IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Waar tokkies en wappies klimaatwetenschap uitlachen zonder goede argumenten (klimaatveranderingstopic) Vorige pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 07-01-2025 23:29 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2025 18:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hier kunnen we stoppen.

De correcties zijn tót 2 graden, niet 2 graden over de hele linie. Of de correcties 'te groot' zijn zul je moeten laten zien met meer data.

Nee hoor, ik kan gewoon puur op technisch gevoel het oordeel vellen dat 2 graden te lomp veel is.
Mijn oordeel dat het technisch ondeuglijk (spreektaal) is om lomp te gaan corrigeren op basis van ver uit elkaar staande meetstations waarvan er 1 dicht bij de Waddenzee staat en er 1 meer een landklimaat heeft staat daar dan nog los van.

Zo ook mijn stelling dat je eerst moet kijken hoe groot het verschil tussen die twee meetmethoden werkelijk is d.m.v. replica's of wat voor simpel proefje dan ook voordat je paniek aanzwengelede publicaties de wereld in slingert.

Het kan ook niet zo zijn dat ik met complete eigen publicaties moet komen om mijn gelijk te halen, en dat lijkt me in dit geval al helemaal niet nodig.
Dit omdat er al een peer-reviewed kritisch rapport ligt opgesteld door de vier heren waar ik eerder naar refereerde, en dat is voldoende.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-01-2025 23:32 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Betoog afgekeurd, voldoet niet aan de minimaal 1000 woorden norm van AG.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 07-01-2025 23:55 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

In het volgende plaatje kan je zien hoeveel tropische en warme dagen er overbleven in De Bilt (lichtgrijze balk) in vergelijking tot de andere meetstations in Nederland na het broddelwerk van Brandsma.

We zitten natuurlijk al lang voorbij het punt dat de klimaatwappies onder geen enkele voorwaarde hun paniekmodus zullen gaan bijstellen.
Maar ik blijf er toch tijd in steken omdat ik het blijkbaar leuk vind, en mogelijk ook om mezelf verder van het correct ophebben van de werkelijke situatie te verzekeren.

Zie toch eens hoe de warme en tropische dagen in De Bilt zowat gehalveerd is ten opzichte van de andere meetstations, ook na homogenisatie.

Wat een uiterst opmerkelijk microklimaat heeft De Bilt toch!

Winter is coming

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-01-2025 10:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2025 23:29 schreef Freduk het volgende:
Nee hoor, ik kan gewoon puur op technisch gevoel het oordeel vellen dat 2 graden te lomp veel is.

In elke situatie altijd? Leg je gevoel maar uit dan.
quote:

Mijn oordeel dat het technisch ondeuglijk (spreektaal) is om lomp te gaan corrigeren op basis van ver uit elkaar staande meetstations waarvan er 1 dicht bij de Waddenzee staat en er 1 meer een landklimaat heeft staat daar dan nog los van.

Weer de veronderstelling 'lomp'. Je hebt niet laten zien van hoe hevig de correctie was over de hele periode.
quote:
Zo ook mijn stelling dat je eerst moet kijken hoe groot het verschil tussen die twee meetmethoden werkelijk is d.m.v. replica's of wat voor simpel proefje dan ook voordat je paniek aanzwengelede publicaties de wereld in slingert.

Er zijn allerlei testen gedaan, met verschillende opstellingen. Wat vind je daarvan, en wat mist er dan nog specifiek?
quote:
Het kan ook niet zo zijn dat ik met complete eigen publicaties moet komen om mijn gelijk te halen, en dat lijkt me in dit geval al helemaal niet nodig.
Dit omdat er al een peer-reviewed kritisch rapport ligt opgesteld door de vier heren waar ik eerder naar refereerde, en dat is voldoende.

Welke publicatie? Die is in de Gish gallop aan mijn aandacht ontsnapt denk ik.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 09-01-2025 10:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2025 23:55 schreef Freduk het volgende:
In het volgende plaatje kan je zien hoeveel tropische en warme dagen er overbleven in De Bilt (lichtgrijze balk) in vergelijking tot de andere meetstations in Nederland na het broddelwerk van Brandsma.

We zitten natuurlijk al lang voorbij het punt dat de klimaatwappies onder geen enkele voorwaarde hun paniekmodus zullen gaan bijstellen.
Maar ik blijf er toch tijd in steken omdat ik het blijkbaar leuk vind, en mogelijk ook om mezelf verder van het correct ophebben van de werkelijke situatie te verzekeren.

Zie toch eens hoe de warme en tropische dagen in De Bilt zowat gehalveerd is ten opzichte van de andere meetstations, ook na homogenisatie.

Wat een uiterst opmerkelijk microklimaat heeft De Bilt toch!

Dus dat er minder tropische dagen overblijven is een bewijs dat de temperatuurcorrectie onterecht is? Waarom kijken we niet naar de temperatuurreeksen zelf ipv ver afgeleide statistieken op extremen?

(ah, dat is de publicatie van 'de vier' zo te zien?)

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-01-2025 15:11 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het bewijs dat er iets niet in de haak is zit hem erin dat De Bilt relatief heel weinig tropische dagen heeft in vergelijking tot andere weerstations die er aan alle kanten omheen liggen.
Het kan niet zo zijn dat het in De Bilt chronisch kouder is dan zowel plaatsen ten zuiden, noorden, oosten en westen ervan in een klein land als Nederland.
Dit is het indirecte bewijs dat er geen jota klopt van de temperatuurscorrectie.

En het probleem is dat het resultaat van deze temperatuurscorrectie gebruikt wordt om paniek te zaaien.

Voor verdere informatie verwijs ik je naar het rapport van de vier heren. Ga dat lezen, mocht het je nog steeds niet duidelijk zijn.

https://link.springer.com/article/10.1007/s00704-021-03887-4

Winter is coming

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-01-2025 16:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 januari 2025 23:29 schreef Freduk het volgende:

Dat is de hele opzet van deze correctie.

Blijkbaar kun je deze simpele schoolwerkstukjes niet lezen.

er is gebruik gemaakt van een referentie station. Bij de Bilt was er een kaststation enkele meters naast de pagode geplaatst en na vele jaren van naast elkaar gestaan te hebben is die van de kaststation de norm geworden. De overlappende data is gebruikt voor de correctie.

En heel belangrijk dit is niet simpelweg een optelling van 1,9 bij de gehele temperatuurreeks dit zou absurd zijn. In de vergelijking is rekening gehouden met maximum, minimum en gemiddelde dag temperatuur en ook nog met verschillen in maand. De correctie komt vooral naar voren op hete zomer dagen dat warmte kan opbouwen en blijven hangen onder een pagode. Per aangepast station zijn andere correcties doorgevoerd voor specifiek die stations. De Bilt is natuurlijk een bijzondere om dat redelijk veel weersfenomenen aan dat station worden gehangen.

De hele klimaatverandering trend hangt niet van deze correctie in De Bilt of van Nederland af. Dit heeft inderdaad veel invloed op wat het aantal hittegolven is. Maar op aantal dagen met ijs, of sneeuw, of regenval, jaren met elfstedentocht heeft dit geen enkele invloed.
Ook terugtrekkende gletchers en de mogelijkheden tot doorvaart in de noordelijke ijszee naar Azie heeft deze corrrectie weinig invloed.

Ik ben het met je eens dat correcties goed onder de loep genomen moeten worden. Maar tegelijkertijd denk je dat voor het wisselen van meetmethode er geen enkele correctie gedaan moet worden?

Ik ben het ook met je eens dat de correctie data van de Bilt wat extreem overkomen. De grafiek van van crok die je aanhaalt hint niet op goede dingen. Maar daar kan ik zo 123 geen compleet beeld van krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 09-01-2025 16:38]

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-01-2025 17:01 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2025 16:30 schreef ElitE het volgende:
Blijkbaar kun je deze simpele schoolwerkstukjes niet lezen.

Je behoort ondertussen toch wel beter te weten. Het probleem zit hem erin dat puur omdat je een verschil ziet in meetkast, en een verschil zit in gemeten waarde, dit nog niet meteen de allesomvattende reden is waarom de metingen verschillen.

Daar kunnen een miljard redenen voor zijn. Wat jij zegt is NIET gebeurd. Er is geen replicatie test gedaan met verschillende meethuisjes en identieke meterij gedaan.

In plaats daarvan is een referentie gemaakt naar een andere meetstation wat in een heel andere omgeving staat, andere instrumenten bevat en een miljard meer andere toevalligheden bevat die tot een ander resultaat kunnen leiden.
Het is kortweg knap ondeuglijk werk. En dat is wat het rapport van de vier heren ook inzichtelijk maakt.

Ik ben me er terdege van bewust dat jij het artikeltje gelezen hebt en de conclusie klakkeloos over hebt genomen. Chapeau.
Maar er zijn ook mensen die wat kritischer naar dit soort broddelwerk kijken, en dan blijft er van de hele hittegolven conclusie weinig over.

Winter is coming

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 09-01-2025 20:06 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Ja maa Marcel Crok isj onderdeel van een populisties extreemrechtsj bolwerk gefinancier door olieindustrie!! ncrvpointer hep ut sjelluf gezegd!11!!!1!!

[/fjoesjonjankmodus]

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 13-01-2025 17:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2025 15:11 schreef Freduk het volgende:
Het bewijs dat er iets niet in de haak is zit hem erin dat De Bilt relatief heel weinig tropische dagen heeft in vergelijking tot andere weerstations die er aan alle kanten omheen liggen.

En dat is een bewijs, omdat?

Nogmaals, temperatuur en het zien dat er in een jaar veel dagen zijn met temperaturen boven een arbitrair niveau zijn, zijn verschillende dingen. Ik hou er daarom ook niet van dat veel MSM zo makkelijk over 'records' praat.

Maar goed, we hadden het niet over de media: KNMI corrigeerde hier op de continue temperatuur, niet op de extreme waarden-statistiek. Wat ze als continu zien, wat ze voor aannames gemaakt hebben, wat ze voor correcties ook gedaan hebben kunnen verkeerd zijn.

Dat het aantal tropische dagen op dat ene station afneemt door een correctie, ja, valt zeker op. En moet ook onderzocht. Maar dat is geen *bewijs* dat er iets mis is, alleen een reden om er beter naar te kijken.

Voor de duidelijkheid, extremen zijn kut. Besef je wat het betekent. Een week 25 graden en wat extra warme dagen kunnen we beter hebben dan een hele zomer + lente op 24 graden. Het eerste is een hittegolf (volgens de definities die gebruikelijk zijn), het tweede niet, maar dat tweede gaan we echt veel harder kapot van.

Wat is dan nog de relevantie van lokale hittegolven? Niet niks, want het zegt iets over temperatuur, maar het kan ook gewoon toeval zijn (en ik vind dit ook erg hinderlijk in hoe MSM omgaan met deze materie). Het is maar een gevolg van hoe de energiebalans over de aarde is. Het is een symptoom, en klimaatwetenschappers kunnen dat ook niet altijd goed in modellen vatten. Het hoort in het hele plaatje van klimaatverandering, op lokaal of globaal niveau.

quote:
Het kan niet zo zijn dat het in De Bilt chronisch kouder is dan zowel plaatsen ten zuiden, noorden, oosten en westen ervan in een klein land als Nederland.
Dit is het indirecte bewijs dat er geen jota klopt van de temperatuurscorrectie.

Dit is weer het punt wat ik eerder maakte: dat er een correctie tot 2 graden heeft plaatsgevonden betekent niet dat de Bilt chronisch kouder is gemaakt, noch dat dat onterecht zou zijn. Waarom blijf je dit volhouden zonder bewijs?

Temperatuur is niet hoeveel dagen je het veel te warm hebt, maar een continue reeks. En dat kan indirect aangeven dat de temperatuurreeks niet OK is. En om aan dat goed weer te geven moet je naar de temperatuurreeksen kijken, in relatie tot andere stations, ja. Maar 'het ligt vlakbij' is niet genoeg om te veronderstellen dat de ontwikkeling tussen de stations uit pas loopt.

Temperatuur is helaas wat ingewikkelder dan dat.
quote:
En het probleem is dat het resultaat van deze temperatuurscorrectie gebruikt wordt om paniek te zaaien./quote]
Bron? Waarvoor worden de gehomogeniseerde temperatuurreeksen van het KNMI voor gebruikt?
[quote]Voor verdere informatie verwijs ik je naar het rapport van de vier heren. Ga dat lezen, mocht het je nog steeds niet duidelijk zijn.

https://link.springer.com/article/10.1007/s00704-021-03887-4

Ik zal er naar kijken. Dank voor een serieuze bron. Maar hoe het je verhaal ondersteunt zul je nog laten zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-01-2025 17:30]

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 13-01-2025 17:37 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Doe niet zo opgefokt man.

Zonder die heethoofdigheid van je en je gelijkgestemden warmt de planeet al genoeg op.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 13-01-2025 17:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2025 17:37 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Doe niet zo opgefokt man.

Zonder die heethoofdigheid van je en je gelijkgestemden warmt de planeet al genoeg op.

Joh, ik wil liever de veronderstelde (kloon)personages op dit forum het niet nog moeilijker maken... Maar toch sorry als ik je getriggerd heb, ik bedoelde het niet zo.

Natural Disaster
The Dude
Posted 13-01-2025 18:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Laat toch gaan. Heb ik al vaker gezegd. Al is het wel grappig deze keer.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 14-01-2025 11:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Och, heel soms mag het een reply van me, als het duidelijk overstuur geraakt is.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-01-2025 18:28 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2025 17:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En dat is een bewijs, omdat?

