|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Zo'n 4:1 verhouding ziet er prima uit dan. 1 ding wel: standaard cardio is OUT!! HIIT is de shit tegenwoordig. VEEL efficienter. Hup, lezen jij--> http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&q=HIIT+cardio&btnG=Search |
|
quote: WHahahahaaa, spinnen dus . Heersend. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Broekie quote: De cardio zooi bij ons begint af te remmen op 20 onder max. geloof ik. Het is ook niet bepaald gezond om op die max te gaan zitten. Nog afgezien van het feit dat sommige mensen gewoon niet voor snelheid gemaakt zijn Ik moet toch een aardig tijdje op flinke settings gaan crosstrainen ofzo wil ik aan de 170 komen.... Gelukkig hoef ik alleen een warming-upje van 120+ te doen Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Het hangt ook van de activiteit af. Als ik ga "hard"lopen zit ik binnen de kortste keren aan de 180, terwijl ik me voor dezelfde hartslag fors de pleuris moet fietsen. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Hoe weet die machine wat de max. is voor welk persoon? Moet je je leeftijd intoetsen ofzo? Gewoon op "Quick Start" drukken (staat toch op elke machine?) en de vragen overslaan of een bogus leeftijd invullen. Overigens is zo'n hartslag niet per definitie "ongezond". Je hart is immers ook een spier dat sterker wordt met oefening. Toen ik begon met cardio rond feb. of maart werd ik al zwaar duizelig bij 165BPM. Beetje bij beetje is het omhoog gekropen tot m'n huidige zelf-opgelegde 182 limiet (omdat ik niet eerder PIJN voelde in m'n borstkas bij een hoge hartslag). |
|
Ik train nu 2 tot 3 jaar. ondertussen een lekker uitgebalanceerd schema waarbij ik 4 tot 6 keer in de week train. Voornamelijk op hypertrofie. maar zit erover te denken na deze vakantie (waarin ik er natuurlijk flink tegen aan ga) stop met trainen op massa, en slechts nog onderbouwens blijf trainen/op strakheid en wat aerobe-training voor vetverbranding. Trainen is ondertussen ook een flinke verslaving geworden. [Dit bericht is gewijzigd door Mendel op 01-07-2004 0:25] |
|
quote: Ik zal het eens uitproberen! the only pleasure is pain |
|
quote: Ik train op zo'n yuppy school. Pincodes en de zooi stelt zich netjes voor je in :D quote: Hmm sja pijn door een hartslag niveau dat is iets dat me toch niet gezond lijkt. Vandaar dus dat de boel bij ons nokt of gaat afremmen als je in de buurt komt. Maar dat je je hart traint, zeker. Mijn BPM's gaan alleen meer omhoog van wat setjes 12*178 legpress ofzo dan van een end fietsen. Met rennen krijg ik alleen krampen :D Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Ik blijf zweren bij het drie keer per week drie kwatier lompe gewichten optillen en de cardio overslaan Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Foto's? quote: Jezus, intens hoor! maarre kan jij gewoon zo zwaar cardio doen een dag nadat je getraind hebt? Ik heb meestal na het trainen van mijn benen gewoon 2 dagen moeite met lopen! en denk/voel je dat op deze manier je lichaam en spieren genoeg rust krijgen? quote: Een tip: je kan ipv met dumbells te shruggen natuurlijk met een barbell shruggen (liefst EZ natuurlijk) of met een cable station. Een goed alternatief is ook als je met de cable row gaat liggen, dan liggend te shruggen. Voor de rest top, 6 dagen per week vereist wel een behoorlijke dedicatie, weet niet of ik dat vol zou kunnen houden, petje af. And my marlboro light |
|
Als je puur voor de kracht/body gaat kan je het beste zoveel mogelijk met dumbells bezig. Maarja laten we allemaal ff foto's gaan posten van ons kippeborstje. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Voor en Na foto's zijn toch altijd keivet? Maar over die dumbells, je kan ook met de cablestations in de weer gaan of de barbells, doen er zeker niet onder voor de dummbells. Bij cablestations hou je bijv. permanent de spanning op de spieren en vermijd je dat je een dood punt in je rep hebt, zoals wel het geval is bij dumbells soms wel het geval is. And my marlboro light |
|
Het voordeel van dumbells is dat je zelf de balans moet houden en dast je daardoor ieder peesje/spiertje/aanhechtingetje mee pakt + dat je zelf echt het gewicht tilt en niet een bepaalde gedeelte via een katrol gaat. En als je je oefeningen met dumbels gewoon goed uitvoert blijft die spanning ook wel en met aparaten kan je ook smokkelen Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar dat je alle spieren aanspant bij dumbells is gedeeltelijk waar, het hangt er maar van af welke oefening je doet. Bijv. bij lang niet elke biceps oefening met dumbells gebruik je al je armspieren of alle gedeeltes van je biceps. Kijk of voel bijv. maar het verschil tussen staande dumbell curls of de concentrated curl. En het is zeker waar dat de machine een gedeelte van het gewicht meepakt, maar als je het goed doet, stel je de machines toch in op de max. van je capaciteit, wat maakt het dan uit of het reeël 40 of 60 kilo is waarmee je je reps doet, zolang je de laatste 2 á 3 er maar uit perst. toch? regelmatig afwisselen van oefeningen voor de spiergroepen is daarom een vereiste. Daarbij komen naar mijn mening ook apparaten (niet op evenwicht letten maar gewoon pure krachtsinspanning) en zeker de cable stations goed van pas. And my marlboro light |
|
Ja maar met dumbells kun je ook per spiergroep verschillende oefeningen uitvoeren ( oftewel verschillende kanten/aanhechtingen enzo aanspannen/trainen) En als je je echt ff een paar weken op bv een borst aparaat concetreerd zit je zo aan de max. Niet echt interessant dus. Maar ik wissel per training ongveer van schema. Ik train bijna nooit twee op elkaar volgende weken precies hetzelfde. Tuurlijk heb ik wel dat ik me een paar weken meer op een bepaalde oefening concetreer maar dat zet ik dan meestal ook maar 3/4 door. Gewoon lekker veel wisselen houd het ook leuk. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Yepz, maar het ligt er maar helemaal aan wat voor borst apparaat je hebt, in de meeste reguliere gyms is de max idd niet moeilijk te behalen, dat is waar, maar in de beter gym kan je gewoon de schijven eraan schuiven, kan je zo hoog als je wilt. Zelf wissel ik ook geregeld, maar ik train teveel thuis (dus voorn. dumbells en barbells) om echt veel van apparaten gebruik te maken, maar zo af en toe is het wel aardig om er helemaal los op te gaan And my marlboro light |
|
Met een goed stel (lees genoeg verschillende en zware schijven) dumbells kun je thuis net zo goed trainen als in de sportzaal. Alleen thuis heb ik nooit echt motivatien. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Jazeker, en het mooiste is: geen wachttijden voor apparaten Ik train meestal tegelijk met rasputin, kunnen we elkaar spotten en om de beurt de oefeningen doen. And my marlboro light |
|
quote:De wacht rijen in de gym. waar ik train vallen erg mee. Maar niet 's avonds trainen wil ook nog al schelen. Met z'n twee-en trainen is zowiezo beter: Competitie, motivatie en je kan elkaar ff helpen/ondersteunen om bij het laatste setje nog net een herhaling of twee meer te pakken dan je alleen zou lukken. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
grote verhalen allemaal, hebben jullie ook foto's? |
|
quote:Gezien het fysiek van bijna alle zm-ers die ik irl heb gezien zet ik de mijne hier niet neer omdat ik dan wordt aangeklaagd voor het aanzetten tot zelfmoord via het 'aanpraten' van een minderwaardigheid complex. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
whahaha ok dan hoe lang train je al? en met welk doel doel train je precies? |
|
quote:drie jaar. Tja eigenlijk gewoon omdat ik het leuk/lekker vind maar ik train vooral kracht/body. Totaal geen conditie en maar een tikje echt voor de vormen. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
ohja, veel aan het deadliften en derglelijke dingen dus? ik train puur op uiterlijk. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |