|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Een vriend van mij die fantaseerde er over om alle grenzen open te stellen en de wereld 1 land te laten zijn. Ten eerste zal dat nooit gebeuren, maar je snapt wel dat veel mensen uit arme landen hier heen komen omdat het hier economisch zo goed is, gevolg dat het hier ook arm wordt. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Juist Die mensen begrijpen niet dat armoede niet plaatsgebonden is. Ze nemen het mee. Niks tegen arme mensen, maar het trekt dan wel de omgeving mee naar beneden, en daar is niemand bij gebaat. |
|
quote:Kijk maar naar holtenbroek.(wijk in zwolle) in die wijk wonen alleen maar studenten (waaronder ik),mensen van het azc en van dat woonwagen volk (hoe bedoel je generaliseren )Maar daar zie je een hoog percentage armoede en geweld! het ene heeft kennelijk met het andere te maken. schildersbuurt Rotterdam, Hoe heet die wijk in A'dam ook weer.. ect. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Ik vind niet dat je je eigen (studenten) leven kunt vergelijken met het leven van azielzoekers in een AZC. Ik denk dat je zelf maar eens een kijkje moet gaan nemen in een AZC om te ontdekken dat het leven daar echt geen pretje is. Sowieso vind ik dat studenten (over het algemeen) weinig te klagen hebben. We hebben veel vrijetijd en kunnen een hoop dingen doen die we willen doen. Wat vraagjes nog aan Cadaveria: Ben jij weleens naar bed gegaan met de gedachte dat je er de volgende dag niet meer bent? Loop jij op straat met de gedachte dat mensen je willen doden? Kijk jij uit met wat je zegt of schrijft, omdat dat weleens verschrikkelijke gevolgen kan hebben? |
|
quote: ik in ieder geval wel, vooral die eerste |
|
quote:Ja, Ik heb een vader die mij meerdere malen heeft gedrijgt te vermoorden en dat ook al een paar keer bijna voor elkaar heeft gekregen, en dan nog niet te spreken over mijn moeder en broertje..Ik kijk nog steeds achterom en ik heb toen behoorlijk in mijn broek gescheten van angst. Je hoeft heus niet perse in een oorlogsland te wonen om te weten wat angst voor je leven is. dus ik hoef niet uit te kijken met wat ik schrijf want het is mijn mening en ik heb zelf ook genoeg mee gemaakt. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 12-04-2002 13:35] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Was je zo ziek dan? |
|
. dubbele post. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 12-04-2002 13:32] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Het gaat er ook niet om of je zelf moet uitkijken met wat je zegt. Het gaat er bij mij alleen om dat er een hoop asielzoekers zijn die in een land hebben geleefd waarin ze zich niet vrij kunnen bewegen. Jij hebt dat (sorry) dus ook niet kunnen doen, maar dan gaat het wel over prive zaken en niet over het leven op straat. Dat wil trouwens niet zeggen dat dat voor jou minder erg is, maar ik heb het over een algemeen leefklimaat. |
|
over dat het economisch beter is en dat daarom mensen hier komen dat is maar een reden . Suriname is niet echt arm . mensen komen hier omdat ze denken dat het onderwijs hier beter is en de tecnnologie techniek etc verder is . dat laatste hoeft niet zo te zijn als kennis omtrent techniek ,onderwijs en technologie goed wordt verspreid over de wereld . de werld is in zekere zin een groot land . ( de VN organiseert zaken ) .veel zaken moeten ook op wereldniveau geregeld worden ( ecologische zaken etc ) |
|
quote:Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt. Ik vind het niet erg dat hier mensen wonen omdat ze anders worden afgemaakt ect. Ik zeg ook niet dat het aan de mensen zelf ligt (tenzij ze zich zo assosiaal gedragen) Maar het komt door de regering voor een groot deel. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Maar wat zou de regering op dit moment anders moeten doen? |
|
DUidelijkere richtlijnen bepalen wie er echt hulp nodig heeft. En natuurlijk de statussen veranderen zodat alloctonen wel mogen werken tijdens hun verblijf in het azc zodat ze zich niet gaan vervelen en zich makkelijker kunnen inburgeren.. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Ik ben het wel met je eens, maar vind dat vooral de landen van de EU veel meer (gespreid) asielzoekers zouden moeten opvangen. En ik vind dus dat je open moet staan voor mensen die zich in Europa willen vestigen. Deze mensen moeten zich natuurlijk wel aanpassen d.m.v. verplichte inburgeringscursussen etc. Ik vind sowieso het standpunt van Nederland om te zeggen dat Nederland vol of druk is afschuwelijk met de gedachte dat we wel verpleegsters uit Afrika willen wegkapen. We zeggen massaal dat er geen asielzoekers mogen komen om economische redenen, terwijl we ze zelf halen om economische redenen. Wij mogen in elk land bedrijven opstarten om zogenaamd een land te helpen, maar doen dat puur om zakelijke redenen. |
|
quote:Dat vind ik ook, Europa is 1 geheel, althans dat willen ze. Daar moet Europa zich ook naar gedragen. Want bijvoorbeeld een land als zweden en noorwegen nemen nauwelijks vluchtelingen op. Terwijl dat land genoeg ruimte en geld heeft om dat wel te doen. quote:Idd, maar Nederland stelt mensen met diploma uit een anderland gelijk met een ongeschoold iemand, dat kan dus niet. quote:De regering maakt hiermee de zelfde fout als in de jaren '50 geen weinig tot Nederlandseles ect. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Van welke muziek hou je? |
|
quote:Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Helemaal niks, maar anders wordt het allemaal zo serieus |
|
quote:heh, was net zo lekker op dreef. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: En dat mag natuurlijk niet gebeuren. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Ja, want straks wordt je nog chagrijnig, doordat je alles moet typen. (het gaat zo langzaam) |
|
quote: van serieuse gesprekken krijg je grijs haar (volgens opa). Het is kut om een discussie al typend te voeren.. wat ik al eerder heb aangegeven is het vooral omdat mensen je verkeerds gaan begrijpen omdat je de persoon zijn non-verbale houding niet kan zien en ook kan je de intonatie niet horen.. erg jammer.. Ik hou overigens erg van discussies, je kan erg veel van elkaar leren omdat iedereen wel wat weetjes en feitjes heeft. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
klein hintje, voordat de moderators weer gaan zeuren, jullie hadden het over allochtonen "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Allochtonen? Waar? Tum podem extulit horridulum... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |