weet niet over welke "linksen"je het hebt maar ik ken er geen een die het land wil afpakken.
En het meeste "afgepakte"(ook al zo een rare term, alles wordt gewoon netjes gekocht in Nl), land is vooral naar andere boeren gegaan of voor bijv woningbouw of aanleg bedrijventerrein.

“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 26-01-2025 12:33 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 11:33 schreef bastianus het volgende:

Tja. Ik verwacht niks meer van politiek, eigenlijk.

Het om de brei heen lullen gaat je goed af.

Die hele shit draait om die ridicule depositiewaardes die overeenkomen met een vogelpoepje.

Met realistische waardes hadden we de shit niet die ons nu voorgeschoteld wordt.

Maar jij gaat ondertussen wel blind mee met die shit.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 26-01-2025 12:36 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 11:50 schreef XXL het volgende:
Leuke theorie.

Wat ik echter als werknemer in de distributie merk is dat er amper mensen zijn te krijgen die dat werk willen doen. Het geld wat die jongens betaald krijgen kun je als 'native nederlander' namelijk ook krijgen door gewoon je handje op te houden.

Is dat inclusief of exclusief toeslagen?

En zo slecht zal het doorgaans niet zijn anders zochten ze wel werk in hun thuisland, toch?

Hier verderop wonen 2 (zegge: twee) Polen, werken beiden als orderpicker, maar wonen wel in een woning die voor Corona al 1300 per maand huur op moest brengen.

Waar doen ze dat dan van volgens jou want dat lijkt me van enkel twee minimumlonen zonder toeslagen niet te doen?

Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 26-01-2025 12:47 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 12:33 schreef ANaturallyDisaster het volgende:

Die hele shit draait om die ridicule depositiewaardes die overeenkomen met een vogelpoepje.

Met realistische waardes hadden we de shit niet die ons nu voorgeschoteld wordt.

ah, een professor in ecologie. Leg eens uit aan een leek zoals ik waarom de KDW onrealitisch zijn? Welke waarden zijn wel realitisch? Hoe houden die de natura 2000 -gebieden in een goede staat?

“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson

Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 26-01-2025 12:51 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

Misschien is het een idee om eens verder te kijken dan enkel een forum.

Bastianus is dit keer niet zo uitgebreid met zijn antwoord maar vaak associeer ik hem met een kapper want dan lult hij twee uur in een kwartier en heeft hij op het eind nog niks gezegd.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 26-01-2025 12:55 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 11:20 schreef bastianus het volgende:
Meer boeren, meer landbouwgrond, minder industrie. Minder bullshit en meer echt werk in landbouw en veeteelt, maar dan door Nederlanders en niet door uitgebuite arbeidsimmigranten. Dus je slaat nog twee vliegen in een klap ook, want je kunt alle Oost-Europeanen uit de boerenbedrijven en distributiecentra houden. Zeker de helft van immigratieproblemen al getackeld, maar nu zonder hypocriete kutpraatjes van VVD'ers die enerzijds alle immigranten voor goedkope arbeid binnenhalen, maar net doen of alles door moslims of vluchtelingen komt...

Naja, als jij liever de problemen in stand houdt vanwege jouw luxe leven en rechtse internetbubbel moet je dat zelf weten natuurlijk...

Dit ligt nogal ver van mii af maar wel leuk om even te lezen hoe je dat zo voor je ziet

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-01-2025 13:00 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die Oost-Europeaanse arbeidsmigranten werken tenminste nog. Dat kun je van die parasieten die uit Afrika en het Midden Oosten aan komen waaien niet zeggen want die teren volledig op zuurbetaald belastinggeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-01-2025 13:02]

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 13:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 11:50 schreef XXL het volgende:
Leuke theorie.

Een hoop van die dozenschuifbedrijven zijn kats nutteloos. Weg ermee. Mensen die verrekken te werken: keen keld of echt het minimale. Bullshitbanen als al die coaches en consultants, want er bestaat ook nutteloos hoogopgeleid werk: opbokken. Nog meer bezuinigen op hbo's en universiteiten: hoera! Terug naar praktisch en nuttig werk.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 13:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 12:51 schreef Schweinhein het volgende:
Misschien is het een idee om eens verder te kijken dan enkel een forum.

Bastianus is dit keer niet zo uitgebreid met zijn antwoord maar vaak associeer ik hem met een kapper want dan lult hij twee uur in een kwartier en heeft hij op het eind nog niks gezegd.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-01-2025 13:37 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 13:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 13:00 schreef Natural Disaster het volgende:
Die Oost-Europeaanse arbeidsmigranten werken tenminste nog. Dat kun je van die parasieten die uit Afrika en het Midden Oosten aan komen waaien niet zeggen want die teren volledig op zuurbetaald belastinggeld.

Dit is zo niet mijn ervaring. Ik heb ontzettend veel inburgeraars uit Syrië, Eritrea en Afghanistan opgeleid die ik nog regelmatig spreek. Werken als stratenmaker, schoonmaker, bouwvakker, in de zorg, de techniek en in distributiecentra. Via het Entreetraject voor de arbeidsmarkt dat ik samen met wat andere mensen heb opgezet, waardoor inburgering en uitkering zo kort mogelijk duren.
Overigens: er zaten ook lapzwansen tussen die alleen naar hier kwamen om te profiteren, ook wel onder bepaalde culturen vooral. Zo ken ik bv. maar weinig Somaliërs die geen profiteurs waren of werk volhielden.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 14:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2025 12:33 schreef ANaturallyDisaster het volgende:

Ik denk dat je wel een punt hebt, eigenlijk. Het stikstofbeleid bijvoorbeeld, dat gaat heel eenzijdig en bureaucratisch van één soort vervuiling uit. Maar dat is natuurlijk ook een punt uit de wetgeving dat zuurbekjes als Vollenbroek en Urgenda heel eenzijdig hebben aangegrepen om uit te procedureren. En laten we eerlijk zijn: onder m.n. het CDA met Henk Bleeker als minister is die hele stikstofdepositie schandalig lang uitgesteld en onder het tapijt geschoven, waardoor we nu met de gevolgen zitten die ook nog eens erg eenzijdig op het conto van boerenbedrijven worden geschoven.
Aan de andere kant: de steeds intensiever wordende agro-industrie helpt sowieso alles naar de klote. Het mestoverschot zorgt voor een overschot aan fosfaten in ons drinkwater. Neonicotonoïden leiden bewezen tot bijen- en insectensterfte, is onlangs door de landbouwuniversiteit aangetoond. Pesticiden maken ons eten gewoon giftig, je ziet steeds vaker dat landbouwproducten daardoor uit productie moeten worden gehaald bijvoorbeeld.

De bureaucratische aanpak van EU enzo is zwaar kut, eenzijdig en houdt bovendien grote vervuiler als big tech en multinationals de hand boven het hoofd. Maar de kop in het zand steken en blijven vervuilen zoals nu is ook een heilloze weg.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-01-2025 14:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Bas, ElitE was nu aan de beurt... Kom op, we hadden duidelijke afspraken.

No dogs, no masters.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 14:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2025 14:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Haha. Ik ga nogal aan op dit onderwerp. Omdat ik mee heb geholpen een boerenbedrijf op te zetten, moest ik me in van alles verdiepen. In onze provincie bv. heeft het 'milieuvriendelijke' beleid van D66 er vooral toe geleid dat grote industriële bedrijven m.b.v. dure (bewezen niet effectieve) techniek enorm hebben kunnen uitbreiden, ten koste van kleine, bijna circulaire bedrijven die failliet gingen doordat opgelegde stalaanpassingen te duur waren.... Over het paard achter de wagen gesproken.

Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com