IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 01-04-2009 22:29 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 1 april 2009 22:03 schreef Snark het volgende:
nee, nou en, nee, inderdaad + ik vind je stom

maakt niet uit dat mag, ik vind mezelf óók stom dus zijn we het zowaar toch een keer eens

Maar serieus, blijkbaar snap ik het dus niet, jammer dan.

Vanaf nu ga ik weer braaf on-topic.

Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-04-2009 22:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 maart 2009 14:45 schreef spectre het volgende:
Ik vind de zang enorm vet.

Mee eens: karakteristiek en de uithalen de hoogte in op een nummer als Fiend klinken lekker ziek!

quote:
De riffs vind ik enerzijds vrij ouderwets aandoen qua simpelheid maar ze zijn wel erg sterk en hebben toch een frisse klank op 1 of andere manier.
De productie is te gek.

quote:
Ik heb zelf nog nooit zoveel problemen gehad met deze riffs zelf te spelen....Volgens mij kan Frank dit beamen dat dit niet de makkelijkste riffs zijn om the spelen. Ze lijken en klinken zo makkelijk maar speel ze maar eens na. Dat is ook een beetje mijn punt. Je kunt over iets zo makkelijk een oordeel vellen. maar ik ben er wel meer dan een jaar mee bezig geweest. Ik componeer echt geen bullshit...

Ik denk dat het punt dat hier gemaakt wordt, dat de riffs wel simpel klinken, maar eigenlijk juist ingewikkeld zijn maw je hoort veel meer dan je denkt te horen..dat is een aanbeveling.

Laat ik eens een uitlegje pogen:

1. Je hebt simpele muziek: voor iedere simpele ziel te behapstukken. Simpel kan heel gaaf zijn en vraagt weinig doorzettingsvermogen van de luisteraar. Probleem is enorm kopieergedrag van veel bands; met weinig ingredienten valt ook weinig of op z'n minst moeilijker te varieëren. De charme is de jeugdige naiviteit waarmee het gemaakt is/werd; zodra zo'n band volwassen wordt gaat de sjeu er vaak af, óf ze moeten een drastische koerswijzig maken die hopelijk goed uitpakt.

2. Je hebt ingewikkelde muziek: avontuurlijk en verrassend; maar finesse kan wel eens een probleem zijn, zie het punt dat Bastianus maakt. Probleem kan zijn dat het fragmentarisch wordt en 'het liedje' eerder een complete 'landscape' wordt; Pink Floyd en Yes deden het in de jaren '70 al. Niks mis mee, maar er wordt van de luisteraar wel tijd & moeite gevraagd om de muziek op waarde te schatten in deze vluchtige tijden.

3. Je hebt ingewikkelde muziek die simpel klinkt, maar als je erin duikt valt pas op wát er eigenlijk inzit; details komen meer naar voren..accenten, de al genoemde Meshuggah riffinterpretaties... persoonlijk vind ik deze invalshoek het geniaalst; compacte nummers, catchy, maar niet oppervlakkig; verschuif je je aandacht naar de bas: hoor je weer wat nieuwe dingen..of juist weer terug naar de drums, let je op breaks of het consequent off-beat drummen en weer uitkomen..of juist alleen de riffs..productietechnische dingetjes...the gift that keeps on giving zeg maar!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 01-04-2009 23:05 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

Wat ik dus al dacht...je hebt 'em overduidelijk slap in de mond gehad.

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-04-2009 23:07 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Hoeveel cd's zou 'ie inmiddels hebben?

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 01-04-2009 23:14 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 april 2009 23:05 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
Wat ik dus al dacht...je hebt 'em overduidelijk slap in de mond gehad.

Makkelijk man..heb je de plaat uberhaupt eigenlijk wel gehoord of probeer je alleen te stoken?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-04-2009 23:15]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2009 0:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 april 2009 22:56 schreef Mutilator het volgende:

Laat ik eens een uitlegje pogen:

1. Je hebt simpele muziek: voor iedere simpele ziel te behapstukken. Simpel kan heel gaaf zijn en vraagt weinig doorzettingsvermogen van de luisteraar. Probleem is enorm kopieergedrag van veel bands; met weinig ingredienten valt ook weinig of op z'n minst moeilijker te varieëren. De charme is de jeugdige naiviteit waarmee het gemaakt is/werd; zodra zo'n band volwassen wordt gaat de sjeu er vaak af, óf ze moeten een drastische koerswijzig maken die hopelijk goed uitpakt.

2. Je hebt ingewikkelde muziek: avontuurlijk en verrassend; maar finesse kan wel eens een probleem zijn, zie het punt dat Bastianus maakt. Probleem kan zijn dat het fragmentarisch wordt en 'het liedje' eerder een complete 'landscape' wordt; Pink Floyd en Yes deden het in de jaren '70 al. Niks mis mee, maar er wordt van de luisteraar wel tijd & moeite gevraagd om de muziek op waarde te schatten in deze vluchtige tijden.

3. Je hebt ingewikkelde muziek die simpel klinkt, maar als je erin duikt valt pas op wát er eigenlijk inzit; details komen meer naar voren..accenten, de al genoemde Meshuggah riffinterpretaties... persoonlijk vind ik deze invalshoek het geniaalst; compacte nummers, catchy, maar niet oppervlakkig; verschuif je je aandacht naar de bas: hoor je weer wat nieuwe dingen..of juist weer terug naar de drums, let je op breaks of het consequent off-beat drummen en weer uitkomen..of juist alleen de riffs..productietechnische dingetjes...the gift that keeps on giving zeg maar!

4. Je hebt mensen die muziek luisteren en overal een mening over hebben terwijl ze zelf nog geen noot gecomponeerd hebben en dus volledig de plank misslaan....

Sorry Muti, maar je brabbeld hier een beetje...

Boeiender

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 02-04-2009 1:21 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 1 april 2009 22:29 schreef Pem het volgende:
Maar serieus, blijkbaar snap ik het dus niet, jammer dan.
Je snapt het wel hoor. Maar hoe strak Virgil ook drumt, mat triggers kan zijn sound nog strakker worden met als gevolg dat hij nog strakker zal klinken. Maar hij kan goed zonder (mits goede geluidsman die zorgt dat zelfs op hoog tempo alle basdrum aanslagen goed uit elkaar te houden zijn).

Snark
Usericon van Snark
Posted 02-04-2009 7:09 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 2 april 2009 0:38 schreef MR. N het volgende:
4. Je hebt mensen die muziek luisteren en overal een mening over hebben terwijl ze zelf nog geen noot gecomponeerd hebben en dus volledig de plank misslaan....

hier = in dit hele fokking teringtopic!!!.. met als een van de laagtepunten het stompzinnige verhaaltje over moeilijke muziek.

@mulitarot: Misschien zoekt pestilence nog wc-roadies, als je t slim sleept hangt binnen de kortse keren je hele huis daarna vol vol bruin gesigneerd papier....

Snark
Usericon van Snark
Posted 02-04-2009 7:12 by Snark Profiel van Snark

.

[Dit bericht is gewijzigd door Snark op 02-04-2009 7:13]

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 02-04-2009 7:59 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

@Snark: yeah man; alleen al om jou te fokken blijf ik je mijn mening geven, alleen gaat het dan wel over muziek en niet goedkoop op een persoon spelend.
Bevalt 't je niet? Bekijk je toch lekker een ander topic?

quote:

Mwoah..dus alleen muzikanten kunnen de plank raak slaan? Je stigmatiseert hiermee meteen iedereen die post over muziek zonder een instrument te bespelen. Mee oneens dus.

Snark
Usericon van Snark
Posted 02-04-2009 8:02 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 2 april 2009 7:59 schreef Mutilator het volgende:
@Snark: yeah man; alleen al om jou te fokken blijf ik je mijn mening geven, alleen gaat het dan wel over muziek en niet goedkoop op een persoon spelend.
Bevalt 't je niet? Bekijk je toch lekker een ander topic?

Mwoah..dus alleen muzikanten kunnen de plank raak slaan? Je stigmatiseert hiermee meteen iedereen die post over muziek zonder een instrument te bespelen. Mee oneens dus.

nee, je praat schijt en je hebt t niet door

ik lach me krom om je posten, ( hier stonden eerst heel onaardige dingen die ervoor zouden zorgen dat ik weer een paar weken niet mag posten ).

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-04-2009 8:23 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:

Misschien, maar ik denk dat een een beetje ervaren luisteraar die naar meerdere muziekstromingen kan waarderen wel degelijk in staat is om allerlei leuke maatverspringingen, technische breaks, fusion-achtige stukken en andere jazzy grapjes eruit te halen. In mijn ogen hoef je dus geen muzikant te zijn om de eerder aangehaalde dingen te kunnen waarderen.

Het betoog van Mutilator over bands die technische muziek weten te vermengen met catchy songstructuren gaat wel degelijk op. Luister maar eens naar bands als Cynic, het latere werk van Death (Symbolic!), Necrophagist (Epitaph!), de nieuwe Pestilence, maar ook bands als Nevermore (Dead Heart in a Dead World, Dreaming Neon Black, This Godless Endeavor!), Gojira, Scarve en Darkane weten die heel goed te combineren...

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2009 8:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 april 2009 8:23 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Luister maar eens naar bands als Cynic....

liever niet naar hun laatste cd.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-04-2009 8:29 by altx Profiel van altx

quote:

Hij kan tenminste nog het excuus aanvoeren dat hij zelf geen muziek maakt.

Wat is jouw excuus?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2009 8:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2009 7:59 schreef Mutilator het volgende:

Je hebt het niet door hè, jammer. Ik poneerde net zo'n domme zwetsstelling alks die van jou.

@ Taets, Symbolic van Death technisch? Vind ik erg meevallen, die is juist een stuk simpeler dan bijv. Individual Thought Patterns.

Boeiender

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 8:33 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 8:29 schreef MR. N het volgende:
Je hebt het niet door hè, jammer. Ik poneerde net zo'n domme zwetsstelling alks die van jou.

@ Taets, Symbolic van Death technisch? Vind ik erg meevallen, die is juist een stuk simpeler dan bijv. Individual Thought Patterns.

Symbolic is inderdaad minder "dichtgeplamuurd" dan "Individual Thought Patterns", maar of ie minder technisch, durf ik in twijfel te trekken. Op "ITP" speelde Steve DiGiorgio mee en op "Symbolic" niet. Juist omdat het basspel op "Symbolic" een minder prominente rol speelt dan op zijn voorganger, klinkt Symbolic een stuk minder "druk"...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-04-2009 8:36]

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2009 8:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2009 8:33 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Symbolic is inderdaad minder "dichtgeplamuurd" dan "Individual Thought Patterns", maar of ie minder technisch, durf ik in twijfel te trekken...

Nou, hij is een stuk simpeler qua gitaar/bas. Drums weet ik niet, ik ben geen drummer. Het is overigens wel mijn favoriete Death album.

Boeiender

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 8:40 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

Overigens wel grappig dat we in een Pestilence-topic platen van Death aan het bespreken zijn. Ik meen me te herinneren dat er in het verleden het nodige is voorgevallen tussen leden van Death en Pestilence...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-04-2009 8:40]

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 8:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Geweldig topic dit. homoerotisch en toch lomp.

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 8:42 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 8:40 schreef Jenje het volgende:
Geweldig topic dit. homoerotisch en toch lomp.

Gisteren liep ik toevallig langs Bartje..hij stond wel verdacht krom en hij keek vrij moeilijk uit zijn ogen. Is Soundgarden toevallig weer bij elkaar Jenje?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 8:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 april 2009 8:42 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Gisteren liep ik toevallig langs Bartje..hij stond wel verdacht krom en hij keek vrij moeilijk uit zijn ogen. Is Soundgarden toevallig weer bij elkaar Jenje?
Niet dat ik weet, maar ben toevalligerwijze niet in de buurt van Bartje geweest. Misschien botvierde Muti zijn lusten op onze koperen knaap? (met een foto van Mamelli erop geplakt).

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 8:49 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 8:43 schreef Jenje het volgende:
Niet dat ik weet, maar ben toevalligerwijze niet in de buurt van Bartje geweest. Misschien botvierde Muti zijn lusten op onze koperen knaap? (met een foto van Mamelli erop geplakt).

De "Resurrection Macabre" in hogere "Spheres" van ons aller Bartje..ole!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 9:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hij zal nooit meer de oude zijn.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2009 9:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 april 2009 8:40 schreef Taets van Avezaete het volgende:
.. er in het verleden het nodige is voorgevallen tussen leden van Death en Pestilence...

en toch ook met Cynic?

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 9:22 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 9:13 schreef attila_de_hun het volgende:
en toch ook met Cynic?

Dat zou goed kunnen, heb me nooit heel erg verdiept in Cynic, behalve muzikaal dan...

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com