|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik ben nog geen docent maar ik ben vertrouwens persoon op ROC Deltion College Unit bouw. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Blijkbaar heb ik een bord voor mijn kop. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
Interessante evolutie de laatste decennia.. Van 'lekker samenleven en van elkaars cultuur leren' over 'een beetje aanpassen en met elkaar proberen om te gaan' naar 'verdomme gooi buiten die troep'. Hmm.. Het optimisme voor de multi-culturele samenleving zal plaats moeten maken voor een nieuw samenlevingsbeeld. We moeten kunnen toegeven dat niet alle culturen zomaar verzoenbaar zijn met elkaar, zonder daarom als onverdraagzaam of racistisch te worden bestempeld. Er is geen 'dé mens', er zijn 'groepen van mensen' die allemaal een heel verschillende geschiedenis achter de rug hebben. Het is onmogelijk om die allemaal in te passen in het westers systeem (economisch, sociaal..) dat we vandaag zo graag willen globaliseren. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Ik vind het eigenlijk ook denigrerend om verschillen tussen mensen 'weg te denken'. Mensengroepen zìjn gewoon verschillend. Ik zou het ook jammer vinden als door multikul de diversiteit verloren zou gaan. Want het multiculturele utopia is helemaal niet divers, het is een koffiekleurige eenheidsworst! En dat zou toch jammer zijn. Nee, ik hoop op vakantie te kunnen blijven gaan naar landen waar ik een totaal andere samenleving aantref dan deze! En ik hoop dat culturen zich - in enige mate - gescheiden zullen blijven ontwikkelen, zodat er altijd weer nieuwe dingen zullen zijn om te ontdekken! Maar eigenlijk denk ik dat het voor die tijd allemaal gaat ontploffen. |
|