|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
Hij heeft wel alvast zo'n typisch Thunberg gezichtsuitdrukkinkje. Dat gaat nog wat worden! Winter is coming |
|
Misschien is dat wel zo. Op de foto staan alleen zijn opa en oma en die zijn afgaand op de foto reeds seniel. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Hm, beter lezen, Wim. Logischer ook, dat zij wel trots lachen, voor hen is nog eens tien jaar sowieso erg onzeker qua levensverwachting. Dan maar blij zijn met kleinzoon. Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Hoe dan ook, dit vond ik goed nieuws: https://www.nature.com/articles/d41586-024-03621-w Dat mag ook wel een keer. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Klimaatlefties die lachen is bij voorbaat photoshop. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Grappig verduidelijkend plaatje erbij. Waarom zou je een heatexchanger plaatsen nog voordat je energie uit het water gaat halen? En hoe ondervangt dit het oude probleem dat je amper nuttige energie uit de aarde getrokken krijgt? Ach so, de artist impression van twee aparte circuits, je moet goed weten hoe dit proces eventueel zou kunnen werken en dan is het plaatje nog wel te begrijpen. Het tweede probleem zie ik zo snel nog niet opgelost worden. Geduldig wachten tot/of de wereld er inderdaad een financieel interessante toepassing in ziet, want dit concept is al heel oud. Winter is coming |
|
Ik vroeg me even iets af. Het is bekend dat heel veel grote corporates zoals Amazon, Shell, FedEx, Nike, etc geen belasting betalen door gebruik te maken van complexe belastingstructuren. Sommige krijgen zelfs geld terug. https://www.thestreet.com/investing/30-biggest-companies-that-paid-zero-taxes#gid=ci0297af9e200025ef&pid=dish-earnings-beat-estimates-network-announces-new-ceo Is het dan niet vreemd dat de 300 miljard dollar aan klimaatsteun die onlangs tijdens de recente klimaattop is afgesproken, voornamelijk afkomstig zijn uit belastinginkomsten? Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Is dat bekend? Want het is niet waar. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Je hebt gelijk, het is niet waar. https://nos.nl/op3/artikel/2288120-waarom-deze-multinationals-geen-winstbelasting-betalen https://time.com/6326583/tax-shelters-multinational-corporations/ Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Sinds wanneer geloof jij de msm. Maar nu heb je het over winstbelasting. Dat is iets anders dan geen belasting betalen he. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Zeg dan gewoon dat je geen discussie wil. quote: Uiteraard zullen ze netjes sociale premies, lokale belastingen, loonbelasting etc afdragen. En die verdwijnen in de daarvoor bedoelde potjes. En naast de winstbelasting die veelal niet betaald wordt hebben we nog de bekende nultariefregeling waar gretig gebruik van wordt gemaakt: BTW-ontwijking dmv (fictief) goederen exporteren en importeren. Feit is gewoon, ze dragen fiscaal via deze constructies in verhouding stukken minder bij dan de burger. Mijn vraag hoe het zit met hun bijdrage aan die 300 miljard blijft dus open staan. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Exact quote: 0% is vaak gewoon verplicht, en hoezo zou dat btw ontwijking zijn? Fictief exporteren is gewoon regelrechte fraude en dan komt de fiod op je dak. Bedoel je niet van die patentrecht constructies? quote: Jij bedoelt denk ik: een Nederlandse ondernemer betaalt meer winstbelasting dan een multinational in verhouding omdat die minder toegang heeft tot verrekenbare verliezen en aftrekposten. Dat zou kloppen. Wat je nu zegt slaat nergens op want een gewone burger betaalt geen winstbelasting. Dat doen ondernmers. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Bij de gewone burger heet dat idd geen winstbelasting maar inkomstenbelasting. Maar het is duidelijk, je draait graag lekker om de hete brei heen. Je bent bij deze af als interessante discussiepartner. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Volgens mij haal je allemaal dingen door elkaar. Eerst heb je het over belasting. Je artikel gaat over effectieve belastingdruk en is met cijfers van Itep. Nogal gekleurde bron, maar ok. Dan begin je over winstbelasting. Haal je er de btw verleggingsregeling bij en begin je over btw ontwijking via fictieve export. Dus je argument zou sterker overkomen als je gewoon de juiste terminologie gebruikt. Als jouw punt is: multinationals zouden meer winstbelasting moeten betalen zodat daarmee de overheid geld krijgt voor klimaatdoelen dan vind ik dat ook een prima plan. Maar dat hoeft overigend niet per se via winstbelasting. Overheden heffen ook allerlei milieuheffingen e.d. Dus ook die link vind ik wat snel gelegd. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Ik stip gewoon een issue aan. Ik heb nergens terminologie door elkaar gehaald. Uit de link die ik toevoegde ging het over winstbelasting. Ik had voor de duidelijkheid daar dus specifiek winstbelasting kunnen zeggen, maar ik nam aan dat dat wel uit de link bleek die erbij stond. En gaf daarna ter aanvulling dat de BTW belasting ook via slimme buitenlandse constructies ontweken wordt. En dat de overige belastingen zoals sociale premies, lokale belastingen, loonbelasting niet naar de klimaatpot gaan. Wat betreft milieuheffingen, die compenseren nooit de belastinginkomsten die verloren gaan door belastingontwijking door grote bedrijven. Daar komt bij, in Nederland dragen volgens CBS cijfers huishoudens zelfs meer bij aan milieuheffingen dan bedrijven. En die verschillen lopen op afgelopen jaren. quote: Als we milieuheffingen meenemen in de vergelijking zit het dus nog schever dan het al zat. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
En wat nou als ik zeg dat bepaalde belastingvoordelen juist gericht zijn als stimulering van bepaald gedrag, dat kan ook klimaatgerelateerd zijn. Het is mijns inziens een beetje kortzichtig om heel oppervlakkig over winstbelasting of effectieve belastingdruk te praten als we het eigenljk hebben over een brede context waarin zowel burgers als bedrijven gestimuleerd moeten worden om iets te doen. Natuurlijk kan je heffingen verhogen belastingen verhogen enz. Maar dat is maar een middel. Je moet dat ook in een brede economische internationale context plaatsen. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Jesus wat een slappe, nietszeggende reply, al eens een sollicitatie bij D66 overwogen? Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Hey maar vergelijk jij anders nog eens de CBS cijfers met de effectieve belastingdruk in de VS. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Nog even wat extra cijfertjes kan idd geen kwaad, goed punt . In Nederland bedroegen de opbrengsten uit milieubelastingen in 2021 ongeveer 10% van de totale belastingopbrengsten. In de Verenigde Staten is de effectieve belastingdruk aanzienlijk lager. Volgens de OECD bedroegen de opbrengsten uit milieubelastingen in de VS in 2021 slechts ongeveer 0,8% van het BBP (omgerekend ongeveer 2,5% van de totale belastingopbrengsten). Jammer joh. [Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 27-11-2024 20:20] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Snap je hem niet? Geeft niet. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Je mag ook gewoon toegeven dat je geen steekhoudende argumenten had. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ik heb helemaal geen argument. Het is me alleen nog steeds niet duidelijk hoe jij allerlei irrelevante zaken als de verleggingsregeling, winstbelasting en effectieve belastingdruk in de VS en CBS cijfers over Nederlandse milieubelastingen aan elkaar knoopt om te zeggen dat het vreemd is dat overheden belastinggeld investeren in klimaat. Een vergelijking tussen belastingdruk van bedrijven met burgers snijdt geen hout want dat zijn fundamenteel verschillende zaken. Maar wat wil je nou eigenlijk vragen/bereiken? Wil je dat bedrijven meer aan klimaat gaan doen? Zou je nieuwe regels omtrent winstbelasting willen? Wil je dat overheden klimaatzaken aan bedrijven overlaten? [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 27-11-2024 20:56] "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Klopt. quote: Jij begon te mekkeren dat ze wel belasting afdragen. Ik gaf alleen aan dat die belasting die ze wel betalen veelal ook niet naar de klimaatpot gaat of dat de burger in vergelijking nog steeds onevenredig meer betaalt. Lijkt me niet irrelevant om een goede analyse te kunnen maken. quote: Wat ik me afvraag, als het allemaal zo urgent is dat hele klimaatgebeuren, waarom is het dan zo afgesproken op de klimaattop dat de grote corporates via slinkse constructies (mbv wetgeving die door politici - die er voor de burger zou moeten zijn - is goedgekeurd) in verhouding weinig bijdragen en moet de burger het enorm in de portemonnee voelen? Het doet de geloofwaardigheid van die hele hype geen goed. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Tja belasting beschmasting. (Dit is echt lang door niemand meer gedaan, hulde aan Freduk imo). Punt is dat landen over elkaar heen tuimelen om bedrijven belastingvoordelen te geven om vooral in hun land te gaan zitten, en dan is een beetje belasting ontvangen zeer welkom t.a.v. helemaal niks ontvangen, bijvoorbeeld als bedrijf X niet in jouw land maar in een ander land gaat zitten. De meeste landen hebben wel iets van een 'belastingparadijs' clausule ergens in zitten, en Nederland gaat wat dat betreft ook zeker niet vrijuit. Wat ik er meer heel erg interessant aan vind is dat het om 300 miljard per jaar gaat. En dat China en de VS niet meedoen. En dat alle 'arme landen' ook niet mee betalen. We zitten dus met een sloridge 500 miljoen mensen die dat allemaal op moeten gaan hoesten. En gaat van die 500 miljoen mensen Nederland disproportioneel betalen denk je? Ik denk het wel he, want daar zijn we nogal goed in. Dan zit je kijken naar ruim 2000 euro per Nederlander wat als belastinggeld weggepompt gaat worden naar allerlei schurkenstaatjes, die er op hun beurt weer om bekend staan dat ze zelfs met noodhulp als bij een Tsunami en dat soort shit, het overgrote bulk van het geld in de zakken van een ongrijpbare elite doen verdwijnen. Want zo is het altijd gegaan. Ik kan die paar duizend euro per jaar wel missen, maar er wordt toch vaak beweerd dat we het financieel zo moeilijk hebben in Nederland en het geld op is enzo. En dan vind ik het toch wat dat betreft moeilijk om zoveel geld weg te pompen naar wat bananenrepubliekjes als gevolg van deze totaal bedachte en onnodige klimaathysterie. [Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 28-11-2024 7:27] Winter is coming |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |