Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 01-09-2024 9:19 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-asha-ten-broeke-2/
quote: Lieve Asha,
Ik las jouw oproep om vandaag op de A12 bij Den Haag te gaan demonstreren om te voorkomen dat de aarde binnen twaalf jaar vergaat.
En dat je er zelf ook bent.
Stoer.
Zoals je hebt kunnen lezen, vind ik het net als jij een grof schandaal dat de politie zich (net als jeweetwelwanneer) heeft laten gebruiken door de boven ons gestelden om doodgewone brave burgers uit hun huis te slepen, soms voor het oog van hun kinderen.
Ik word dan boos.
Ik schrijf een cynisch stukkie, wat ik afsluit met de vraag of de politie ook zo optreedt tegen een collega die vorige zomer een 16-jarige Friese boerenzoon bíjna door zijn hoofd schoot terwijl dat joch helemaal níets strafbaars deed (zo is goddank erkend door het Openbaar Ministerie nadat omstanders beelden hadden verspreid van het ‘incident’).
En dan ben ik mijn woede wel weer kwijt.
Bij jou zag ik een veel heftiger reactie.
Jij schreef op het digitale afvoerputje Twitter dat je “hebt zitten huilen als een baby” toen je las hoe die klimaatactivisten van hun bed waren gelicht.
Dat is niet goed hoor, Asha!
Het is buitengewoon schofterig wat die voetsoldaten van Dilan Yesilgöz deden bij die klimaatactivisten.
Maar het is ten eerste publicitair juist koren op de molen van de Gretariërs. Die konden dagenlang het slachtoffer uithangen in alle televisiestudio’s en couranten.
Ten tweede was het nou ook weer niet zo dat we het regime in Iran of de Taliban in actie zagen. De klimaatactivisten die geen hoofddoek droegen bij hun arrestatie werden bijvoorbeeld niet onmiddellijk onthoofd of opgehangen.
Als jij dan om zoiets al “hebt zitten huilen als een baby”, moet je je misschien toch eens afvragen of je niet wegens emotionele incontinentie bij de hoofdendokter langs moet voor een pilletje.
Maar ik las in jouw berichten op dat dekselse Twitter iets nog veel verontrustenders.
Ik zal je tweets even letterlijk citeren.
Citaat 1: “Ik hoor net van een van de gearresteerde XR-rebellen hoe ze is behandeld en het is niet mijn verhaal om te delen, maar ik heb erbij zitten huilen als een baby. De koude wreedheid van de politie tegenover vreedzame activisten die alleen maar de aarde willen beschermen. FUCK THIS.”
Citaat 2: “Dit maakt me echt boos. De politie licht vreedzame activisten uit bed, neemt hun telefoon in, en als ze straks vrijkomen, zouden ze ook nog het liefste zien dat ze moederziel alleen naar huis gaan? Fuck this.”
De oppervlakkige lezer zal het gemist hebben, maar ik niet.
Ik weet toevallig dat jij jezelf in het kader van die gendergekkigheid niet identificeert als ‘he/him’ of ‘she/her’.
En ik schrok me de kolere van dat ‘THIS’ en ‘this’.
Ik zag wat je daar deed, poes!
Je stuurde een subliminale boodschap de wereld in richting alle andere mensen die straks op de A12 bij Den Haag gaan demonstreren.
Iets met ‘fuck’.
En nu vroeg ik me af: was dat ‘FUCK THIS’ en ‘fuck this’ van jou nou alleen maar een vriendelijke uitnodiging van je of een opdracht?
Om elk risico te vermijden dat het optie 2 is, haak ik af.
Je zult mij vandaag niet op de Maliebaan zien.
Evengoed wens ik je alle succes, meid.
Dikke kus en niet meer huilen!
Denk je nu: ‘Maar ik heb dit die Dijkgraaf kleine kale extreemrechtse racistische misogyne xenofobe homofoob toch al eens zien schrijven’?
Dat klopt.
Dan weet je welk gevoel ik gisteren had bij jouw zoveelste door gebrek aan onderwerpen geschreven jankstukkie in de Volkskrant over al het leed dat jou zogenaamd wordt aangedaan.
Ga eens echt werk zoeken, poes.
Groetjes,
JanD
PS. Supergoed cadeautje gevonden! Voor als ze vanavond op het politiebureau twee droge boterhammen, waarvan eentje ook nog met ham, door het luikje schuiven om je te pesten.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|