IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 22-03-2009 15:11 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 22 maart 2009 14:45 schreef Mutilator het volgende:
Gewoon doorgaan met Pestilence toch?

Ik snap de kritiek mbt popsongstructuren wel; of je kiest voor compact to-the-point of je gooit er meer riffs in zodat je richting het epische, avontuurlijke gaat. Voor beide benaderingen valt wat te zeggen.

Bij een popsong benadering echter, is de muziek wel altijd vrnl begeleidend aan de zang, de vette grunt kan die leidende rol imo prima aan. Daarnaast heb je nog steeds een arsenaal aan zeer sterke riffs en plenty drumaccenten die het plaatje naar een hoger plan tillen.

Wat ik trouwens in het algemeen altijd erg knap vind, is de kunst van het arrangeren; ipv dat de instrumenten elkaar alleen begeleiden, ook de verhouding tot elkaar veranderen zodat je verschil in dynamiek tot elkaar krijgt en dat vervolgens dan functioneel toepassen...
Op dit vlak valt er in extreme deathmetal nog veel winst te halen denk ik, de technische tak heeft dit imo al beter door..

Voor je betoog valt wel wat te zeggen, al denk ik dat de gemiddelde liefhebber zich niet drukt maakt om goed uitgevoerde arrangementen. Zolang de muziek hard, lomp en snel is, is menigeen allang tevreden...

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-03-2009 15:40 by Mark Profiel van Mark

Leuk interview in de nieuwe Terrorizer, en Terrorizer streamt de hele CD de komende week op hun website ter promotie.

Alleen heb ik de nieuwe plaat hier nog niet in de winkel zien liggen

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-03-2009 15:42 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 maart 2009 15:11 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Voor je betoog valt wel wat te zeggen, al denk ik dat de gemiddelde liefhebber zich niet drukt maakt om goed uitgevoerde arrangementen. Zolang de muziek hard, lomp en snel is, is menigeen allang tevreden...

Blij dat ik geen gemiddelde liefhebber ben dan...

Hard, lomp en snel vind ik zo ontzettend niet-boeiend...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-03-2009 21:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 maart 2009 13:51 schreef Naturens Galleri het volgende:
Gezwets daar sta ik om bekend, maar zeg nou niet dat deze cd kwalitatief beter is dan 'testimony' want dan ik kom ik je persoonlijk keihard uitlachen.

Oei. Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik vind "Testimony" te technisch en ingewikkeld om prettig luistermateriaal te zijn. Terwijl ik naar de nummers op "Ressurrection" al beter kan luisteren. Helemaal mijn kopje thee zal Pestilence nooit worden, maar da's persoonlijke smaakvoorkeur.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 22-03-2009 22:08 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 22 maart 2009 14:28 schreef attematic het volgende:
Waren jullie de mastering vergeten dat hij nog afgemaakt moest worden?

'Macabre' is zeker geen nieuwe 'Spheres', 'Testimony' of 'Consuming'. Na de eerste luisterbeurten is het een degelijke plaat, maar nog geen klassieker. Dat komt wellicht nog.

Het enige echte kritiekpunt/punt ter verbetering mijnerzijds: "Lost Souls" mag in zijn huidige vorm per direct worden afgevoerd. Dat scheelt mij weer programmeren van de spelert.

Tja, ik heb die song ook niet uitgekozen toch?

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 22-03-2009 22:27 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

quote:
Op 22 maart 2009 22:08 schreef REelax187 het volgende:
Tja, ik heb die song ook niet uitgekozen toch?

Nee maar je hebt 'm wel herbewerkt.
Ik vind die heropnames best te pruimen maar prefereer toch de originele opnames. Zo'n lul ben ik dan ook wel weer.

Maar een vraag Patrick, heb je die 3 nummers herbewerkt om ze beter bij het andere materiaal op "Resurrection macabre" te laten passen?
Of ga je het overige oude spul ook herbewerken zodat we ze in een nieuw jasje aanhoren tijdens de optredens?

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 23-03-2009 20:00 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 22 maart 2009 22:27 schreef VM Saldiac het volgende:
Nee maar je hebt 'm wel herbewerkt.
Ik vind die heropnames best te pruimen maar prefereer toch de originele opnames. Zo'n lul ben ik dan ook wel weer.

Lul of geen lul, ik snap niet echt waarom mensen geen nieuwe herbewerkte nummers kunnen accepteren wanneer het mijn eigen muziek is. Ik speel ze zelf toch weer in, alleen beter!.........

Maar een vraag Patrick, heb je die 3 nummers herbewerkt om ze beter bij het andere materiaal op "Resurrection macabre" te laten passen?
Of ga je het overige oude spul ook herbewerken zodat we ze in een nieuw jasje aanhoren tijdens de optredens?

Zoveel anders zijn de nummers niet geworden, alleen beter ingespeeld met een betere drummer. De oudere nummers zullen met Peter sowieso veel beter klinken. Ik laat hem echt niet zoals Marco F. drummen x jaren geleden. Dat zou toch uitermate stom zijn om niet gebruik te maken van Peter's volledige potentieel.

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 23-03-2009 20:03 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 23 maart 2009 20:00 schreef REelax187 het volgende:
Zoveel anders zijn de nummers niet geworden, alleen beter ingespeeld met een betere drummer. De oudere nummers zullen met Peter sowieso veel beter klinken. Ik laat hem echt niet zoals Marco F. drummen x jaren geleden. Dat zou toch uitermate stom zijn om niet gebruik te maken van Peter's volledige potentieel.

Vergeleken met Peter Wildoer had Marco Foddis zijn beperkingen. Op de eerste twee Pestilence-platen was dat niet erg, maar ik denk dat de jazzy en fusionpassages op "Spheres" een stuk beter hadden geklonken met een drummer die zulke stijlen beter aankon, dan dhr Foddis...

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-03-2009 20:10 by altx Profiel van altx

quote:

Ik wou al zeggen... Alsof jij iemand om toestemming moet vragen of je alsjeblieft je eigen nummers mag herbewerken...

En het zijn "maar" bonus tracks, toch? Je hoeft ze niet te luisteren als je niet wil...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 23-03-2009 20:12 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 23 maart 2009 20:10 schreef altx het volgende:
Ik wou al zeggen... Alsof jij iemand om toestemming moet vragen of je alsjeblieft je eigen nummers mag herbewerken...

En het zijn "maar" bonus tracks, toch? Je hoeft ze niet te luisteren als je niet wil...

Ach, het is toch humor wanneer "fans" het muzikaal beter weten dan de uitvoerende muzikant zelf...

Pijnlijker wordt het alleen wanneer dezelfde muzikant zijn keuzes moet gaan verdedigen. Hij is de bedenker en componist van de dingen die hij voortbrengt. Of mensen het mooi vinden en kunnen waarderen is een geheel andere vraag...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 23-03-2009 20:14]

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 23-03-2009 20:14 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 23 maart 2009 20:03 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Vergeleken met Peter Wildoer had Marco Foddis zijn beperkingen. Op de eerste twee Pestilence-platen was dat niet erg, maar ik denk dat de jazzy en fusionpassages op "Spheres" een stuk beter hadden geklonken met een drummer die zulke stijlen beter aankon, dan dhr Foddis...

Klopt, ben ik helemaal eens met je. Ik heb niets tegen Marco drum stijl hoor, maar dat was 15 jaar geleden en met Peter kun je gewoon veel meer uit je muziek halen. Ik begrijp dat wanneer je gewend bent aan een bepaalde stijl of de manier waarop en wanneer iets gespeeld wordt (want we hebben helaas geen interactieve cd's waarbij de luisteraar zelf z'n song structuur kan bedenken) je snel ergens aan gewend kunt raken, en als dan iets niet op dat moment gebeurd voelt het vreemd aan terwijl het net zo valide kan zijn. I s trouwens idee joh, om de luisteraar zelf de keuze te geven hoe de song structuur zou moeten gaan worden i.p.v. hapklare brokken...

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 23-03-2009 20:15 by REelax187 Profiel van REelax187

Pijnlijker wordt het alleen wanneer dezelfde muzikant zijn keuzes moet gaan verdedigen. Hij is de bedenker en componist van de dingen die hij voortbrengt. Of mensen het mooi vinden en kunnen waarderen is een geheel andere vraag... [/quote]

Dat is niet pijnlijk maar sociaal. Ik geef aan waarom ik iets doe, is toch mooi oh nie dah?

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 23-03-2009 20:19 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 23 maart 2009 20:14 schreef REelax187 het volgende:
Klopt, ben ik helemaal eens met je. Ik heb niets tegen Marco drum stijl hoor, maar dat was 15 jaar geleden en met Peter kun je gewoon veel meer uit je muziek halen. Ik begrijp dat wanneer je gewend bent aan een bepaalde stijl of de manier waarop en wanneer iets gespeeld wordt (want we hebben helaas geen interactieve cd's waarbij de luisteraar zelf z'n song structuur kan bedenken) je snel ergens aan gewend kunt raken, en als dan iets niet op dat moment gebeurd voelt het vreemd aan terwijl het net zo valide kan zijn. I s trouwens idee joh, om de luisteraar zelf de keuze te geven hoe de song structuur zou moeten gaan worden i.p.v. hapklare brokken...

Dat is inderdaad een goed idee. Trent Reznor van Nine Inch nails heeft zoiets al een keer gedaan. Hij vroeg via zijn website aan zijn fans om remixes te maken van hun favoriete NIN-nummers. Dat leverde vaak erg gave resultaten op. Nu is de muziek van NIN meer geschikt om te remixen, maar het zou een idee kunnen zijn om die-hard Pestilence-liefhebbers/andere muzikanten te vragen om jouw nummers onderhanden te nemen en er hun eigen interpretaties te laten maken. Het zou voor een Nederlandse band in ieder geval ongekend zijn..zeker binnen het doodmetalen wereldje..

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 23-03-2009 20:21 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 23 maart 2009 20:15 schreef REelax187 het volgende:
Pijnlijker wordt het alleen wanneer dezelfde muzikant zijn keuzes moet gaan verdedigen. Hij is de bedenker en componist van de dingen die hij voortbrengt. Of mensen het mooi vinden en kunnen waarderen is een geheel andere vraag...

Dat is niet pijnlijk maar sociaal. Ik geef aan waarom ik iets doe, is toch mooi oh nie dah?

Het is zeker sociaal/interessant dat je tekst en uitleg geeft hoe je de dingen doet. Menig muzikant doet zoiets niet...

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 23-03-2009 22:28 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

Was toch maar een doodgewone vraag?
Waarom dan allemaal Patrick gaan beschermen alsof ie nu in de verdediging moet?
Hij mag zelf weten wat hij met Pestilence doet en daar mag iedereen vervolgens z'n eigen mening over vormen, hoe debiel die ook moge zijn.

Natuurlijk is het fijn dat Patrick de vragen hier beantwoord maar hij wil ook graag weer de 40 blz. behalen met dit topic dus zelf posten helpt

Interessant idee om fans de songs hun eigen geprefereerde structuur mee te geven. Maar metalfans houden er van om op details te gaan mieren. Heropname is ietsje langzamer dan origineel, of die ene solo is niet noot voor noot hetzelfde.
Azijnzeikers ja maar da's heeft ook wel een charme!
Overigens vind ik de nieuwe versie van "Chemo therapy" wel erg tof klinken.

Heb de "Resurrection macabre" CD nog niet ontvangen. Hoop niet dat ze 'm met de goedkoopste optie op de post geslingerd hebben want dat betekent dat ie op een boot terechtkomt.
De vorige 2 keren dat er iets vanuit Europa met een boot naar mij verstuurd werd duurde het gemiddeld zo'n 2.5 maand eer het pakketje bij mij aankwam haha.
Wil i.i.g. pas de recensie schrijven als ik het gehele eindproduct in handen heb!

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 23-03-2009 22:30 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

quote:

Hier grotendeels mee eens natuurlijk maar ik zou gaan huilen (bakken!) als de ouwe shit opeens doordrenkt gaat worden met blastbeats.
Om maar iets te noemen.

azijnzeiker no. 1

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 23-03-2009 23:36 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

Inmiddels is het zo'n beetje mijn topic aan 't worden?
Maar wel on topic blijven!
Zojuist "Resurrection macabre" op m'n veranda gevonden en de CD draait momenteel z'n eerst rondje.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-03-2009 0:04 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Pfff ik heb de mp3's continue op repeat hiero hehe; verslavende plaat!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 24-03-2009 0:21 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 24 maart 2009 0:04 schreef Mutilator het volgende:

Amen to that!

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 24-03-2009 0:26 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

quote:
Op 24 maart 2009 0:04 schreef Mutilator het volgende:

Je hebt de CD nog niet? Had wel verwacht dat jij 'm eerder dan ik zou hebben.

Ennuh, verslavend?

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 24-03-2009 1:05 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 23 maart 2009 20:19 schreef Taets van Avezaete het volgende:
maar het zou een idee kunnen zijn om die-hard Pestilence-liefhebbers/andere muzikanten te vragen om jouw nummers onderhanden te nemen en er hun eigen interpretaties te laten maken. Het zou voor een Nederlandse band in ieder geval ongekend zijn..zeker binnen het doodmetalen wereldje..

Een tribute cd? Inderdaad een ongekende vernieuwing!

Zenial

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 24-03-2009 1:26 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

Bestaat er uberhaupt een Pestilence tribute album?
Geloof van niet, dus zo'n gek idee nog niet eens.

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-03-2009 1:35 by Lionheart Profiel van Lionheart

Patrick, is de intro van Devouring Frenzy grappig bedoeld of is het doodserieus?

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 24-03-2009 17:31 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Doodserieus, natuurlijk.

Ik ben er nog niet zo weg van.

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

REelax187
Usericon van REelax187
Posted 24-03-2009 20:35 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 24 maart 2009 1:35 schreef Lionheart het volgende:
Patrick, is de intro van Devouring Frenzy grappig bedoeld of is het doodserieus?

wat denk je zelf? Weet je, mensen moeten dingen niet gaan overanalyseren of zo...veel bands hebben een luguber intro, doomy....ik wilde direct van start gaan met m'n grunt...grappig? Als jij dat zo voelt dan is het grappig. Mijn eerste idee was eerder origineel...

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com