![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
Nieuw klimaatscenario baart onderzoekers zorgen: juist kouder Nederland https://nos.nl/l/2564907 Ik word er niet warm of koud meer van. ![]() Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Niets is zo veranderlijk als het wee... klimaat. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Je snapt hopelijk dat beide berichten verenigbaar zijn. No dogs, no masters. ![]() |
|
Het wordt eerst wat warmer, en daarna wordt het weer wat kouder. Net als vroegah. Winter is coming ![]() |
|
Dat is niet wat er staat. No dogs, no masters. ![]() |
|
Het laat vooral maar weer eens zien hoe speculatief klimaatwetenschap is. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Ja, het is me toch wat, dat we de toekomst niet perfect kunnen kennen en daarom met scenario's en kansen werken. Het toont vooral de leesvermogens van mensen aan. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Eerder jouw begrijpend vermogen. Steeds meer mensen zijn klaar met de klimaatdrammerij omdat het slechts gebaseerd is op hypothetische modellen die in het verleden ook regelmatig de plank mis sloegen. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Vertel eens hoe die twee berichten elkaar tegenspreken. No dogs, no masters. ![]() |
|
Waarom? IK heb dat helemaal nergens beweerd. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Fair enough, dat zei je inderdaad niet direct. Wat is dan je bezwaar? No dogs, no masters. ![]() |
|
Gewoon dat klimaatdrammerij gebaseerd is op hypothetische modelletjes. Ik vind het bijv. infantiel dat op basis daar van 28 miljard euro uitgegeven moet worden om een opwarming van 0,000036 graden te voorkomen. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Inmiddels mogelijk zelfs 0,000037 graden aangezien wij hier vanmiddag de BBQ aan hebben gestoken. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: En daar komt ie dan om 22:14 mee. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Wees blij dat ik niet heb gewacht tot het 5 voor 12 was. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-04-2025 1:33] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Hypothetische modelletjes. Die modellen zijn theorie, geen hypothese. De scenario's die we erin stoppen, tsja, dat is inherent onkenbaar want de toekomst. Maar daar zitten waarschijnlijkheden aan. En keuzes die we als mensheid nog kunnen maken. Vooral dat laatste, overigens. No dogs, no masters. ![]() |
|
https://www.nu.nl/buitenland/6354064/stroomstoring-komt-volgens-portugal-door-temperatuurschommelingen-in-spanje.html Zeggen ze nou dat het door onze koeien komt? ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Woonwijk kaput door heftige regen van vorig jaar... https://www.nrc.nl/nieuws/2025/04/15/huurders-ondergelopen-wijk-in-enschede-moeten-definitief-vertrekken-geen-enkele-maatregel-biedt-voldoende-bescherming-bij-extreme-regen-a4890016 ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Ik kan het artikel niet lezen, maar Enschede zit nog in m'n hart; wat doe je me aan? ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
In ieder geval meerdere malen ernstige wateroverlast op straat gezien in Enschede. Geen overstroming vanuit de kanalen/rivieren, maar puur pluviaal. No dogs, no masters. ![]() |
|
https://archive.ph/4EalT Plonsbui en daarna poepfontijn, wat resulteert in een interessant stukje afvalwaterchromatografie op de muren. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Ja heel fijn die geo-engineering. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Waar zie je geo-engineering staan dan? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Niet in dat artikel nee. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
![]() |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |