IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krachttraining / Bodybuilding Vorige pagina | Volgende pagina
natassja
Usericon van natassja
Posted 16-12-2004 22:25 by natassja Profiel van natassja

quote:
Op 10 december 2004 18:57 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
tsja ik ben nogal benieuwd wat dat lange termijn ondezoek op gaat leveren, want ik heb (met mijn beperkte kennis van voeding enz.) een gut feeling dat al die verzadigde vetten niet goed kunnen zijn voor de cholesterol enz.


ze laat zich elke zoveel tijd testen op vanalles, bloedruk enzo ivm de suiker

en ik hoorde dat iemand zeggen dat je vetcellen niet verdwijnen maar dun worden en dus als je weer normaal gaat eten deze weer 2 keer zo snel opzwellen



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 16-12-2004 22:37 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 16 december 2004 22:25 schreef natassja het volgende:
... 2 keer zo snel ...


Sneller iig ja maar dat ligt niet aan de cellen zelf maar aan je inmiddels veranderde metabolisme.
Daarom ben ik zelf van mening dat als iemand weet dat die niet voor altijd van de koolhydraten af zal kunnen blijven (monikkenwerk) het verstandinger is om kleine beetjes KH te consumeren om diens lichaam op "de verkeerde been" te houden en de door jou omschreven "carbohydrate-shock" te vermijden.



SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 17-12-2004 0:31 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 16 december 2004 22:24 schreef Mikeee het volgende:
Argh, ik zie dat ik wederom niet duidelijk genoeg ben geweest. Ik schrijf schouder maar ik bedoel eigenlijk schouderBLAD.
De pijn zit onder m'n schouderblad. Het is alsof een spier losschiet en/of zich verplaatst en een zenuw beknelt. De pijn kan ik naar mijn gevoel dus niet in verband brengen met een spier. Het voelt WEL als een stekende pijn alsof iemand daar lekker met een mes zit te porren.
Fucking vreselijk is het!

Wat ik eraan doe? Ik heb er niets aan kunnen doen. Gewoon afwachten totdat het weg ging (ong. 3 weken de eerste keer en 1,5 week de 2e keer). Sinds augustus komt het en gaat het om de meest onbenullige dingen zoals bijv. m'n fiets tillen. Soms WEET ik niet eens wat ik heb gedaan omdat de pijn pas een poosje later komt.
1 ding hebben de bewegingen gemeen: ik belast maar 1 helft van m'n lichaam en het verbindpunt schouder-wervel is het eerste pivot-punt.



Bij mij voelt het aan alsof het langs de rand van mijn schouderblad zit. Aan de wervelkant. Het lijkt op de overgang van de lange verticale rugspier naar de horizontale die richting schouderkom gaat.


Een kleine snol zit zo vol.


natassja
Usericon van natassja
Posted 17-12-2004 18:36 by natassja Profiel van natassja

quote:
Op 16 december 2004 22:37 schreef Mikeee het volgende:
Sneller iig ja maar dat ligt niet aan de cellen zelf maar aan je inmiddels veranderde metabolisme.
Daarom ben ik zelf van mening dat als iemand weet dat die niet voor altijd van de koolhydraten af zal kunnen blijven (monikkenwerk) het verstandinger is om kleine beetjes KH te consumeren om diens lichaam op "de verkeerde been" te houden en de door jou omschreven "carbohydrate-shock" te vermijden.



ja oke met dat dieet ga je ook steeds meer KH eten maar ja dan krijg je wel weer honger
en dan gaat het meestal fout

mijn buurjongen doet dat dieet ongeveer 1 keer per jaar, valt in 2 maanden 15 kilo af en komt daarna in een weer 20 kilo bij
dan vind hij zich weer te dik en gaat weer dat dieet doen

lijkt me erg ongezond

maar je kunt niet het atkins dieet doen met weinig kh, dat werkt gewoon niet
als je toch kh neemt ga je niet afvallen

mischien moet je eens op hun site kijken of het boek lezen


mark22
Usericon van mark22
Posted 17-12-2004 18:37 by mark22 Profiel van mark22

Misschien moeten wij allen eens een boek lezen...


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 17-12-2004 19:40 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 17 december 2004 18:36 schreef natassja het volgende:
ja oke met dat dieet ga je ook steeds meer KH eten maar ja dan krijg je wel weer honger
en dan gaat het meestal fout

mijn buurjongen doet dat dieet ongeveer 1 keer per jaar, valt in 2 maanden 15 kilo af en komt daarna in een weer 20 kilo bij
dan vind hij zich weer te dik en gaat weer dat dieet doen

lijkt me erg ongezond

maar je kunt niet het atkins dieet doen met weinig kh, dat werkt gewoon niet
als je toch kh neemt ga je niet afvallen

mischien moet je eens op hun site kijken of het boek lezen


Ik heb het boek gelezen en je kan uitvissen hoeveel KH je kan eten.. Bij de meesten is dat rond de 60 gram. Iets meer en je komt aan, iets minder en je valt af.
Tis een kwestie van balans vinden.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat bij een Atkins dieet gesport moet worden. En met een eiwitrijk dieet gaat je eetlust omlaag. Daar was toevallig een week of 2 geleden op canvas nog een docu over op. Atkins werkt voornamelijk omdat eiwitten eetlust remmend werken waardoor "atkinsers" automatisch minder gaan eten. Dit merkte ik zelf ook. Al wist ik tot voor kort niet dat het aan de eiwitten lag. Dieeten waarbij je vooral de vetten en suikers weglaat hebben vaak het nadeel dat je een hongergevoel blijft houden en dat het licht verteerbaar is.
Ik vreet wel lekker wat die veganisten laten staan.


Een kleine snol zit zo vol.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 19-12-2004 14:17 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 16 december 2004 15:58 schreef Mikeee het volgende:
Dat geloof ik graag.

Dat lijkt me iets te kort door de bocht. Het menselijk lichaam went aan heel veel. "Bijkomen" zal dus idd gebeuren maar vooral op de korte termijn dan.




@ Rasputin en Micha:
Ik ben inmiddels aan het wrist-rollen met 8kg. x 4 sets.
(1 set = 2x oprollen [= 1x naar binnen oprollen; pols beweegt omlaag en 1x naar buiten oprollen; pols beweegt omhoog] en 2x weer langzaam uitrollen en 10~15sec. statics tussen op- en uitrol.) 2 sets bovenhands en 2 sets onderhands. Nogmaal bedankt voor het attenderen op deze "leuke" oefening.

Deadlifts zijn weer out want ik kreeg een schietende pijn in m'n onderrug.
Doe daarvoor in de plaats bent-over BB rows.
(idd niet hetzelfde effect maarja...vanwege het statische karakter van je houding voel je het toch ook duidelijk in je onderrug, hams en glutes)

Squats zijn ook out want m'n cardio is fucking *altijd* dagenlang slecht naderhand.
Vermoeide beenspieren SUX!
Voor benen doe ik nu alleen m'n intensieve cardio. Ik hoef eigenlijk toch alleen definitie.
HIIT fietsen en elliptical trainer: glutes, calves, quads, inner thighs, beetje hams. 2 a 3x weeks 45min. moet toch ok zijn? (waarvan 15min. verdeeld over opwarmen en cooldown)

Shrugs moesten er ook uit op verzoek van m'n fysiotherapeut....tijdelijk Ik zat op 105kg. een maand geleden nog en had net straps gekocht.


Ah vet van dat rollen man, ik doe nu altijd till failure met 7.5 kg, ik wordt er echt altijd helemaal gek van... BRANDEN in de onderarmpjes, niet te geloven!

maarrre ik kan best begrijpen dat je met squatten ben gestopt ivm grootte benen, maar ik zat te denken, zijn een paar setjes met weinig gewicht (40-60 %van 1rm) niks voor jou? want naast de benen is squatten natuurlijk wel 1 vd beste oefeningen voor de de balans en de onderrug en buikspieren...

maarre ik zit nu op 85 kg (van 4 maanden geleden nog 77) zit wel heel wat vet bij, zit nu ongeveer op 15 % dat is wel jammer, maar we gaan in de lente flink cutten (zo net voor het strandweer )

[Dit bericht is gewijzigd door kleine Micha Banaan op 19-12-2004 14:18]


And my marlboro light


Michael_Myers
The Prince of Darkness
Usericon van Michael_Myers
Posted 26-12-2004 22:13 by Michael_Myers Profiel van Michael_Myers

Ik train nu al zo'n anderhalve jaar en vrijwel iedere dag dat komt vooral omdat ik me eigen fitness apparaten in me woonkamer heb staan(mijn woonkamer is plusminus 12 meter)
En gebruik geen anabolen,steroiden rotzooi wat de meeste mensen meteen gaan denken als je aan fitness doet,dat chemische rotzooi is slecht het zorgt misschien wel dat je snel resultaat ziet maar je lichaam loopt niet meer goed


In Heaven there's no Beer that's why I drink it Here


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 26-12-2004 22:16 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 26 december 2004 22:13 schreef Michael_Myers het volgende:
Ik train nu al zo'n anderhalve jaar en vrijwel iedere dag dat komt vooral omdat ik me eigen fitness apparaten in me woonkamer heb staan(mijn woonkamer is plusminus 12 meter)
En gebruik geen anabolen,steroiden rotzooi wat de meeste mensen meteen gaan denken als je aan fitness doet,dat chemische rotzooi is slecht het zorgt misschien wel dat je snel resultaat ziet maar je lichaam loopt niet meer goed
Wat gebruik je dan wel? Je Nederlands is niet al te best namelijk...

Ontopic: hmm, ik moet wel aan krachttraining doen, maar alleen bepaalde spiergroepen die ik vaak nodig heb (beenspieren, buikspieren en armspieren)... En het gaat er ook niet om grote spiermassa te hebben alswel het beter kunnen presteren

[Dit bericht is gewijzigd door Phantom Lord op 26-12-2004 22:16]


FREEZE


Michael_Myers
The Prince of Darkness
Usericon van Michael_Myers
Posted 26-12-2004 22:32 by Michael_Myers Profiel van Michael_Myers

ik gebruik helemaal niks gewoon gezond trainen dus(ja t is moeilijk te lezen voor je,dat komt omdat ik geen punt of hoofdletters gebruik)


In Heaven there's no Beer that's why I drink it Here


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 26-12-2004 22:51 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 26 december 2004 22:32 schreef Michael_Myers het volgende:
ik gebruik helemaal niks gewoon gezond trainen dus(ja t is moeilijk te lezen voor je,dat komt omdat ik geen punt of hoofdletters gebruik)
En een paar andere spelfoutjes... Maar het zij je vergeven

Succes met trainen nog verder... Ik ga zo slapen (is ook goed voor je lichaam )


FREEZE


Michael_Myers
The Prince of Darkness
Usericon van Michael_Myers
Posted 27-12-2004 10:16 by Michael_Myers Profiel van Michael_Myers

Aha,
ik heb t terug gelezen er waren inderdaad wat spelfoutjes.
Wat alcohol wel niet kan aanrichten he?


In Heaven there's no Beer that's why I drink it Here


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 27-12-2004 11:36 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 26 december 2004 22:32 schreef Michael_Myers het volgende:
ik gebruik helemaal niks gewoon gezond trainen dus(ja t is moeilijk te lezen voor je,dat komt omdat ik geen punt of hoofdletters gebruik)


Helemaal niets? dus je eet ook niets?


And my marlboro light


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 27-12-2004 12:03 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 26 december 2004 22:13 schreef Michael_Myers het volgende:
Ik train nu al zo'n anderhalve jaar en vrijwel iedere dag dat komt vooral omdat ik me eigen fitness apparaten in me woonkamer heb staan(mijn woonkamer is plusminus 12 meter)
En gebruik geen anabolen,steroiden rotzooi wat de meeste mensen meteen gaan denken als je aan fitness doet,dat chemische rotzooi is slecht het zorgt misschien wel dat je snel resultaat ziet maar je lichaam loopt niet meer goed


Eer mensen gaan denken dat je aan de anabolen bent moet je wel fors kankergroot wezen hoor.
Of de mensen in jouw omgeving zijn gewoon enorm dom, dat kan natuurlijk ook.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Odal
Usericon van Odal
Posted 27-12-2004 12:57 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

waarom zou je ook anabolen gebruiken?

'k vind et nep.

[Dit bericht is gewijzigd door Odal op 27-12-2004 12:58]


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 27-12-2004 13:01 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

Lekker snel groeien toch? wat is daar 'nep'aan?


And my marlboro light


Odal
Usericon van Odal
Posted 27-12-2004 13:02 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

omdat je dan niet echt groeit door jezelf... al mn kracht en spier dikte heb ik puur door mezelf. Niet door een extra hulp middeltje maar gewoon old-school keihard trainen.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 27-12-2004 13:04 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

Ok, maar je kan zo oldschool en keihard trainen als je wilt, maar als je betere resultaten wilt zien zal je toch echt je voeding moeten aanpassen en misschien meer gaan slapen. Is dat dan ook nep? dat komt nl. ook niet van jezelf.


And my marlboro light


Odal
Usericon van Odal
Posted 27-12-2004 13:06 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

tja meer slapen... dat is bij mij nogal een minpuntje.. 4 a 5 uur slaap per nacht max ofzo. Heeft dat zoveel invloed dan?


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 27-12-2004 13:09 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

Hoeveel kan ik je niet zeggen, maar je schijnt het meest te groeien in je slaap en ik heb ergens gelezen (het zijn niet de meest harde informatiebronnen die er zijn helaas) dat je tijdens de REM fase het snelst groeit De REM fases treden eens per 3 uur in, dus als je zes uur slaapt heb je er gemiddeld twee, bij negen uur 3.

Maar alle bronnen die ik gelezen heb raden zo'n 8 tot 10 uur slaap per nacht aan.


And my marlboro light


Odal
Usericon van Odal
Posted 27-12-2004 13:15 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

dat zegt me moeder ook altijd


Maar hoe heb jij je voeding aangepast dan?


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 27-12-2004 13:30 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

meer Proteïne: als je wilt dat spieren gaan groeien meer proteïne binnenkrijgen.
waarin zit dan veel proteïne?
nou:

-eieren
-magere kwark
-kaas (wel veel verzadigde vetten 20+ kaas is -beter)
-kip/kalkoen
-mager vleesch
-proteïne poeders of weipoeder

Blijf bij de rest van je voeding laag in verzadigde vetten en neem genoeg koolhydraten tot je, maar meer gedetailleerd kan je het onder andere hier vinden:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=14123

of hier, ook weer vrij elementair:

http://www.fitstore.be/artikels/cutenews/show_headlines.php?subaction=showfull&id=1051282513&archive=&cnshow=headlines&start_from=

en anders lekker googlen


And my marlboro light


Odal
Usericon van Odal
Posted 27-12-2004 13:33 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

ah dank je... hahaha ik denk dat ik dat ook maar es ga doen... de meeste shirts worden al te krap en mn jas heb ik al nooit meer dicht hehehehe nouja boeiend!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2005 17:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

m'n broer heeft een boxzak opgehangen van 60 kg, best leuk om op af te reageren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


watery black
Usericon van watery black
Posted 08-01-2005 18:06 by watery black Profiel van watery black

weet iemand misschien een paar oefeningen die ik thuis (zonder apparaten) kan doe om mn rugspieren op te bouwen?

ik heb regelmatig problemen met mn rug, en misschien wordt t minder als ik wat meer steun rond mn ruggewervel heb...


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen