|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Mee eens: karakteristiek en de uithalen de hoogte in op een nummer als Fiend klinken lekker ziek! quote: quote: Ik denk dat het punt dat hier gemaakt wordt, dat de riffs wel simpel klinken, maar eigenlijk juist ingewikkeld zijn maw je hoort veel meer dan je denkt te horen..dat is een aanbeveling. Laat ik eens een uitlegje pogen: 1. Je hebt simpele muziek: voor iedere simpele ziel te behapstukken. Simpel kan heel gaaf zijn en vraagt weinig doorzettingsvermogen van de luisteraar. Probleem is enorm kopieergedrag van veel bands; met weinig ingredienten valt ook weinig of op z'n minst moeilijker te varieëren. De charme is de jeugdige naiviteit waarmee het gemaakt is/werd; zodra zo'n band volwassen wordt gaat de sjeu er vaak af, óf ze moeten een drastische koerswijzig maken die hopelijk goed uitpakt. 2. Je hebt ingewikkelde muziek: avontuurlijk en verrassend; maar finesse kan wel eens een probleem zijn, zie het punt dat Bastianus maakt. Probleem kan zijn dat het fragmentarisch wordt en 'het liedje' eerder een complete 'landscape' wordt; Pink Floyd en Yes deden het in de jaren '70 al. Niks mis mee, maar er wordt van de luisteraar wel tijd & moeite gevraagd om de muziek op waarde te schatten in deze vluchtige tijden. 3. Je hebt ingewikkelde muziek die simpel klinkt, maar als je erin duikt valt pas op wát er eigenlijk inzit; details komen meer naar voren..accenten, de al genoemde Meshuggah riffinterpretaties... persoonlijk vind ik deze invalshoek het geniaalst; compacte nummers, catchy, maar niet oppervlakkig; verschuif je je aandacht naar de bas: hoor je weer wat nieuwe dingen..of juist weer terug naar de drums, let je op breaks of het consequent off-beat drummen en weer uitkomen..of juist alleen de riffs..productietechnische dingetjes...the gift that keeps on giving zeg maar! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wat ik dus al dacht...je hebt 'em overduidelijk slap in de mond gehad. TMDC The VIDEO'S : http://monolith.metalunaproductions.com |
|
Hoeveel cd's zou 'ie inmiddels hebben? ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Makkelijk man..heb je de plaat uberhaupt eigenlijk wel gehoord of probeer je alleen te stoken? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-04-2009 23:15] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: 4. Je hebt mensen die muziek luisteren en overal een mening over hebben terwijl ze zelf nog geen noot gecomponeerd hebben en dus volledig de plank misslaan.... Sorry Muti, maar je brabbeld hier een beetje... Boeiender |
|
quote:Je snapt het wel hoor. Maar hoe strak Virgil ook drumt, mat triggers kan zijn sound nog strakker worden met als gevolg dat hij nog strakker zal klinken. Maar hij kan goed zonder (mits goede geluidsman die zorgt dat zelfs op hoog tempo alle basdrum aanslagen goed uit elkaar te houden zijn). |
|
quote: hier = in dit hele fokking teringtopic!!!.. met als een van de laagtepunten het stompzinnige verhaaltje over moeilijke muziek. @mulitarot: Misschien zoekt pestilence nog wc-roadies, als je t slim sleept hangt binnen de kortse keren je hele huis daarna vol vol bruin gesigneerd papier.... |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Snark op 02-04-2009 7:13] |
|
@Snark: yeah man; alleen al om jou te fokken blijf ik je mijn mening geven, alleen gaat het dan wel over muziek en niet goedkoop op een persoon spelend. Bevalt 't je niet? Bekijk je toch lekker een ander topic? quote: Mwoah..dus alleen muzikanten kunnen de plank raak slaan? Je stigmatiseert hiermee meteen iedereen die post over muziek zonder een instrument te bespelen. Mee oneens dus. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: nee, je praat schijt en je hebt t niet door ik lach me krom om je posten, ( hier stonden eerst heel onaardige dingen die ervoor zouden zorgen dat ik weer een paar weken niet mag posten ). |
|
quote: Misschien, maar ik denk dat een een beetje ervaren luisteraar die naar meerdere muziekstromingen kan waarderen wel degelijk in staat is om allerlei leuke maatverspringingen, technische breaks, fusion-achtige stukken en andere jazzy grapjes eruit te halen. In mijn ogen hoef je dus geen muzikant te zijn om de eerder aangehaalde dingen te kunnen waarderen. Het betoog van Mutilator over bands die technische muziek weten te vermengen met catchy songstructuren gaat wel degelijk op. Luister maar eens naar bands als Cynic, het latere werk van Death (Symbolic!), Necrophagist (Epitaph!), de nieuwe Pestilence, maar ook bands als Nevermore (Dead Heart in a Dead World, Dreaming Neon Black, This Godless Endeavor!), Gojira, Scarve en Darkane weten die heel goed te combineren... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: liever niet naar hun laatste cd. |
|
quote: Hij kan tenminste nog het excuus aanvoeren dat hij zelf geen muziek maakt. Wat is jouw excuus? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Je hebt het niet door hè, jammer. Ik poneerde net zo'n domme zwetsstelling alks die van jou. @ Taets, Symbolic van Death technisch? Vind ik erg meevallen, die is juist een stuk simpeler dan bijv. Individual Thought Patterns. Boeiender |
|
quote: Symbolic is inderdaad minder "dichtgeplamuurd" dan "Individual Thought Patterns", maar of ie minder technisch, durf ik in twijfel te trekken. Op "ITP" speelde Steve DiGiorgio mee en op "Symbolic" niet. Juist omdat het basspel op "Symbolic" een minder prominente rol speelt dan op zijn voorganger, klinkt Symbolic een stuk minder "druk"... [Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-04-2009 8:36] Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Nou, hij is een stuk simpeler qua gitaar/bas. Drums weet ik niet, ik ben geen drummer. Het is overigens wel mijn favoriete Death album. Boeiender |
|
Overigens wel grappig dat we in een Pestilence-topic platen van Death aan het bespreken zijn. Ik meen me te herinneren dat er in het verleden het nodige is voorgevallen tussen leden van Death en Pestilence... [Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-04-2009 8:40] Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
Geweldig topic dit. homoerotisch en toch lomp. |
|
quote: Gisteren liep ik toevallig langs Bartje..hij stond wel verdacht krom en hij keek vrij moeilijk uit zijn ogen. Is Soundgarden toevallig weer bij elkaar Jenje? Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote:Niet dat ik weet, maar ben toevalligerwijze niet in de buurt van Bartje geweest. Misschien botvierde Muti zijn lusten op onze koperen knaap? (met een foto van Mamelli erop geplakt). |
|
quote: De "Resurrection Macabre" in hogere "Spheres" van ons aller Bartje..ole! Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
Hij zal nooit meer de oude zijn. |
|
quote: en toch ook met Cynic? |
|
quote: Dat zou goed kunnen, heb me nooit heel erg verdiept in Cynic, behalve muzikaal dan... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |