IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
Burzum
Usericon van Burzum
Posted 11-10-2010 0:48 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Fijn.

F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 11-10-2010 0:52 by F.E.S. Profiel van F.E.S.

toppunt

Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 11-10-2010 13:26 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Laat ze dan meteen een zanger/bassist zoeken die uitstraling en power heeft. Die jongen kan vreselijk goed bassen, maar daar heb je live natuurlijk geen zak aan. Leuk voor op cd.

Van Drunen kan toch ook bassen?

Wil die rapper van C-187 niet?

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-10-2010 13:31 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 10 oktober 2010 21:02 schreef Onweerwolf het volgende:
+1

Pestilence is toch wel de meest jammerlijke reünie van de afgelopen jaren gebleken.

Ik denk aan Dissection. Of is dat al weer te lang geleden?

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-10-2010 13:37 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Van Drunen heeft zover ik weet leren bassen speciaal om Pest live op te kunnen sieren. Alle Pest albums zijn door Mameli ingespeeld; zover ik weet die van Asphyx wél door van Drunen maar heeft ie daarna nooit weer een bas aangeraakt...

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Wordfuhrer TMDC
Posted 11-10-2010 13:47 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Logisch dat de riffschrijver de baspartijen inspeelt, denk maar niet dat Tom Araya ook maar 1 slayernummer heeft ingebast.

De bass hoeft live ook niet te horen te zijn, gewoon wat diklaag in de kicks en de nieuwe Pestfrontman kan gewoon net doen of hij bast

of laat een tape meelopen, Yuma kan vast met click spelen

[Dit bericht is gewijzigd door Wordfuhrer TMDC op 11-10-2010 13:48]

ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 11-10-2010 16:04 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

Maar beste wordführer, hoe lost Pestilence dan de Tony Choy baspartijen op? Die zijn op cd (tenminste, de Testimony-plaat) prima te volgen en dus behoorlijk belangrijk.

MC Hammer Smashed Face

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2010 16:29 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 oktober 2010 13:31 schreef Black Jew het volgende:
Ik denk aan Dissection. Of is dat al weer te lang geleden?

Die waren live anders prima te doen hoor.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-10-2010 17:31 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 11 oktober 2010 16:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Die waren live anders prima te doen hoor.

Ik vond het treurig.

Feit.

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 11-10-2010 20:10 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

quote:
Op 11 oktober 2010 13:47 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Logisch dat de riffschrijver de baspartijen inspeelt, denk maar niet dat Tom Araya ook maar 1 slayernummer heeft ingebast.

De bass hoeft live ook niet te horen te zijn, gewoon wat diklaag in de kicks en de nieuwe Pestfrontman kan gewoon net doen of hij bast

of laat een tape meelopen, Yuma kan vast met click spelen

Een beetje erg veel stellingen zonder fundament!!
Tom Araya speelt wel degelijk zijn eigen baspartijen in, dat doet hij al vanaf de eerste studio opname Aggressive Perfector op Metal Massacre 3.
Jeff en Kerry hebben dat nooit voor hem gedaan.
Een vergelijking in dit geval met van Drunen die inderdaad de bas bij Pestilence in de studio nooit heeft ingespeeld maar dit aan Mameli overliet is dan ook voledig misplaatst!

Live speelde van Drunen tijdens zijn eerste optredens met Pestilence maar 1 noot de hele avond.
De bassist MOET wel degelijk live gehoord worden omdat de rol van een bassist in een band is dat deze het nummer op de rails houd.
Wat een noodzakelijk iets is als een nummer er dreigt naast te gaan lopen, doordat de drummer vaak geen maat kan houden.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2010 20:41 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2010 0:45 schreef Den Bruut'n boerke het volgende:
Uit betrouwbare bron weet ik dat Pestilence op zoek is naar een zanger!.Dit om de prestatie op het podium te verhogen!

En hij kan af en toe even bier halen.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Wordfuhrer TMDC
Posted 11-10-2010 21:13 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

quote:
Tom Araya speelt wel degelijk zijn eigen baspartijen in, dat doet hij al vanaf de eerste studio opname Aggressive Perfector op Metal Massacre 3.

Ik kan het mij niet voorstellen, waarom zou hij? Het is nu niet dat de basspartijen bij Slayer belangrijk zijn. Je hoort hem live alleen als er een amp van Haneman of King kapot gaat. Waarom zou hij al die riffs gaan leren voor op cd, terwijl de gitaristen dat veel sneller en beter kunnen inspelen.

quote:
De bassist MOET wel degelijk live gehoord worden omdat de rol van een bassist in een band is dat deze het nummer op de rails houd.
Wat een noodzakelijk iets is als een nummer er dreigt naast te gaan lopen, doordat de drummer vaak geen maat kan houden.

Ik weet niet uit welke scene jij komt maar in de westerse wereld is het toch echt gebruikelijk dat de drummer die de maat aangeeft. Duff McKagan was daar een uitzondering op, die heeft dat kenmerkende bassgeluid omdat Adler geen maat kon houden en moest inhaken op Duff.

Ik ken ook weinig drummers die de bassgitaar lekker hard op de sidefill willen hebben omat ze anders uit de bocht vliegen.

herrie
Usericon van herrie
Posted 11-10-2010 21:18 by herrie Profiel van herrie

ik ken zelf ook geen drummers die de bas (ook al is het 1 snarig ) (loeihard) willen horen via de monitor naast de drums... en ik kan me ook voorstellen idd dat de guitarist(en) die de nummers geschreven hebben (of gecomponeerd) ook de bas in de studio inspelen... gaat volgens mij ook veel sneller (en beter vaak)...

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2010 21:23 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 oktober 2010 17:31 schreef Black Jew het volgende:
Ik vond het treurig.

Feit.

Wat was er mis dan? En welke show(s) heb je gezien?

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-10-2010 21:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 11 oktober 2010 21:18 schreef herrie het volgende:
ik ken zelf ook geen drummers die de bas (ook al is het 1 snarig ) (loeihard) willen horen via de monitor naast de drums... en ik kan me ook voorstellen idd dat de guitarist(en) die de nummers geschreven hebben (of gecomponeerd) ook de bas in de studio inspelen... gaat volgens mij ook veel sneller (en beter vaak)...

Tyfus, zeg.

Goed, als die gitaristen daadwerkelijk de baslijnen geschreven hebben: eens. Als de baslijnen toch alleen de grondtonen van de gitaar zijn: eens. Anders: onzin.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

herrie
Usericon van herrie
Posted 11-10-2010 21:24 by herrie Profiel van herrie

is toch 2 tegen 1...

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 11-10-2010 21:24 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

quote:
Op 11 oktober 2010 21:13 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Ik kan het mij niet voorstellen, waarom zou hij? Het is nu niet dat de basspartijen bij Slayer belangrijk zijn. Je hoort hem live alleen als er een amp van Haneman of King kapot gaat. Waarom zou hij al die riffs gaan leren voor op cd, terwijl de gitaristen dat veel sneller en beter kunnen inspelen.

Ik weet niet uit welke scene jij komt maar in de westerse wereld is het toch echt gebruikelijk dat de drummer die de maat aangeeft. Duff McKagan was daar een uitzondering op, die heeft dat kenmerkende bassgeluid omdat Adler geen maat kon houden en moest inhaken op Duff.

Ik ken ook weinig drummers die de bassgitaar lekker hard op de sidefill willen hebben omat ze anders uit de bocht vliegen.

Nog eens goed lezen wat ik allemaal geschreven heb!
De drummer houd altijd de maat dat is een feit, drummers als b.v. Lars Ulrich en Nicko Mc Brain zitten er nog regelmatig live wel eens naast.
Als je dan geen degelijke bassist hebt wordt het een warboel zowel in de westerse, oosterse en op de zuid en noordpool wereld.
Het feit dat je een band noemt met een of andere Duff Mc Kagan verklaart mij al nader jouw scene.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-10-2010 21:32 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 11 oktober 2010 21:24 schreef herrie het volgende:
is toch 2 tegen 1...

1 gitarist en een 1-snarige bassist tegen 1 bassist bedoel je

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

herrie
Usericon van herrie
Posted 11-10-2010 21:35 by herrie Profiel van herrie

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2010 21:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 oktober 2010 21:24 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Nog eens goed lezen wat ik allemaal geschreven heb!
De drummer houd altijd de maat dat is een feit, drummers als b.v. Lars Ulrich en Nicko Mc Brain zitten er nog regelmatig live wel eens naast.
Als je dan geen degelijke bassist hebt wordt het een warboel zowel in de westerse, oosterse en op de zuid en noordpool wereld.
Het feit dat je een band noemt met een of andere Duff Mc Kagan verklaart mij al nader jouw scene.
Er zullen toch ook wel hetero's zijn die van Guns 'n Roses houden?
In metal wilde ik trouwens als drummer altijd gitaar op de monitor, maar in pop en wave oriënteer ik me wel altijd op de bas. Als de bas met de gitaar meedoet is hij niet zo belangrijk, maar als hij met drums een tandem moet vormen en duidelijk andere lijnen speelt maakt hij wel onderdeel van "de tandem" uit. Pestilence is vrij technisch, dus muzikaal gezien lijkt de bas me wel belangrijk in de nummers.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2010 21:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2010 21:44 schreef bastianus het volgende:

In metal wilde ik trouwens als drummer altijd gitaar op de monitor

En andersom. Ik weet iig niet anders.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-10-2010 22:12 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 11 oktober 2010 21:23 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat was er mis dan? En welke show(s) heb je gezien?

Ik betrap mij op het praten over kutmuziek, onzin natuurlijk.

Rondlopen en dingen doen waar je van overtuigd bent en er mee weg komen. Dat is evil. Dat kunnen ze in Den Haag veel beter.

Genoeg ranting over dooie mensen. Laten we het hebben over dooie muziek!

Wordfuhrer TMDC
Posted 12-10-2010 0:30 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

quote:

Ja en dan zijn ze fucked, denk maar niet dat de bassist ze dan weer in het spoor trekt.
Wat is er mis met de scene waar Duff McKagan uit voortkomt?

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2010 0:33 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 oktober 2010 22:12 schreef Black Jew het volgende:
Ik betrap mij op het praten over kutmuziek, onzin natuurlijk.

Rondlopen en dingen doen waar je van overtuigd bent en er mee weg komen. Dat is evil. Dat kunnen ze in Den Haag veel beter.

Genoeg ranting over dooie mensen. Laten we het hebben over dooie muziek!

Klopt! Kutmuziek moet je niet over praten, dat moet je maken.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 12-10-2010 11:49 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com