IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Allochtonen Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:39 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:36 schreef Wolveken het volgende:
Sukkel? Jij bent gewoon niet realistisch maar idealistisch. Heb daarmee niet gezegd dat ik racisme goedkeur he.

in wel opzicht ben jij fitter dan?

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-11-2003 10:40 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 20 november 2003 10:39 schreef ghoulliette het volgende:
in wel opzicht ben jij fitter dan?
Omdat hij blank, man en bevoorrecht is.
quote:
Op 19 november 2003 14:56 schreef Azagthoth het volgende:
Aldus sprak Elfensteen, de feministische man...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:37 schreef Elfensteen het volgende:
Kijk naar de werkeloosheid, kijk naar zwervers, kijk naar de verslaafde, het overgrootte deel is Nederlands!

De verslaafden en zwerfers hebben psychische problemen, ze zijn het niet voor niets, daarnaast zitten er in Arnhem op het station veel bruihuidige zwervers. Misschien zijn er wel meer blanke zwervers omdat blanke sneller geneigd zijn op te geven als het tegen zit, omdat ze dat niet gewent zijn?
quote:
Niet? "Rot op kaaskop!" "Nazi!" dat soort dingen heb ik vaak genoeg naar m'n hoofd gekregen, en TOCH ben ik weer zo vriendelijk om het voor die Turk op te nemen (ja, ik heb het op dit vlak even over Turk, omdat ik zeker van ben dat dat het was ). En wat denk je van mensen die er raar uitzien? Mensen die in een rolstoel zitten? WAT? Zelfs mensen die roken!

En hoe wordt jij gediscrimineert door de leraren op school? Hoe door je chef op het werk? Hoe door alle hogere mensen die de zelfde huidskleur hebben als jij?
over invaliden, ja die hebben het zwaarder dan gezonden mensen, heb je het als blanke invalide even zwaar als een nergoïde invalide? Invalide is geen ras.
quote:
zie eerste antwoord. Kijk naar de mensen die in de bouw werken, of op het land, die werken ervoor! Dat kunnen we wel, als we de andere kant van de bevolking beter zouden leren kennen![quote]
wat hebben zij allemaal moeten doen om in de bouw terecht te komen. Met werken bedoel ik niet het soort werk, maar het naar toe werken naar dat soort werk. Welke weg welke obstakels moet je doorstaan om er te komen.[quote] Neen, dat zeg ik dus in die post voor die post van jou, je begint nu mij de negativiteit in te trekken, als je kunt zien ben ik niet tegen allochtonen, in tegenstelling, ik zou ze zoveel mogelijk willen steunen!

Het is niet op jou persoonlijk. Maar hoe steun jij allochtonen dan? Door te zeggen dat je ze zo zielige vindt?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:38 schreef Gunman het volgende:
Allochtonen doen ook veel té weinig aan zeflreflectie. Het moet altijd maar uitschijnen dat wij hen in de situatie hebben geduwd waarin ze leven. Niet dus, inegratie en streven naar gelijkheid moet ook -en vooral- van hun kant komen.

--->
Ken jij Hafid Bouazza?, Nederlandse schrijver van Marrokaanse afkomst: ik heb een interview met die man gelezen: hij krijgt vanuit de moslimgemeenschap veel kritiek omdat hij juis wel aan zelfreflectie durft te doen.

Een betere wereld begint bij jezelf. Als jij je bedreigt voelt stel je je vijandig op, dat is een overlevingstrategie, zelfreflectie wordt dan gezien als hullen met de vijand, als gevaarlijk omdat het je overleving in gevaar brengt.
Wij las blanke hebben dat probleem niet en daarom is het appels met peren vergelijken. Natuurlijk moet ook de minderheid aan zelfreflectie doen, maar wij als veroorzaker/ in stand houder van hun probleem des te meer.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 10:46 by Chelman Profiel van Chelman

Allochtonen en autochtonen behoeven geen steun. Ze dienen beide zichzelf staande te houden.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:48 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:46 schreef Chelman het volgende:
Allochtonen en autochtonen behoeven geen steun. Ze dienen beide zichzelf staande te houden.

Het is niet zo dat we dezelfde kansen hebben.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 10:48 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 november 2003 10:48 schreef ghoulliette het volgende:
Het is niet zo dat we dezelfde kansen hebben.

Ik heb er niks van gemerkt.....

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-11-2003 10:49 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 november 2003 10:48 schreef Chelman het volgende:
Dan heb je oogkleppen op.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 20-11-2003 10:49 by Wolveken Profiel van Wolveken

Met 'Survival of the Fittest' wil ik geen trots statement of zo neerzetten he. Het is godverdomme gewoon zo.

Ik, of moet ik zeggen wij, hebben het 'geluk' gehad om als blanke op de wereld te komen. De blanken hebben, toevallig of niet, de beste en meest leefbare gebieden ingenomen (op een vaak on-ethische wijze weliswaar). We hebben nauwelijks last van natuurrampen, goede landbouwgrond, geen woestijnen, sprinkhanenplagen, ... Reeds een heel belangrijk voordeel. Dit stelt ons bijvoorbeeld al in staat om stabiele steden te bouwen, ditto economie, ...

Daarnaast geloof ik wel degelijk in verschillen tussen rassen. En dan heb ik het niet over intelligentie of zo maar eerder over karaktereigenschappen. Blijkbaar hebben de blanken ergens een (smerige) strategische knobbel zitten die in hun in staat stelde de meeste gebieden te gaan koloniseren. Ze hebben ook bijzonder weinig last van hun geweten wat altijd al een voordeel is geweest (cf. uitmoorden van Indianen in de States, de Belgen die 2000.000 Congolozen om zeep geholpen hebben, de Joden, de Spanjaarden die met ziektes 90% van de Zuid-Amerikaanse bevolking heeft getroffen, ...).

Ethisch verantwoord? Nee, maar wel de realiteit Elfensteen, Ghouliette en anderen, ...

Ben ik daar trots op: neen. Maar er is, op grote schaal dan, weinig aan te doen. Het is een natuurlijk mechanisme dat op alle niveaus bestaat gaande van amoebe tot zoogdier en plant.

We zijn nu eenmaal de sterkste, niet vanwege fysische kracht maar vanwege onze leepheid, strategie, geld en geografische locatie.

En nog eens, ben ik daar trots op? Nee, het is echter gewoon een feit.

'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 10:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 november 2003 10:49 schreef helmet het volgende:
Dan heb je oogkleppen op.

Ik ben allochtoon en heb nooit gemerkt dat ik minder kansen heb.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 10:51 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 november 2003 10:49 schreef Wolveken het volgende:
Blijkbaar hebben de blanken ergens een (smerige) strategische knobbel zitten die in hun in staat stelde de meeste gebieden te gaan koloniseren. Ze hebben ook bijzonder weinig last van hun geweten wat altijd al een voordeel is geweest (cf. uitmoorden van Indianen in de States, de Belgen die 2000.000 Congolozen om zeep geholpen hebben, de Joden, de Spanjaarden die met ziektes 90% van de Zuid-Amerikaanse bevolking heeft getroffen, ...).

Wat dat betreft waren de blanken er vrij laat bij. Colonisatie en onderwerpen van andere volkeren is echt geen Europese uitvinding.

Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 20-11-2003 10:52 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 20 november 2003 10:51 schreef Chelman het volgende:
Wat dat betreft waren de blanken er vrij laat bij. Colonisatie en onderwerpen van andere volkeren is echt geen Europese uitvinding.

Nee, maar we waren/zijn er wel het best in.

'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 10:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 november 2003 10:52 schreef Wolveken het volgende:
Nee, maar we waren/zijn er wel het best in.

Nee hoor. Het is alleen dat onze coloniseringsdrift van vrij recente datum is waardoor onze 'imperia' nog bestaan. Ook viel het toevallig samen met de verlichting en democratisering waardoor het 'terugwinnen' van de door ons gecoloniseerde gebieden er niet in zit.

Vergeleken met de Mesopotamiërs, Sumeren, Mongolen, Chinezen, Aryans(Iraniërs) en andere imperia vallen die van 'ons' niet echt uit de toom.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:48 schreef Chelman het volgende:

Omdat jij blank bent.

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-11-2003 10:56 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 20 november 2003 10:55 schreef ghoulliette het volgende:
Omdat jij blank bent.
Zijn genoeg mensen uit de Balkan die het wel zwaar hebben hier.

En hoe ik ze steun? Financiele bijdragen.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:56 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:49 schreef Chelman het volgende:
Ik ben allochtoon en heb nooit gemerkt dat ik minder kansen heb.

je komt uit een rijk gezin en je ziet er oost europees uit, je hangt toch niet een bordje aan je nek waarop staat ik ben Pools, discrimineer mij?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:56 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:56 schreef Elfensteen het volgende:
Zijn genoeg mensen uit de Balkan die het wel zwaar hebben hier.

En hoe ik ze steun? Financiele bijdragen.
Hoe dan? een stichting ofzo?

Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 20-11-2003 10:57 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 20 november 2003 10:55 schreef Chelman het volgende:
Nee hoor. Het is alleen dat onze coloniseringsdrift van vrij recente datum is waardoor onze 'imperia' nog bestaan. Ook viel het toevallig samen met de verlichting en democratisering waardoor het 'terugwinnen' van de door ons gecoloniseerde gebieden er niet in zit.

Vergeleken met de Mesopotamiërs, Sumeren, Mongolen, Chinezen, Aryans(Iraniërs) en andere imperia vallen die van 'ons' niet echt uit de toom.

Ja uiteraard, maar de problemen waarnaar verwezen wordt zijn hedendaagse problemen he, als resultaat van onze, uhm, supremacy of hoe moet je het stellen. Er zijn uiteraard andere colonialen geweest, ik heb ook wel geschiedenislessen gehad hoor. En onze overheersing zal ook niet eeuwig blijven duren.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:57 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:55 schreef Chelman het volgende:

Idd Wolveken is nogal eens gevallen na de geboorte denk ik.

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-11-2003 10:58 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 20 november 2003 10:56 schreef ghoulliette het volgende:
Hoe dan? een stichting ofzo?
M'n vader heeft wat contact met mensen van deze vereniging (en ja, daar zitten veel allochtonen...)

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 20-11-2003 11:00]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:58 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:57 schreef Wolveken het volgende:
Ja uiteraard, maar de problemen waarnaar verwezen wordt zijn hedendaagse problemen he, als resultaat van onze, uhm, supremacy of hoe moet je het stellen. Er zijn uiteraard andere colonialen geweest, ik heb ook wel geschiedenislessen gehad hoor. En onze overheersing zal ook niet eeuwig blijven duren.

1 derde van de wereld bevolking stamt af van een groot mongools leider. Misschien dat die knobbel daarvan komt?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 10:59 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 november 2003 10:58 schreef Elfensteen het volgende:
M'n vader heeft wat contact met mensen van deze vereniging

een soort leger des heils dus als ik het zo goed zie?

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 11:00 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 november 2003 10:55 schreef ghoulliette het volgende:
Omdat jij blank bent.

Mijn zwarte schoolvrienden die met mij hier op school gezeten hebben merken er anders ook weinig van.

Het probleem ligt hem namelijk niet in kleurtje of afkomst maar in de wil om iets te bereiken, de opvoeding, doorzettingsvermogen en ja dare I say it, sociale klasse.

Probleem in Nederland is dat veel van de 'nieuwkomers' niet echt een doorsnee van hun oorspronkelijke land vormen maar dat er voornamelijk elementen komen die ook daar niet bepaald geliefd zijn.

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-11-2003 11:01 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 20 november 2003 10:59 schreef ghoulliette het volgende:
een soort leger des heils dus als ik het zo goed zie?
Inderdaad, maar ze richten zich vooral op de VEEL zwakkeren: Verslaafden, daklozen etc. maar er komen (naar horen en zeggen) ook ERG veel allochtonen die zich niet kunnen redden in onze westerse samenleving

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2003 11:01 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

@ chelman. het ligt aan, Gender, ras en klasse.
in no particular order trouwens

+ trouwens, dat is niet altijd waar, bij mij op school zit iemand die deel uitmaakt van het armeense parlement, denk maar niet dat ze hier naar die positie aldaar behandeld wordt.
En daarnaast zijn er zoveel hoogopgeleidde vluchtelingen die hier niet aan de slag kunnen. (vraag maar aan de burgemeester van A'dam)

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 20-11-2003 11:03]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com