IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
REelax187
Usericon van REelax187
Posted 27-03-2009 20:58 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 27 maart 2009 14:45 schreef spectre het volgende:
Ik vind de zang enorm vet.
De riffs vind ik enerzijds vrij ouderwets aandoen qua simpelheid maar ze zijn wel erg sterk en hebben toch een frisse klank op 1 of andere manier.
De productie is te gek.

Ik heb zelf nog nooit zoveel problemen gehad met deze riffs zelf te spelen....Volgens mij kan Frank dit beamen dat dit niet de makkelijkste riffs zijn om the spelen. Ze lijken en klinken zo makkelijk maar speel ze maar eens na. Dat is ook een beetje mijn punt. Je kunt over iets zo makkelijk een oordeel vellen. maar ik ben er wel meer dan een jaar mee bezig geweest. Ik componeer echt geen bullshit...

Edit: De hoes, nee die vindt ik echt niet goed

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 27-03-2009 21:21 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ah, ok.

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 28-03-2009 0:09 by Demogorgon Profiel van Demogorgonhttp://www.koelkast.net/

Het lijkt me ook niet meer dan redelijk dat je langer dan een jaar bezig bent met het componeren van een plaat. Lekker belangrijk ook dat ze zo moeilijk te spelen zijn, als je er niets van terug hoort had je beter hakjes in E-F kunnen spelen. Metallica is er groot mee geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door Demogorgon op 28-03-2009 2:02]

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2009 0:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

I like your nickname

signature

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-03-2009 0:13 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Tijd niet gezien hier.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 28-03-2009 10:10 by kabukiman Profiel van kabukimanhttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

Hey Mutilated Bones, beertje alcohol...

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 29-03-2009 21:59 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 28 maart 2009 0:09 schreef Demogorgon het volgende:
Het lijkt me ook niet meer dan redelijk dat je langer dan een jaar bezig bent met het componeren van een plaat. Lekker belangrijk ook dat ze zo moeilijk te spelen zijn, als je er niets van terug hoort had je beter hakjes in E-F kunnen spelen. Metallica is er groot mee geworden.

Als je het over domme opmerkingen hebt..

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 29-03-2009 22:00 by REelax187 Profiel van REelax187

Daar kan Pat niets aan doen, dat ligt aan Cronos. Straks staat Pat nog op het podium van de Atak te blaffen: "We have returned!!!!". Als hij dat zou doen is Frank Zappa's vraag "Does humor belong in music?" positief beantwoord.
[/quote]

We have returned it is....

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 29-03-2009 22:01 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 26 maart 2009 2:46 schreef VM Saldiac het volgende:
Ach wat lief hehe.

Ach zo jaloers popje!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-03-2009 22:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 maart 2009 21:59 schreef REelax187 het volgende:
Als je het over domme opmerkingen hebt..

Of rake?

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 30-03-2009 3:40 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

quote:
Op 29 maart 2009 22:01 schreef REelax187 het volgende:
Ach zo jaloers popje!

Neuh, ik betaal wel gewoon.

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 30-03-2009 13:26 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 29 maart 2009 22:10 schreef bastianus het volgende:
Of rake?

Of een gebrek aan muzikaal vermogen, volgens mij kun je beter naar de jostiband luisteren met zulke opvattingen.

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-03-2009 15:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 maart 2009 13:26 schreef Naturens Galleri het volgende:
Of een gebrek aan muzikaal vermogen, volgens mij kun je beter naar de jostiband luisteren met zulke opvattingen.

Volgens mij is dat een misverstand dat hier wel vaker de revue passeert. De behoefte om muzikaal kunnen te etaleren van sommige muzikanten maakt hun songs echt niet beter. Vooral als voor een leek dit nauwelijk te horen is.
Niks zo irritant trouwens als "muzikantenmuziek", waarbij de luisterbaarheid van een song is opgeofferd aan het showen van instrumentbeheersing en ingewikkelde songstructuren. Ik geef grif toe dat Pestilence uit stuk voor stuk geniale muzikanten bestaat. Maar het zou met niet verbazen als dit ook de reden is dat hun songs minder toegankelijk en lekker in het gehoor liggend zijn dan die van "mindere" muzikanten als Asphyx of Bolt Thrower.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 30-03-2009 15:58 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 30 maart 2009 15:26 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is dat een misverstand dat hier wel vaker de revue passeert. De behoefte om muzikaal kunnen te etaleren van sommige muzikanten maakt hun songs echt niet beter. Vooral als voor een leek dit nauwelijk te horen is.
Niks zo irritant trouwens als "muzikantenmuziek", waarbij de luisterbaarheid van een song is opgeofferd aan het showen van instrumentbeheersing en ingewikkelde songstructuren. Ik geef grif toe dat Pestilence uit stuk voor stuk geniale muzikanten bestaat. Maar het zou met niet verbazen als dit ook de reden is dat hun songs minder toegankelijk en lekker in het gehoor liggend zijn dan die van "mindere" muzikanten als Asphyx of Bolt Thrower.

Kan me jouw argument levendig voorstellen bij 'muzikanten-muziek met super vage songstructuren en gefreak op het instrument'.

Bij Resurrection Macabre hoor ik echter totaal geen freaky muzikanten-muziek. Een uitspatting hier en daar gelaten. Sterker nog, de nummers zijn voor mijn gevoel zelfs (express) simpel gestructureerd.

Ook de riffs vliegen over het algemeen niet alle kanten op. Het 'gepats' op de instrumenten hoor ik meer terug in de strakke uitvoering van het geheel, niet zozeer in gefreak oid.

Wat je lekker in het gehoor vindt liggen is natuurlijk erg smaakgebonden. Een Asphyx mag voor jou lekker in het gehoor liggen, ik kan er niets mee.

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 30-03-2009 16:13]

But there is no real me: only an entity, something illusory................

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 30-03-2009 16:34 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 30 maart 2009 15:26 schreef bastianus het volgende:

Bolt Thrower en Asphyx spelen natuurlijk wel een heel andere type deathmetal dan een Pestilence, Death, Atheist/Gnostic en Neuraxis. Persoonlijk kan het mij niet bizar, technisch en progessief genoeg zijn. Daarmee wil ik niks afdoen aan bands zoals Asphyx, Bolt Thrower en Pentacle die erg goed zijn in wat ze doen...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 30-03-2009 16:35]

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 30-03-2009 16:50 by altx Profiel van altx

Ik heb Resurrection Macabre nu een paar keer geluisterd en ik vind het bijzonder lekker in het gehoor liggen, dus wat dat betreft doel bereikt.

Als ik een kanttekening of wat zou moeten plaatsen, dan is het originaliteitsgehalte ver te zoeken en lijken de nummers onderling ook wel op elkaar.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Snark
Usericon van Snark
Posted 30-03-2009 17:45 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 30 maart 2009 16:50 schreef altx het volgende:
...en lijken de nummers onderling ook wel op elkaar.

en nu mag mutilator weer reageren dat dat is omdat de band zo'n enorm geniaal eigen geluid heeft

GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 30-03-2009 18:15 by GRINDBASHERS Profiel van GRINDBASHERShttp://myspace.com/herrierecordsinc

quote:
Op 28 maart 2009 0:09 schreef Demogorgon het volgende:

1 jaar??? iets van 11 jaar toch, of hoelang heeft deze "resurrection" op zich laten wachten...? kijken of ik nu ook een "domme opmerking" quote ga krijgen...

[Dit bericht is gewijzigd door GRINDBASHERS op 30-03-2009 18:16]

Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 30-03-2009 18:42 by Asphyxiate Profiel van Asphyxiate

quote:
Op 30 maart 2009 18:15 schreef GRINDBASHERS het volgende:
1 jaar??? iets van 11 jaar toch, of hoelang heeft deze "resurrection" op zich laten wachten...? kijken of ik nu ook een "domme opmerking" quote ga krijgen...

Wat een domme opmerking

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 30-03-2009 19:26 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 30 maart 2009 17:45 schreef Snark het volgende:
en nu mag mutilator weer reageren dat dat is omdat de band zo'n enorm geniaal eigen geluid heeft

Mutilator heeft inderdaad een ongezonde voorkeur voor Pestilence, dat neemt niet weg dat ondanks de wat minder uitgesponnen nummers er zat te genieten valt. Bijvoorbeeld Mameli's eigen interpretatie van de chuggah-riff zoals die op een aantal te horen zijn.

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 30-03-2009 23:50 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

Willekeurige luisteraar: Ik vind de riffs niet zo boeiend en spectaculair als aangekondigd in diverse reviews. Dat die solo's er in 1 take zijn opgezet is ook wel te horen.

Mameli: Nietus, jij bent dom en hebt geen verstand van muziek

Willekeurige luisteraar: ja maar ik ervaar het wel zo.

Mameli: jij bent een domme lul, dit zijn de moeilijkste riffs ooit geschreven.

Willekeurige luisteraar: En toch vind ik er niets aan

Mameli: nee jouw band is lekker

Willekeurige luisteraar; Ik wil wel een hond

[Dit bericht is gewijzigd door Heer der Heerscharen op 31-03-2009 0:00]

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 30-03-2009 23:57 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Weer ouderwets lekker bezig Dekker

quote:
Op 30 maart 2009 3:40 schreef VM Saldiac het volgende:
Neuh, ik betaal wel gewoon.
Kan dat eventueel ook opgaan voor een kaartje voor MDF?

(een maat van me heeft er eentje maar is nu niet meer zeker dat hij die kant uit kan gaan. Mail mij maar effe op het adres hier in mijn profiel mocht je interesse hebben of iemand weten )

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 30-03-2009 23:58]

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 31-03-2009 3:30 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

quote:
Op 30 maart 2009 23:50 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
Willekeurige luisteraar: Ik vind de riffs niet zo boeiend en spectaculair als aangekondigd in diverse reviews. Dat die solo's er in 1 take zijn opgezet is ook wel te horen.

Je vergeet het volgende erbij te zetten.

Mameli: je praat poep!

quote:
Op 30 maart 2009 23:57 schreef Judge M. het volgende:
Kan dat eventueel ook opgaan voor een kaartje voor MDF?
(een maat van me heeft er eentje maar is nu niet meer zeker dat hij die kant uit kan gaan. Mail mij maar effe op het adres hier in mijn profiel mocht je interesse hebben of iemand weten )

Ik heb allang een MDF kaartje. Die maat van jou moet anders eens een topic openen op het MDF forum.
Heeft ie een 3-daags kaartje? Die zullen wel uitverkocht raken dus die moet ie wel kwijt raken aan iemand.

Snark
Usericon van Snark
Posted 31-03-2009 7:38 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 30 maart 2009 23:50 schreef Heer der Heerscharen het volgende:

t wordt gaat steeds meer op THE GREAT KAT lijken volgens mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Snark op 31-03-2009 7:38]

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 31-03-2009 9:52 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

Hmmm..dan zullen we maar even vergeten dat het soleerwerk van Monolith Deathcult wel een erg hoog Slayeriaans gehalte heeft...

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com