IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Waar tokkies en wappies klimaatwetenschap uitlachen zonder goede argumenten (klimaatveranderingstopic) Vorige pagina
Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 31-01-2025 8:08 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2025 19:12 schreef Natural Disaster het volgende:
Heb je bij Tom een cursus projecteren gevolgd?

Ik doe enkel aan cursussen "workshops geven". Of de workshop "hoe geef je een cursus?

I want you to caress me like a tropical priest

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-01-2025 8:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 januari 2025 23:17 schreef Freduk het volgende:
Sec maakt het allemaal niet uit, mensen hebben hun mening gevormd en die gaat door dit soort fratsen niet veranderen.
Precies. Beetje zelfde kaliber als compleet voorbij gaande aan het stiekem best nog ingewikkelde proces om tot een gemiddelde, mondiale temperatuur te komen met welgeteld één grafiek komen die niet tot 202* loopt en (vooral) van welgeteld één geïsoleerde ijsschots is in één van de meest klimatologisch gezien geïsoleerde gebieden en dan weer je gevormde mening lopen verkondigen? En als 'argument' dat deze grafiek betekenisvol is in het grote geheel van gemiddelden van gemiddelden, data cleansing, reconciliaties, correcties, conversies etc etc dan aankomen met "ja Groenland wordt toch gewoon ook beïnvloed door de wereld om haar heen?"

When your people matter, menstrual health matters

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 31-01-2025 8:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 31 januari 2025 7:46 schreef Dypfrys het volgende:
Je kan het ook bekijken vanuit het perspectief van mensen die hier baat bij hebben en die juist dankbaar zijn dat ze een beetje gewaarschuwd worden als de gevoelstemp heel hoog ligt he.

Weeronline vermeldt naast de voorspelde temperatuur al tijden een gevoelstemperatuur. Dus wat is er vanuit dat perspectief dan nieuw aan?

Dat het zo nadrukkelijk voor het KNMI wordt aangekondigd voldoet precies aan wat faalhaas beschrijft.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-01-2025 9:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik denk dat het KNMI probeert te 'nudgen': ik vind het sowieso raar dat er een 'gevoelstemperatuur' wordt genoemd, zowel bij koud als warm weer. Of dat al die codes worden uitgeroepen als er een weersverandering is. Ik kan zelf toch wel beslissen wat ik daarmee doe? Alleen al door naar buiten te kijken of zelf te voelen wat het weer doet als ik de hond uitlaat voor ik naar het werk ga.
De bedoeling is, denk ik, om een soort gedragsverandering te bewerkstelligen of mensen te overtuigen van het feit dat het met ons klimaat niet de goede kant op gaat. Maar mensen zijn niet achterlijk, die weten echt wel dat de rekening weer vrij eenzijdig bij de burger of consument wordt neergelegd, terwijl de echte grote vervuilers toch weer niet aangepakt gaan worden. Je kan mij althans niet aan het verstand brengen waarom megastallen in mijn dorp alleen maar groter worden, meer emissierechten krijgen, de stank- en fijnstofcirkel vergroten en het mestoverschot vergroten, terwijl gemeente en provincie ons biologisch-dynamische bedrijf alleen maar met vergunningen dwarszitten en zorgen dat wij geen grond kunnen krijgen.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 31-01-2025 9:25 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2025 8:48 schreef Natural Disaster het volgende:
Weeronline vermeldt naast de voorspelde temperatuur al tijden een gevoelstemperatuur. Dus wat is er vanuit dat perspectief dan nieuw aan?

Dat het zo nadrukkelijk voor het KNMI wordt aangekondigd voldoet precies aan wat faalhaas beschrijft.

In dat artikel van de NOS licht ie het verder toe. KNMI wil plaatselijker en specifieker en uitgebreider informeren, bijv bij de marathon van Leiden toen vorig jaar renners uitvielen. Dit past overigens ook in de veranderde wet waarin de rol van het KNMI op oa die punten meer moet gaan informeren. Juist om publiek beter te waarschuwen.

Dus ik vind het wel een valide en logische stap met deze veranderende rol in het achterhoofd.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-01-2025 9:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2025 9:25 schreef Dypfrys het volgende:
In dat artikel van de NOS licht ie het verder toe. KNMI wil plaatselijker en specifieker en uitgebreider informeren, bijv bij de marathon van Leiden toen vorig jaar renners uitvielen. Dit past overigens ook in de veranderde wet waarin de rol van het KNMI op oa die punten meer moet gaan informeren. Juist om publiek beter te waarschuwen.

Stom helikoptergedrag. Als je zo achterlijk bent om met warme temperaturen of benauwd weer 42 km. te gaan rennen, moet je daar ook de gevolgen maar van dragen. Straks krijgen we nog van die achterlijke Amerikaanse toestanden, dat mensen onkosten gaan claimen bij het KNMI omdat ze niet gewaarschuwd waren...

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Sater
Usericon van Sater
Posted 31-01-2025 9:48 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik vind die weercodes eigenlijk wel fijn. Als ik hier uit het raam kijk, heb ik niet meteen door dat het wel eens flink glad kan zijn. En bij zware wind is het ook altijd moeilijk inschatten of het echt een reden is om misschien de weg op te gaan. En zoiets als die marathon is ook moeilijk in te schatten door alleen naar het aantal graden te kijken. En als je het niet nodig hebt, ook prima toch?

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-01-2025 9:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Hm. Ik vind het best lastig dat normaal boerenverstand steeds meer door AI en media overgenomen wordt. Toppunt op dat gebied: toen we laatst naar de kroeg gingen en terug moesten fietsen, wilde een vriendin van ons niet mee omdat het volgens haar weerapp regende. Maar we stonden nota bene buiten en konden gewoon zien dat het droog was...

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 31-01-2025 10:07 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Het was 25 graden maar door de luchtvochtigheid schijnbaar alsnog een slagveld. Mij boeien die codes ook niet omdat ik geen wilde dingen doe en nog gezond en jong ben. Maar voor anderen is het vrij nuttig.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 31-01-2025 10:17 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2025 9:52 schreef bastianus het volgende:
Hm. Ik vind het best lastig dat normaal boerenverstand steeds meer door AI en media overgenomen wordt. Toppunt op dat gebied: toen we laatst naar de kroeg gingen en terug moesten fietsen, wilde een vriendin van ons niet mee omdat het volgens haar weerapp regende. Maar we stonden nota bene buiten en konden gewoon zien dat het droog was...

Lol.

Klinkt als mijn schoonmoeder, die vertrouwd weerapps meer als gewoon naar buiten kijken, wat vaak voor hilariteit zorgt alhier.

Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel.

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-01-2025 11:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Gelukkig is de gevoelstemperatuur op ZM altijd lekker knus en warm

When your people matter, menstrual health matters

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 31-01-2025 12:32 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Knus en warm in je... nee laat ook maar

Natural Disaster
The Dude
Posted 31-01-2025 13:59 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Natural Disaster
The Dude
Posted 31-01-2025 20:42 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.ad.nl/binnenland/meerdere-mensen-onwel-na-xr-actie-met-boterzuur-in-henm-twee-personen-opgepakt~a43d3ac7/

Het wordt tijd dat die IkStinkSjaan terroristen in een werkkamp naar oud-Duits voorbeeld worden gestopt.

spectre
Usericon van spectre
Posted 01-02-2025 13:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Werkkamp in je broekje

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 01-02-2025 13:27 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

De heer Derksen, die gisteren jarig was, noemde hen ook terroristen.
Dus dan is het zo.

Winter is coming

Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com