Omdat het niet kan. Het kan niet omdat we onze historie en observatie hebben.
Ik weet niet of je wel eens naar het weerbericht kijkt, maar grosso modo kan je zeggen dat het weer aan de kust wat meer gedempt is qua temperatuur, en dat men in Limburg de warmste en koudste extremen kan aantreffen.

De Bilt ligt daar dan tussenin. Maar laat het maar aan een activistische KNMI medewerker over om de data in zoverre te corrigeren dat De Bilt het minste aantal warme / tropische dagen en ook hittegolven heeft van het hele land in de periode van voor 1950 en er daarna opeens in uitblinkt.

Het heeft er alle schijn van dat die activistische KNMI medewerker met data aan het stoeien is gegaan om tot een resultaat te komen wat hem en z'n kornuiten beviel.

Ik merk dat je nogal moeite hebt met incidenteel bewijs. Laat ik het versimpelen. Stel jij bent op vakantie in Salerno en ik kom op jou af en stel me voor met "Hallo ik ben Super-Zeswerper Freduk" en ik pak een dobbelsteen en gooi 40x achter elkaar zes.

Dan is er geen "direct" bewijs dat ik aan het sjoemelen ben geweest, want het is theoretisch niet onmogelijk om dit te doen. Maar binnen wat simpel kansberekeningswerk is de kans dat ik niet aan het sjoemelen ben geweest wel zo ontzettend klein, dat je er eigenlijk wel vanuit kan gaan dat ik dat wel aan het doen ben.

En zo is het ook met het mysterie van de verdwenen hittegolven.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-01-2025 9:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Een groepje ondemocratisch gekozen gekkies dus die eerst geindotrineerd worden als kinderen in een reliegezin.

Je weet meteen wat hiervan terecht gaat komen.

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-01-2025 9:29 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Deze sluit er mooi op aan:

https://www.buttkicken.nl/2025/01/19/briefje-van-jan-aan-robbie-jetten/

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 19-01-2025 9:29]

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-01-2025 11:04 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Deze ook:

https://x.com/Sandervandam2/status/1880917616791073092

quote:
Dat burgerberaad wordt ons verkocht alsof de deelnemers een afspiegeling van de samenleving zouden zijn, maar dat is het natuurlijk niet als je alleen maar ja-knikkers selecteert.

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 19-01-2025 11:09 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-01-2025 11:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die linker, is dat Snaack?

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 19-01-2025 11:13 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Die doet hier volgens mij al een tijdje alsof hij jou is.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-01-2025 11:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die gedachte is ooit ook bij mij opgekomen, dus ik sluit niks uit.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 19-01-2025 15:03 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het briefje van Jan D. was weer een goed briefje, toch wil ik een verbeterpunt aandragen: het gebruik van het woord geestdriftig in het volgende fragment:

Ten tijde van Rutte 4 knipmeste jij als minister voor Klimaat en Energie voor dat gajes en nam je het besluit om het burgerforum in te stellen.

Veranderen in:

Ten tijde van Rutte 4 knipmeste jij geestdriftig als minister voor Klimaat en Energie voor dat gajes en nam je het besluit om het burgerforum in te stellen.

Stelling:
Ik vind dat Jan D. vaak wat zuinig is met bijvoeglijke naamwoorden. Vaak geeft dit je betoog wat meer cachet, en in dit specifieke geval plaats je de desbetreffende D'66-er is een slaafse context als bonus.

Of jullie het even aan Jan D. willen doorgeven, voor het volgende briefje.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 20-01-2025 18:06 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Tweet van de dag:

https://x.com/VanEmmerickKris/status/1881113651417133248

quote:
Kijk hoe grote stukken land bedekt zijn met zonnepanelen & windmolens,zo ver het oog reikt‼️

Stel je voor dat je gelooft dat dit "de planeet redden" is. ????‍♀️
Dan ben je toch wel goed groen-links religieus gestoord in je deug-bovenkamer‼️

Voor het bijbehorende filmpje volg de link.

En een goede tweede van dezelfde als aanvulling op bovenstaande:

https://x.com/VanEmmerickKris/status/1881113651417133248

quote:
Ik denk eerder dat regeringen wanhopig al het land in handen willen krijgen & kapot willen maken zodat ze wereldwijde hongersnood kunnen creëeren,omdat uitgehongerde mensen gemakkelijker zijn om te onderdrukken‼️

Het is een ordinair verdienmodel van de grootste lafaards‼️

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 20-01-2025 18:08]

Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com