|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Testimony was ook indrukwekkend, zeker voor die tijd! |
|
quote: Dat snap ik ook niet. De cd klinkt wat moderner, met een vette productie; iets wat begin jaren 90 nog niet voorkwam. Maar de muziek is zo herkenbaar Pestilence, dat was een van de eerste dingen die me opviel. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Inderdaad goede productie, maar wat een walgelijke vocalen eigenlijk. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
quote: Wie had je liever de vocalen zien doen? Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
Ik moet wel een beetje lachen om het begin van de plaat en tevens het begin van het nummer Devouring Frenzy betreffende de vocalen. |
|
quote: Het is inderdaad een komische noot.. Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
Ik moet erg wennen aan de nieuwe Pestilence, ik vind het vooral leunen op 1 a 2 main riffs die echt heel vaak herhaald worden. re recordings van de ouwe nummers zijn leuk maar ben blij dat ze onder "minder" muzikaal vakmanschap ooit zijn opgenomen! |
|
Zeg Patrick, is er een kans dat er ooit een vervolg komt op de C-187 plaat? |
|
quote: Uitleg van de heer Mameli in een interview: "Ook popmuziek kan heel leerzaam zijn. Ik heb daar bijvoorbeeld van geleerd hoe je dezelfde gitaarriff veel langer vast kunt houden door het tempo van het nummer te veranderen." Deze structuur staat haaks op die van bijvoorbeeld 'Testimony', wat ik persoonlijk erg jammer vind. Het lijkt er namelijk op dat Pestilence zogenaamde trucjes gebruikt met als doel een zo groot mogelijk publiek te bereiken. [Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 21-03-2009 19:46] headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
.. [Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 21-03-2009 19:45] headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
quote: Hoezo, trucjes om een zo groot mogelijk publiek te bereiken? Resurrection Macabre is alles behalve toegankelijk, hij zal hiermee niet echt populairder worden hoor ... Haal je dat eruit, gewoon omdat hij dit via popmuziek heeft geleerd? Patrick is gewoon een betere songwriter geworden, en weet nu hoe hij de aandacht over 1 bepaalde riff langer kan vasthouden.. Less is more! Trouwens genoeg goede popmuziek, niets mis mee. [Dit bericht is gewijzigd door Asphyxiate op 21-03-2009 19:55] |
|
quote: Bovendien is het moeilijker om een goed nummer met kop en staart te maken dan hoop technische riffjes achter elkaar te zetten en dat een liedje te noemen... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Jij snapt het. |
|
quote: Gezwam. Benediction bijvoorbeeld, een band die helemaal geen groot publiek heeft, is er geniaal in om d.m.v. tempowisselingen bij dezelfde riff een soort groove in de nummers te krijgen. Hetzelfde geldt voor Obituary. Daarom vind ik dit ook zo'n goede bands, omdat ze de structuren van popsongs volgen. Madball is daar bijvoorbeeld ook heel geniaal in, en Roman en ik probeerden met Pulverizer ook altijd dit stramien aan te houden. Erg positief dat Mameli nu ook songs met een kop en een staart schrijft, het is zijn nummers echt ten goede gekomen. En het is een misverstand dat goede nummers met structuur schrijven een knieval voor het "grote publiek" is. Het is eerder een knieval voor het doorsnee metalpubliek (vaak muzikanten) om te denken dat je nummers interessant zijn door er zoveel mogelijk riffjes in te proppen. Eenvoud maakt muziek luisterbaar. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Y2H is best wel lekker nummertje |
|
Kop en staart of geen kop en staart het moet gewoon lekker in het gehoor liggen. En een riff moet wel erg sterk zijn wil je em 8 tot 16 maten spelen. |
|
quote: En wat zorgt ervoor dat een nummer lekker in het gehoor ligt? Juistem, goede structuur en een paar herkenbare riffs. Laat "Resurrection Macabre" daar nou net bol van staan... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
Paar herkenbare riffs vind ik wel enigszins belangrijk ja. Anders heb je zo'n gevoel van, welk nummer ben ik in godsnaam aan het beluisteren? |
|
quote: Ik zeg nooit meer nooit, maar onwaarschijnlijk is wel een juiste woordkeuze... Verder is deze cd zo afgemaakt door de pers, dat zo voor mij de lol er ook een beeje af is... |
|
quote: Gezwets daar sta ik om bekend, maar zeg nou niet dat deze cd kwalitatief beter is dan 'testimony' want dan ik kom ik je persoonlijk keihard uitlachen. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
quote: De pers heeft stront in hun oren, dat weet je toch! Doen waar je zelf zin in hebt! |
|
quote: Het is alleen jammer dat je als artiest/band de promotie van dezelfde pers nodig hebt om je werkstuk onder de aandacht te brengen. Een goede bespreking in bladen als de Aardschok, Rock Tribune en de Terroriser stimuleert wel degelijk de verkoop. In welke bladen/landen is "Collision" slecht ontvangen? Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Waren jullie de mastering vergeten dat hij nog afgemaakt moest worden? 'Macabre' is zeker geen nieuwe 'Spheres', 'Testimony' of 'Consuming'. Na de eerste luisterbeurten is het een degelijke plaat, maar nog geen klassieker. Dat komt wellicht nog. Het enige echte kritiekpunt/punt ter verbetering mijnerzijds: "Lost Souls" mag in zijn huidige vorm per direct worden afgevoerd. Dat scheelt mij weer programmeren van de spelert. 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
Gewoon doorgaan met Pestilence toch? Ik snap de kritiek mbt popsongstructuren wel; of je kiest voor compact to-the-point of je gooit er meer riffs in zodat je richting het epische, avontuurlijke gaat. Voor beide benaderingen valt wat te zeggen. Bij een popsong benadering echter, is de muziek wel altijd vrnl begeleidend aan de zang, de vette grunt kan die leidende rol imo prima aan. Daarnaast heb je nog steeds een arsenaal aan zeer sterke riffs en plenty drumaccenten die het plaatje naar een hoger plan tillen. Wat ik trouwens in het algemeen altijd erg knap vind, is de kunst van het arrangeren; ipv dat de instrumenten elkaar alleen begeleiden, ook de verhouding tot elkaar veranderen zodat je verschil in dynamiek tot elkaar krijgt en dat vervolgens dan functioneel toepassen... Op dit vlak valt er in extreme deathmetal nog veel winst te halen denk ik, de technische tak heeft dit imo al beter door.. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |