|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
We zijn inderdaad op een punt gekomen dat je zoiets moet gaan bedenken, alleen wettelijk en door de vele instanties onhaalbaar. uiteindelijk ga je toch filteren, persoonlijk zou ik onze vrienden uit Marokko en de Antillen weren....een Chinees mag van mij zo doorlopen (iemand wel eens problemen met hen gehad?). In Rotterdam denken ze ook dat ze er iets aan moeten doen, maar i.p.v. ze aan te pakken worden ze beloond vanwege hun vervelend gedrag. Nighttown gaat speciale avonden/feesten voor ze organiseren (zo kom je in de maatschappij ja...) en werd er ook bij gezegd dat er voor de Antillianen meer beveiliging moet zijn aangezien ze "agressief zijn en vaak willen vechten". Als je zulke dingen al weet, waarom belonen met een speciale avond in een discotheek. Laat ze Antillen maar kort en klein slaan... http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote:De ratio lijkt de laatste tijd inderdaad steeds meer het onderspit te moeten delven door het opraken van geduld. Touché, pussycat! |
|
Een "leuk" voorstel van de PVDA-er E. Gülbasar(van FOK): De PvdA Leeuwarden komt met een opmerkelijk voorstel: de partij wil dat allochtone talen als rijkstaal worden herkend, op voorwaarde dat ze levend zijn, zo verklaart PvdA-raadlid E. Gülbasar. PvdA Leeuwarden pleitte in de Tweede Kamer ook al voor het behoud van het Onderwijs in Allochtone Levende Talen of OALT. De OALT-leerkrachten, waartoe ook Gülbasar behoort, zullen medio 2004 hun baan verliezen omwille van bezuinigingen. PvdA Leeuwarden wil echter dat Turks, Arabisch en de taal gesproken door de Marokkaanse Berbers dezelfde status krijgen die het Fries nu heeft. "Allochtone kinderen moeten in Friesland Fries leren terwijl ze hun eigen moedertaal niet onderwezen krijgen", aldus Gülbasar. Als bovengenoemde talen dezelfde status als het Fries kregen, zou dat betekenen dat er extra geld vrijkomt voor het onderwijs in deze talen. Zo'n 300.000 mensen hebben de Friese taal als moedertaal. Er zouden in Nederland echter 460.000 mensen met het Turks en 400.000 mensen met het Marokkaans als moedertaal zijn. Het Fries vormt op de Friese basisscholen een vast en verplicht onderdeel van het lespakket. OALT-leerkrachten geven op basisscholen les in de moedertaal van allochtone kinderen. Dit met de bedoeling de kinderen beter Nederlands te laten leren. Op dit ogenblijk zijn er 1400 OALT-leerkrachten. De Algemene Onderwijsbond verloor in juni reeds een rechtszaak over het OALT-onderwijs tegen het ministerie van onderwijs. Volgens de rechter in Den Haag zijn de schoolbesturen verantwoordelijk voor het ontslag van de docenten. Ook omdat de onderhandelingen met het ministerie over een sociaal plan voor de bewuste docenten mis liepen, overweegt de vakbond nu om tegen de basisscholen te gaan procederen, aldus AOB-woordvoerder R. Sikkes. Een niet haalbaar voorstel maar alleen al het idee is te zot voor woorden. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-08-2003 22:04] |
|
quote: Dit slaat idd nergens op. Ik ben ook officieel allochtoon maar ik hoef mijn moerstaal niet als rijkstaal te hebben. Sowieso vind ik dat dit voorstel eigenlijk discriminerend is aangezien het alleen over Turken en Marokanen gaat. Mijn Engelse vrienden (en andere..ik zat hier op een internationale school) worden echt niet als allochtoon bestempeld. We voelen ons achtergesteld KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ten eerste leren die kinderen hun moerstaal thuis wel. Ten tweede vind ik dat men dan ook echt consequent moet zijn en in dat voorstel ook het Gronings, Drenths, Tuckers, Brabants, Limburgs en alles wat er tussenin zit op te nemen tenijnde deze ook als talen erkennen. Die 'talen' zijn sowieso een stuk Nederlandser dan Turks en Marrokaans, lijkt me. Schiet me nog te binnen; zul je zien dat er binnenkort een soortement van centrum- democraten-leus komt in de trant van "Eigen taal eerst!" [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 16-08-2003 23:53] Touché, pussycat! |
|
Bah, gisteren kwam er een man bij mij langs op het werk (in Asten) die niet meer in Helmond een pilsje durfde te pakken, omdat hij bang was dat hij door allochtonen in elkaar geslagen of neergeschoten werd. Uitgaan tot 2 uur wordt overal gevaarlijker (ook in Asten, een klein dorpje), omdat wanneer je na 2 uur naar huis gaat, je bijna standaard in een vechtpartij waarbij vaak een groep allochtone jongeren betrokken zijn, betrokken raakt. Waar gaat het heen, als we onze eigen steden uitgejaagd worden, en nergens meer veilig de straat op kunnen??! Minderheden zijn het ook al lang niet meer, het wordt tijd dat we er nu iets aan doen, voordat het te laat is. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
ik heb het niet zo op allochtonen ga liever met vrienden een drinken!!! |
|
quote: Probleem is ook dat het schorum van het buitenland naar andere landen vertrekken, waaronder nederland. Dus is het derhalve niet gek dat veel allochtonen in ongeregeldheden terecht komen "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Wat ik mij afvraag, als mensen uit een land vluchten wegens de omstandigheden in dat land, waarom vluchten ze dan niet naar een land in de buurt van hun land, zodat ze zodra het weer veilig is terug kunnen keren naar hun eigen land, maar waarom vluchten ze naar landen zoals Nederland, aan de andere kant van de wereld? Er is gewoon geen andere reden dan dat ze economische vluchtelingen zijn, allemaal, zelfs de mensen die uit een door oorlog geteisterd land vluchten. En Nederland laat in principe toch geen economische vluchtelingen toe? Hoe komen al die allochtonen dan hier? Ik weet zeker dat ze niet allemaal bij de aankomst in ons land konden aantonen dat ze hier zelf het geld voor hun bestaan konden verdienen, wat Nederlanders wel altijd moeten als ze naar een ander land gaan. Vreemd, heel vreemd. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Dat is misschien vreemd, maar feit blijft dat nederland een makkelijk asielbeleid heeft en dat weet de gemiddelde allochtoon en dus komen ze hier massaal heen. In andere landen is dit vaak wel anders, grote voorbeeld zal wel Australie zijn waar ze in kampen worden weggestopt "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
http://www.maghreb.nl/forum/index.html ze kunnen blijkbaar een stuk beter nederlands typen dan de mensen hiero!! haha kunnen wij nog wat van leren. |
|
quote:En dat is een goed beleid? "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." |
|
quote: In ieder geval beter dan die van Nederland, ze vallen zelf sinterklaas aan en die komt nog wel uit Turkije. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: zie ginds komt de stoomboot uit SPANJE weer aan |
|
De sint laat elk jaar steeds mer van zijn pieten achter Als sinterklaas nou al zijn pieten weer eens mee terug nam naar spanje(of welk gehucht dan ook) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zelfs in Spanje was hij dus al allochtoon. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
wel de langst levende allochtoon ooit met een vloeiende beheersing van de Nederlandse taal. |
|
quote: Oorspronkelijk komt de sint uit turkije nooit geschiedenis les gehad.. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote:de heilige waarvan hij afgeleid is ja. en nee dat soort onzin kregen wij niet bij geschiedenis. Misschien dat dat alleen op het VMBO zo is. |
|
+ de ultieme bestraffing: "Kom jij maar even bij sinterklaas op schoot zitten" And my marlboro light |
|
quote: Wat een belacheloos antwoord zeg, je hebt wel gelijk dat het is afgeleid van een turkse heilige maar ik zeg het alleen ff. En dat ik daarom vmbo zit, slaat helemaal als een tang op een varken. Echt een opmerking voor iemand die op school zit [Dit bericht is gewijzigd door Smoochy op 19-11-2003 18:22] SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
dat slaat als een lul op een drumstel. En ja ik volg onderwijs, maar om dat nu als een slecht iets te beschouwen en trouwens belacheloos is geen nederlands [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 19-11-2003 18:27] |
|
quote: Ghouliette, ff naar het lultopic please Ff iets vragen... ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Performance art? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |