![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Zwaarder ontbijten. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Een hoop hedendaagse metingen zouden naar beneden moeten worden bijgesteld vanwege de verstedelijking. Maar dat gebeurt niet. Men is er als de kippen bij om een weerrecordje in centrum Eindhoven of Maastricht eruit te pikken en dit dan meteen mee te nemen in dat soort grafiekjes waar Tanteloos net mee kwam aanzetten. Winter is coming ![]() |
|
quote: Bron? quote: Het grafiekje van Tanteloos zegt niet alles, maar toch best wat. Dat de temperaturen überhaupt zo hoog kúnnen worden. In NL waren we er hier nog een paar jaar geleden over verbaasd, bijvoorbeeld. Het is niet het complete verhaal, en tegelijkertijd gebeurt dit niet zomaar. Ik denk dat de globale gehomogeniseerd/gecorrigeerde temperatuurreeksen best goed zijn. Altijd wat om over te mekkeren, maar dat moet dan meer zijn dan "twee graden is teveel" om a priori serieus te nemen dat het echt niet klopt. Al vertrouw je de temperatuurreeksen an sich niet, het (sterk) verander(en/+-de) klimaat wordt niet afdoende door iets anders verklaard dan meer hitte in de atmosfeer. Verzin vooral iets anders waardoor het komt. No dogs, no masters. ![]() |
|
Dat deed ik eerder al he, het veranderen van het tilt van de aarde remember ![]() Winter is coming ![]() |
|
Ja, wat niet de klimaatverandering van de afgelopen ~100 jaar verklaart. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Bron? Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
No dogs, no masters. ![]() |
|
Ik vind dat een zwak verhaal. Sterker was geweest: het tilt van de aarde is op het moment juist aan het afnemen, niet aan het toenemen. Een afnemend tilt zou voor een koelend effect moeten zorgen. Volgens Chatgpt neemt het tilt nu juist af. Er is nog wel wat ruimte om door te blijven twijfelen omdat de land- en ijsmassa nu eenmaal niet homogeen verdeeld is over de aarde. Maar de eerste indicatie, gebaseerd op afnemend tilt, is dat de Milankovitch bewegingen de opwarming van de aarde op dit moment niet kunnen verklaren. Winter is coming ![]() |
|
Huilie huilie van die IkStinkSjaanterroristen. Do as I say not as I do jankerds. :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Haha zó typisch dit ![]() Winter is coming ![]() |
|
Waarom zou je als XR activist in een vliegtuig willen stappen? Dat gaat toch tegen al je principes in? Of gelden principes opeens niet meer als het om je vakantie gaat ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Dat is nou de hypocrisie van die retards. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
I know. Ik ken iemand die afgeeft op het feit dat ik een auto heb maar wel voor vakantie naar zuid amerika vliegt. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-07-2025 19:45] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
En naar Azië. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Ongevaccineerd. Dat dan weer wel. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Omdat het geen binaire kwestie is van óf nooit vliegen óf ongebreidelde luchtvaart met lage prijzen vanwege subsidies. Je kunt ook prima tegen dat laatste zijn, maar wel eens in de zoveel tijd je familie in het buitenland willen kunnen zien. Mensen hebben verschillende principes en maken verschillende keuzes. En zijn vaak inconsistent. Ik ben bijvoorbeeld tegen de verhoging van de maximumsnelheid naar 130, maar dat betekent niet dat ik uit principe een vrachtwagen in ga halen zonder de 100 km te overschrijden. Is dat hypocriet? Misschien. Toch vind ik het altijd een beetje onzinnig om mensen die bepaalde spelregels willen veranderen de maat te nemen omdat ze nog binnen die regels meespelen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
![]() Maar fijn dat je erkent dat die XR kneuzen anderen de maat nemen. ![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/07/13/briefje-van-jan-aan-de-xr-kneuzen/ quote: Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
quote: je gelooft toch echt niet dat ze in ieder land met groene tractors rijden... signature ![]() |
|
je vergat de soundtracktor signature ![]() |
|
quote: Nee, ze rijden niet allemaal John Deere of Fendt nee. Er zijn er ook die Ford (blauw) of MF (rood) rijden bijvoorbeeld. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Vroeger was Renault oranje. Winter is coming ![]() |
|
studie meteen volledig ontkracht signature ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |