|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik ben nog geen docent maar ik ben vertrouwens persoon op ROC Deltion College Unit bouw. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Blijkbaar heb ik een bord voor mijn kop. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
Interessante evolutie de laatste decennia.. Van 'lekker samenleven en van elkaars cultuur leren' over 'een beetje aanpassen en met elkaar proberen om te gaan' naar 'verdomme gooi buiten die troep'. Hmm.. Het optimisme voor de multi-culturele samenleving zal plaats moeten maken voor een nieuw samenlevingsbeeld. We moeten kunnen toegeven dat niet alle culturen zomaar verzoenbaar zijn met elkaar, zonder daarom als onverdraagzaam of racistisch te worden bestempeld. Er is geen 'dé mens', er zijn 'groepen van mensen' die allemaal een heel verschillende geschiedenis achter de rug hebben. Het is onmogelijk om die allemaal in te passen in het westers systeem (economisch, sociaal..) dat we vandaag zo graag willen globaliseren. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Ik vind het eigenlijk ook denigrerend om verschillen tussen mensen 'weg te denken'. Mensengroepen zìjn gewoon verschillend. Ik zou het ook jammer vinden als door multikul de diversiteit verloren zou gaan. Want het multiculturele utopia is helemaal niet divers, het is een koffiekleurige eenheidsworst! En dat zou toch jammer zijn. Nee, ik hoop op vakantie te kunnen blijven gaan naar landen waar ik een totaal andere samenleving aantref dan deze! En ik hoop dat culturen zich - in enige mate - gescheiden zullen blijven ontwikkelen, zodat er altijd weer nieuwe dingen zullen zijn om te ontdekken! Maar eigenlijk denk ik dat het voor die tijd allemaal gaat ontploffen. |
|
Globalisering, alle culurele verschillen weggegevaagd tot een amerikaanse wereld. op ieder hoek een macdonalds. allemaal dezelfde huidskleur. boeiende wereld wordt dat. |
|
Ik vind het jammer dat ik in mijn pogingen een iets genuanceerder beeld te schetsen van situaties (bijvoorbeeld door te wijzen op genralisaties etc.) vrij snel gebombardeerd wordt tot ultra-links en weet-ik-wat-nog-meer. Vervolgens krijg ik naar mijn hoofd "ga maar eens met je vriendin naar Amsterdam" en meer van zulks. Blijkbaar worden mijn posts niet goed gelezen, want ik heb nooit beweerd dat alles maar moet kunnen. Natuurlijk ben ik ook tegen profiteurs, en natuurlijk ben ik tegen mensen die lak hebben aan de regels en natuurlijk ben ik ook tegen geld wegsmijten. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken, is dat er meer is dan alleen de negatieve dingen die hier beschreven worden. Er zijn ook mensen die wel een plek nodig hebben, en die verdienen een eerlijke kans (zou je zelf ook willen, mocht je in een dergelijke situatie verkeren). En ja, dat kost de belastingb(et)alende Nederlander geld. Als dat mijn bijdrage aan deze 'samenleving' is, heb ik daar vrede mee. Verder vreet ik namelijk niet zoveel uit voor een ander. Daarom zeg ik ook dat we het hier eigenlijk niet slecht hebben. Tuurlijk hebben we het financieel niet altijd even breed, maar da's wat anders dan een kutleven hebben. Bovendien lijkt het me niet logisch om een ander een nieuwe kans te onthouden omdat je vindt dat je het zelf niet goed hebt. Daar ga ik weer, ik wou eigenlijk even duidelijk maken dat ik (net als sommige anderen) veel 'linkser' word afgeschilderd dan op te maken valt uit mijn schrijfsels. Touché, pussycat! |
|
Allochtonen, alleen het woord al |
|
quote: kom je hier alleen om te irriteren of heb je ook nog iets toe te voegen (sorry just wondering) |
|
quote: Ik probeer hier vrienden te krijgen, want die heb ik niet |
|
quote:waarom verbaast mij dat niets. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: *even offtopic* Heey Cadaveria hoe gaat het nou met die jongen die je aan het helpen was? Het staat ook al in het zelfmoordtopic maar iedereen vond het weer nodig er overheen te reageren op een OP-tekst |
|
ok dan nu weer on topic. |
|
allochtonen... mmz, in principe nix mis mee, maar ze moeten vinnik wel de moeite doen om zich aan te passen aan het gastland. en ik vind het bedreigend dat je ze niet kan verstaan enzo, is vervelend. Deus et Nocta no faciunt fustra |
|
Waarom vindt je het bedreigend dat je ze niet kan verstaan ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Het bedreigend omdat je niet weet wat ze zeggen. Soms lopen ze tegen mekaar te smoezen enzo, met een bepaalde blik in hun ogen of een oog opslag (mmz, lekker vaag maarja, dat is natuurlijk niet alleen bij allochtonen). Omdat je niet weet waar ze het over hebben is dat best irritant. Soms krijg je ook dingen in een andere taal naar je hoofd gesmeten en dan barsten de omstanders (ik zie ze meestal in groepjes) in lachen uit, is ook zwaar vervelend. Maarja, het kan wel iets zijn wat ik alleen heb... Deus et Nocta no faciunt fustra |
|
hier komt een reactie van mij op een post iuit het klaag deel 4 topic omdat slechtheid zich verveelt ofzo wou hij dat ik hier mijn mening over gaf zodat er wat te discuseren was ik heb zelf eigenlijk wel problemen met allochtonen en ik vind dat er ook drasties minder binnen gelaten moeten worden. dit omdat ze in groepjes blijven die hun eigen (in de islam agressieve) cultuur behouden en zicg totaal niet willen aanpassen aan de onze. uit meerdere onderzoeken is gebleken dat ze meer criminele dingen doen dan autochtonen daar kan je echt niet meer omheen. in uitgaans gelegenheden lokken ze erg veel agressie uit. ze blijven je irriteren tot je erwat van zegt en dan kunnen ze slaan en dan zijn ze ook nog is nooit eerlijk 1 op 1. ze zijn vooral tegen alternatieve mensen onredelijk en zonder rede agressief. en dan die imanns die hier staan te predikken dat homo's minderwaardig zijn en dat jeje vrouw mag slaan gewoon belachelijk nou dit was t nioet echt gehelamaal maar vast genoeg om een discussie lod te kunnen krijgen |
|
Ik heb niks tegen allochtonen, alleen dat ze allemaal hier komen en hier een beetje rotzooi komen trappen. Verder vind ik dat zodra het herkomstland van een allochtoon weer 'stabiel' is, hij weer terug moet gaan. Allochtonen die hier vanwege economische redenen komen mogen meteen weer op het vliegtuig terug gezet worden (het is veel goedkoper ze daar te onderhouden dan hier), maar vluchtelingen van oorlog of andere wreedheden mogen hier opgevangen worden en zolang ze zich niet misdragen blijven, totdat de situatie in hun eigen land weer stabiel is. Het is alleen moeilijk te zeggen wanneer een allochtoon niet het recht zou hebben om hier te komen wonen, zonder mensen uit het buitenland die een bedrijf hier komen opzetten of vertegenwoordigen of zo, zou het slecht gaan met onze economie en zou Nederland arm zijn. (Nu moet je niet denken dat ik tegen buitenlanders ben, dat valt best mee, dit is alleen een beetje gegeneraliseerd ) Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: ik wil hier nog iets bij toevoegen : als je er wat van zegt dan wordt je meteen beticht als racist, ook al kijk je eens naar een allochtoon: je bent een racist. As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers... |
|
Heb ik een keertje woorden gehad met een Marokkaan in Venlo,omdat ik em aankeek. Ik vond dat ie overdreven reageerde, dus ik ging met em praten...had ik niet moeten doen. Binnen een kwartier stonden hij en 3 van zijn "vrienden" op mij in te timmeren... Uiteraard kwam ik niet als winnaar uit de strijd. Door dit incident (en meerdere van horen zeggen) heb ik een vrij negatief beeld van allochtone jongeren. Ik ben geen racist, maar ga ze het liefst gewoon uit de weg..... Pritt kills the Brazilian glue-scene |
|
Mee eens. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Dat soort verhalen zie en hoor je erg veel .. Ik wil me dan eigenlijk niet inlaten om te gaan denken dat al die jongeren zo zijn, maar dat word echt heel erg moeilijk ... |
|
4 mensen die ik ken zijn overvallen door 2 turken/marokkanen maar niemand was gewond, eentje hield een mes bij een gast zijn keel en iemand heeft 20 euro gegeven. Ze overvallen je gewoon op straat zulke mensen moeten echt het land uit! [Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 01-08-2002 19:12] |
|
Hmm en blanke die dat doen zijn net zo erg ... Maar vooral dat groepjes gedoe van turken/marokanen komt me de strot uit |
|
Ik was op een jeugdcamping, (geen trancegedoe ) en daar was een asielzoekerskamp, om ze te leren hoe ze moeten omgaan met mensen. we hadden er vorig jaar al last mee, maar dit jaar al helenmaal. meisjes die geen weerwoord durven te geven worden betast, gezoend, en vastgehouden.. er was ook een meisje, die valt wel op die gasten. ze zoende met een paar van hun, maar ik wist gewoon dat ze het niet leuk vond. ze was daar binnen met 40 van die gasten, dus wij besloten haar te gaan halen. we mochten niet naar binnen van de leiding, en zij zouden wel opletten of ze iets deden wat ze niet wilde.... wij wilden haar daar perse weg hebben, dus we hebben gewoon met zn drieen de achterdeur ingetrapt en haar meegenomen...... omg ik kon ze wel stuk schoppen.... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |