|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Als je aan je lichaam werkt dmv van krachttraining/fitness ben je imo een bodybuilder. Voor de rest zuip ik al lang niet echt meer door. Eten doe je juist meer als je traint, denk je dat spieren uit het niets gecreeerd worden? je hebt voeding nodig als bouwstoffen om meer spieren aan te maken. Dus genoeg koolhydraten, proteïne en weinig verzadigde vetten. Kip, mager vlees, vis, eieren en magere kwark zijn bijvoorbeeld goede dingen om te eten. Oefeningen voor de triceps met halters? -ga op de grond liggen en strek je armen met de halters in je handen recht omhoog. Breng de halter langzaam naar je hoofd zonder de bovenarm te bewegen. Je beweegt dus je onderarm. ongeveer dit: http://www.abcbodybuilding.com/excercise/LYINGtriceps%20EXTENSION.htm -Ik neem aan dat je weet wat dumbelldrukken is? je kan dit ook doen terwijl je de armen ongeveer op schouderwijdte houdt, zodat je de triceps primair aanspreekt ipv de borst, vergelijkbaar met dit, alleen dan met dumbells dus: http://www.menshealth.com/cda/article/0,2823,s1-1-0-0-164,00.html je kan natuurlijk ook dippen als je thuis wat dingen bijelkaar kan zetten die daar stevig en stabiel genoeg voor zijn: bijv. zo: http://www.fitness-island.com/oefeningen/triceps1.shtml of zo: http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/WtTriDip.html sterkte And my marlboro light |
|
tja, de term bodybuilding zegt het eigenlijk al. Helaas heb ik de laatste tijd helemaal geen tijd meer om regelmatig de sportschool in te gaan... Wellicht dat ik met kerst maar mijn eigen sportschool bijmekaar ga lullen. |
|
quote: nee maar veel mensen verkijken zich op het dieet en komen na de tijd 30 kilo meer bij dan eerst ik heb het niet langer kunnen volhouden dan 2 weken maar dat kwam omdat ik er letterlijk ziek van werd ik denk dat het dieet heel goed werkt als je er ook oefeningen bij doet maar in feite is het geen dieet maar een leefstijl maar dat weet je wel lijkt me |
|
quote: tsja de pro's je vindt het mooi of niet... Indrukwekkend is het iig wel. @aerodis: zorg gewoon dat je 2 dummbels krijgt, een halter en een bankje (het liefst verstelbaar), dan nog wat losse gewichtschijven en je bent helemaal het heertje. And my marlboro light |
|
quote: Je bedoelt dus: functioneel gespierd: daar is inderdaad nog wat voor te zeggen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
krachttraining is geen bodybuilding. |
|
en? And my marlboro light |
|
Krachttraining is niet gericht op het oppompen van de spieren, krachttraining is puur alleen gericht op het ontwikkelen van spierkracht. Iemand met een niet-bodybuilderfiguur kan ontzettend veel spierkracht bezitten. |
|
Bij krachttraining doe je maximaal 6 herhalingen met lange rustperiodes. Soms maar setjes van maar 2 herhalingen. Daarom is echte krachttraining erg saai. Bij bodybuilding zijn het vaak tussen de 8 en 12 herhalingen, met niet zulke lange tussenpauzes, Dan gaat het puur om massavergroting van de spier. Vervolgens kun je nog de spieren op uithouding trainen dan zijn het 15 herhalingen of meer met hele korte tussenpauzes. Zelf heb ik voornamelijk krachttraining gedaan, een korte periode massatraining en nu ik weer aan het thaiboksen ben kies ik voor de laatste variant omdat je van die andere twee erg langzaam wordt en je spieren ook te "kort"worden. |
|
Ok dat is me allemaal bekend, maar wat is het punt wat je wilde maken? (trouwens met de krachttraining manier kan je ook goede massa winnen en met de bodybuilding manier net zo goed kracht) And my marlboro light |
|
quote: Ik ben er ook van overtuigd dat bij Atkins gesport moet worden.. Maar eigenlijk heeft iedereen beweging nodig en al helemaal als men wil afvallen. Geen 1 dieet werkt goed als men op de bank blijft zitten. Aangezien ik dus eiwitrijk eet train ik ook dagelijks 1,5 tot 2 uur. En dan 2 spiergroepen per keer. Buik elke dag. En het is inderdaad een leefstijl. Aangezien ik zelf uit een familie kom die de neiging heeft om snel dik te worden heb ik ook al redelijk wat dieeten geprobeerd. Maar bijna allemaal bezorgen je een hongergevoel en als je er bij gaat sporten dan flikker je binnen een half uur van je graat. Persoonlijk voel ik mij erg goed en per week voel ik mijn uithoudingsvermogen verbeteren, mijn lichaam sterker worden en mijn zwembandje krimpen. Maar bij iedereen werkt het anders.. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Het punt is dat veel mensen die twee termen door elkaar gebruiken. Het een sluit inderdaad het ander niet uit. Alleen als je aan krachttraining doet is kracht het doel en niet massa, dat is dan een leuke of niet leuke bijkomstigheid. bij bodybuilding heb je ook weer een ander doel als bij kracht.Kracht is dan een bijkomstigheid bij massa. |
|
tja daarin heb je natuurlijk volop gelijk, maar krachttraining klinkt dan ook zo stoer @skinpeeler, voel je je niet enorm snel moe enzo met zo weinig koolhydraten, en ben je van plan het lang te gaan doen, aangezien er nog geen langetermijn effecten bekend zijn van het Atkins dieet? And my marlboro light |
|
Het zijn twee hele andere manieren van trainen. Als je nou in de buurt woonde zouk zeggu kom eens een keer trainen, dan legt dat allemaal wat makkelijker uit. |
|
krachttraining klinkt inderdaad beter als bb. Afvallen doe je alleen door cardio training, duursporten dus, meestal ga je pas echt vet verbranden na zo'n 20 minuten, dus het liefst langer als een halfuur duursporten. |
|
quote: Ik combineer beide technieken. Daarom heb ik een redelijke spiergroei en een behoorlijke toename van kracht. En door goed rekken en strekken hoeven spieren echt niet kort te worden aangezien het een fabel is dat spieren minder groeien als je rekt of strekt. Je spieren gaan meer spiervezels aanmaken als je goed traint doordat er haarscheurtjes ontstaan op cellulair nivo. Door strekken verdwijnen die echt niet. Dat voelt ook anders aan dan spierpijn van verzuring. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Nee, want eiwitten zijn ook als brandstof te gebruiken door je lichaam. En aangezien je niet steeds een op en neer stuiterende insulinespiegel hebt is het niet zoals met koolhydraten en suikers dat je honger hebt, een meuslireep neemt , je opgepet voelt en een half uur later moe bent omdat je insuline het suiker al weer om hebben gezet in glycogeen. Ik voel me zelfs veel gelijkmatiger. Geen echte pieken en dalen meer op een dag maar ik denk dat het per mens verschilt aangezien Natassja er ziek van werd en ik me steeds beter voel.. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Het is ook niet echt zo dat je spieren korter worden , aleen vorm je je spieren anders, de spieren van een bodybuilder zijn korter als die van een turner bijv. Dat heeft gewoon te maken met de manier van spiertraining. |
|
quote: Hehe ja ik moest weer stoppen met mijn benen trainen omdat mijn teennagel verwijderd was. Ben nu voorzichtig weer aan het beginnen maar over een paar maanden mag ik weer onder het mes Verder wegens prive omstandigheden helaas niet in staat regelmatig naar de sportschool te gaan. Ben laatste tijd ongeveer 1 keer per week geweest, en door dan alle spiergroepen even te pakken merk ik dat ik gelukkig niet al te hard achteruit ga. Zenial |
|
quote: een buurvrouw vna mij doet het al zon 2 jaar en is van haar suikerziekte af en stoppen met dat dieet kan niet als je niet meer wilt bijkomen teminste |
|
bodybuilders zijn echt fucking lelijk en om te kotsen Kankerlul |
|
ik vind het ook niet mooi, maar kan wel bewondering opbrengen voor de discipline die echte bodybuilders aan de dag leggen om het uiterste uit hun sport te halen. By the way wat voor sport doet metalgirl eigenlijk zelf? Of moet ik jouw succes bij mannen als sport zien? |
|
quote:ey die undersign van je ... wil je dara punt 4 van weghalen .. voetbal kan me gestolen worden |
|
quote: ik heb jaren wedstrijdgezwommen en doe niet meer aan sport, dit wegens tijdgebrek e.d. Ik wil nog wel eens hardlopen in de duinen, vind ik heerlijk. [Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 08-12-2004 9:11] Kankerlul |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |