IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2009 9:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2009 7:09 schreef Snark het volgende:
hier = in dit hele fokking teringtopic!!!.. met als een van de laagtepunten het stompzinnige verhaaltje over moeilijke muziek.

@mulitarot: Misschien zoekt pestilence nog wc-roadies, als je t slim sleept hangt binnen de kortse keren je hele huis daarna vol vol bruin gesigneerd papier....

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-04-2009 9:30 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

Maar afgezien van wat mensen vinden Patrick Mameli als persoon, kan je toch moeilijk gaan ontkennen dat hij een getalenteerd muzikant is en dat hij een belangrijke plaats inneemt in de vaderlandschen metalen historie

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2009 9:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2009 9:30 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Maar afgezien van wat mensen vinden Patrick Mameli als persoon, kan je toch moeilijk gaan ontkennen dat hij een getalenteerd muzikant is en dat hij een belangrijke plaats inneemt in de vaderlandschen metalen historie

Mee eens, misschien zelfs wel in het mondiale death metal-gebeuren.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 02-04-2009 9:42 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

dat kun je pas over 100 jaar zeggen

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2009 9:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2009 9:42 schreef Heer der Heerscharen het volgende:

Over 100 jaar wordt death metal waarschijnlijk als een misstap c.q. zwarte bladzijde in de muziekgeschiedenis gezien, waarin krampachtig zelfs met electronische invloeden werd geprobeerd om echt goede muziek als house te imiteren.

Snark
Usericon van Snark
Posted 02-04-2009 9:49 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 2 april 2009 9:30 schreef Taets van Avezaete het volgende:

innam... ooit... toen ... vroeger

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 02-04-2009 9:50 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 10:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Dat is best wel onzin, dan kun je ook de rol van een Black Sabbath in twijfel trekken.

Als je de vaderlandse geschiedenis mbt death metal gaat beschrijven moet je Pestilence wel noemen mbt oud werk, nieuw werk is nog wel discutabel of dat daar in hoort. En het maakt dan niet uit wat je van de muziek vindt.

Als je over Engelse doompraat sla je My Dying Bride toch ook niet over?

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 10:43 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

Bands als Gorefest, Pestilence, God Dethroned, Asphyx, Sinister en in mindere Thanathos hebben Nederland wel mondiaal op de kaart gezet qua extreme metal.

Ik denk dat in het grote spel der dingen extreme metal gezien wordt als een, vermakelijke, voetnoot...

Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-04-2009 10:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 april 2009 9:49 schreef bastianus het volgende:
...zelfs met electronische invloeden werd geprobeerd om echt goede muziek als house te imiteren...

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 10:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 april 2009 10:43 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Bands als Gorefest, Pestilence, God Dethroned, Asphyx, Sinister en in mindere Thanathos hebben Nederland wel mondiaal op de kaart gezet qua extreme metal.

Ik denk dat in het grote spel der dingen extreme metal gezien wordt als een, vermakelijke, voetnoot...

Extreme metal is een trendwoord/stijlbenaming, is gewoon het zoeken naar iets nieuws.

Jammer altijd dat als er over geschiedenis in metal gesproken moet worden dat het dan altijd over death of thrash moet gaan.

Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 02-04-2009 10:58 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 2 april 2009 1:21 schreef Myth of Fury het volgende:
Je snapt het wel hoor. Maar hoe strak Virgil ook drumt, mat triggers kan zijn sound nog strakker worden met als gevolg dat hij nog strakker zal klinken. Maar hij kan goed zonder (mits goede geluidsman die zorgt dat zelfs op hoog tempo alle basdrum aanslagen goed uit elkaar te houden zijn).

Thanks Ben ik toch niet helemaal debiel, nice.

Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2009 11:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2009 10:43 schreef Taets van Avezaete het volgende:
in mindere Thanathos

Zeg dat wel. Laat het Patrick Gebedi maar niet horen. Of was het nu Stephan Mameli?

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 11:36 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 11:10 schreef bastianus het volgende:
Zeg dat wel. Laat het Patrick Gebedi maar niet horen. Of was het nu Stephan Mameli?

Dan mag je als band in 1985 ooit een plaat hebben uitgebracht, maar als hij verder niet opgemerkt wordt, dan houdt het toch rap op qua bekendheid...en het is Patrick Mameli en Stephan Gebebi..

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-04-2009 11:46]

Daops
Usericon van Daops
Posted 02-04-2009 11:44 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 2 april 2009 10:58 schreef Pem het volgende:
Thanks Ben ik toch niet helemaal debiel, nice.
Dat ben je zeker niet . Snap sowieso dat gelul niet met drummers, dat altijd met elkaar moeten vergelijken. Wie er nou strakker is of niet, trigger-gezever. Boeien!

Ontipoc: morgen eindelijk de nieuwe Pestilence ophalen in de winkel, was uitverkocht afgelopen weekend

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 11:45 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

.

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-04-2009 11:46]

spectre
Usericon van spectre
Posted 02-04-2009 11:59 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 2 april 2009 11:44 schreef Daops het volgende:
Dat ben je zeker niet . Snap sowieso dat gelul niet met drummers, dat altijd met elkaar moeten vergelijken. Wie er nou strakker is of niet, trigger-gezever. Boeien!

Ontipoc: morgen eindelijk de nieuwe Pestilence ophalen in de winkel, was uitverkocht afgelopen weekend
Precies.. het moet klinken, er zijn zelfs bands met drumcomputer die vet zijn

Triggers live zijn een must trouwens, aangezien geluidsengineers over het algemeen incompetente lamlullen zijn en vaak de zaal ook niet meewerkt qua technologie en akoestiek.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 02-04-2009 12:00]

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Daops
Usericon van Daops
Posted 02-04-2009 12:02 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 2 april 2009 11:59 schreef spectre het volgende:
Precies.. het moet klinken, er zijn zelfs bands met drumcomputer die vet zijn
Juist, hoest met de nieuwe plaat by the way?

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Posted 02-04-2009 12:03 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 12:02 schreef Daops het volgende:

Qua drumgeluid?

Daops
Usericon van Daops
Posted 02-04-2009 12:08 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 2 april 2009 12:03 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Qua drumgeluid?
Neen, ik vroeg spectre hoe het in z'n algemeenheid met de nieuwe CHD-plaat ging?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-04-2009 12:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 april 2009 12:02 schreef Daops het volgende:

Dat wordt allemaal superkut heb ik gehoord, veel te ingewikkelde muziek, bah

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Daops
Usericon van Daops
Posted 02-04-2009 12:09 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 2 april 2009 12:08 schreef ZelThoR het volgende:
Je bent gewoon jaloers omdat het je pet te boven gaat

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-04-2009 12:49 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 2 april 2009 8:23 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Misschien, maar ik denk dat een een beetje ervaren luisteraar die naar meerdere muziekstromingen kan waarderen wel degelijk in staat is om allerlei leuke maatverspringingen, technische breaks, fusion-achtige stukken en andere jazzy grapjes eruit te halen. In mijn ogen hoef je dus geen muzikant te zijn om de eerder aangehaalde dingen te kunnen waarderen.

Het betoog van Mutilator over bands die technische muziek weten te vermengen met catchy songstructuren gaat wel degelijk op. Luister maar eens naar bands als Cynic, het latere werk van Death (Symbolic!), Necrophagist (Epitaph!), de nieuwe Pestilence, maar ook bands als Nevermore (Dead Heart in a Dead World, Dreaming Neon Black, This Godless Endeavor!), Gojira, Scarve en Darkane weten die heel goed te combineren...

Ik vind de nieuwe van Pestilence niet bepaald catchy songstructuren bevatten, In Sickness And Death misschien.

RGB
Usericon van RGB
Posted 02-04-2009 13:09 by RGB Profiel van RGB

quote:
Op 2 april 2009 1:21 schreef Myth of Fury het volgende:
Je snapt het wel hoor. Maar hoe strak Virgil ook drumt, mat triggers kan zijn sound nog strakker worden met als gevolg dat hij nog strakker zal klinken. Maar hij kan goed zonder (mits goede geluidsman die zorgt dat zelfs op hoog tempo alle basdrum aanslagen goed uit elkaar te houden zijn).

Een en ander heeft ook te maken met de kwaliteit van de gebruikte bassdrum, en of deze goed gestemd is. Vooral dat laatste wil nog wel eens een probleem zijn met drumstellen waarmee veel gesleept c.q. getourd wordt.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2009 13:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2009 12:08 schreef ZelThoR het volgende:

Hmm.. Je brengt me in verwarring. Ingewikkeld bun ik niet kapot van, maar ik was altijd nog eens van plan ze eens te luisteren vanwege de mooie bandnaam. Industrial kan me sowieso vaak wel boeien.
Drumcomputers is ook niks mis mee, Big Black en Ministry maakten er mooi spul mee. Maar triggers klinken gewoon niet, ik hoor liever een echte bassdrum als er een heel drumstel staat, en in de studio moet het helemaal geen moeite zijn om een fatsoenlijk gestemd drumstel te regelen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-04-2009 13:18]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com